Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked

Latias

112 stemmer

1. 1. Bør LVG sparkes?

• Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.

Anbefalte innlegg

Siden vi stilte med backer kunne vi nok spilt med en firerlinje bak, men jeg syns vi gjorde en ok kamp. Igjen var det ingen krutt forover, men det endret seg litt når ADM kom på - selv når vi egentlig ikke ønsket å angripe. Bakover var vi ganske så solid, og med unntak av en stor sjanse så hadde vel ikke motstanderne noe å skryte av. Skal vi fortsette å bruke en trebackslinje så vil det nok ta ganske mye mer tid enn til nå før den sitter. Den krever som sagt litt annen type bevegelse og arbeidsområder enn en tradisjonell firebackslinje. Defensivt syns jeg den begynner å sitte ganske bra, offensivt sliter vi på akkurat samme møte som før.

Vi trenger som sagt tidligere mer bevegelse for at noen form for treerlinje skal fungere. Der sliter vi. Det blir for stasjonært og det går alt for tregt med ballen i beina.

Et Nydelig mål av Herrera, en nydelig pasning av Rooney og en nydelig liten chip av ADM var nok til seier i dag.

E: Fletcher var igjen banens dårligste spiller. Jeg syns faktisk synd i han, for han vet selv at han presterer alvorlig dårlig. Håper han ikke blir å spille mer for oss i år, for det er faktisk urettferdig mot både Fletcher og klubben at han skal spille. Salg nå i januar er det beste, eller at han går til sommeren (går kontrakten ut til sommeren?).

Endret av Espp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan vi ikke bare legge 3-5-2 død for godt? Direkte flau forestilling mot bunnlaget i League One..

Altså, alternativet til 352 er å bruke vinger, og vi har to venstrevinger og ingen høyrevinger. Jeg ser ikke helt problemet så lenge stallen er som den er. Det betyr ikke at jeg er fornøyd, men vi kan ikke klage på at vi ikke spiller med vinger så lenge vi ikke har noen som er gode nok til å spille på kantene, foruten AdM.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Var det mye skader under LvG tidligere treningsperioder også?

Nei, ikke av like bibelske dimensjoner. (http://www.thenational.ae/sport/football/van-gaals-revolution-at-manchester-united-slowly-taking-hold-despite-injuries)

Vi har hatt mange skader de siste sesongene, både med Ferguson og Moyes. Jeg tror det er mange grunner til at vi har såpass mye skader, og at det er mer sammensatt enn at Van Gaal bare kjører spillerne for hardt på trening.

1. Kronisk skadeutsatte spillere som Rafael, Jones, Evans, Smalling og Van Persie. Disse spillerne skader seg så ofte at de sannsynligvis ville vært skadet mye også i andre klubber (som med RvP i Arsenal).

2. Spillestil og mindre dominans. De siste sesongene har vi blitt stadig dårligere defensivt, og vi dominerer ikke like mange kamper som før. Vi havner bakpå i dueller og må bruke mer krefter på tunge returløp osv.

3. Uflaks og tilfeldigheter. Vi har også hatt mye uflaks, spesielt denne sesongen. Rojo som fikk skulderen ut av ledd, Herrera som brakk ribbeinet, Rafael som brakk kjeven nå sist.

4. VM i sommer. Vi er vel den klubben etter Bayern München som hadde flest spillere i Brasil i sommer. Van Persie, Blind, Di Maria og Rojo var med helt til slutt, og alle har vært skadet denne sesongen.

5. Ny manager. Høyere intensitet på trening i regi av Van Gaal, men også mange nye spillere som gjør at det konkurreres knallhardt om plassene.

6. Skader avler nye skader. Spillere må ut i uvante posisjoner, vi får aldri satt et lag og spillerne kommer aldri inn i ordentlig kampform og rytme. Spillere som trenger hvile må spille.

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fra intervju med LvG etter kampen mot Soton:

Louis van Gaal has revealed he came close to dropping Robin van Persie when his form dipped earlier in the season, and described his striker as a “lucky boy” to have kept his place in the Manchester United team."

(Resten av intervjuet under, fra the Guardian).

Van Persie scored both goals in United’s last win, a rather flattering 2-1 victory at Southampton, and Van Gaal said he was very happy to see him back in form. Yet around the time United were embarking on their present five-match unbeaten run Van Persie’s form was conspicuously absent, and Van Gaal admitted only the lack of alternatives had deterred him from making a change.
“There was a time when Robin wasn’t playing very well, but you have to compare what you have with other players who might take his place,” the United manager explained. “He was a lucky boy because at that moment Radamel Falcao was injured and I had to compare him with Wayne Rooney and James Wilson. Rooney I can play in a lot of other positions and Wilson is still a young talent still proving himself.
“I have always played with two strikers, only three or four times with one, so Robin was lucky. I have a lot of confidence in him though, even when not at his best, because I have explained what I like in a striker. I look for players who do not just score goals but provide an attacking point, linking with other players and able to see the third man as well [as the obvious alternative may already be closely marked]. Van Persie is one of the best strikers around at that.”

Etter kampen mot Hull så har han (som jeg nevnte på forrige side), ikke vært så ille. Han gir oss målpoeng (mål eller assist) hvert 95min, mot hvert 90min i 12/13 sesongen.
Lenke til kommentar

Er jo bare å gratulere Louis van Gaal med å ha gjort det like dårlig på 21 kamper som det David Moyes greide med £160m mindre i spillermateriell. LvG kan ta den jævela philiosophyen sin og stappe den langt opp i ræva.

Hadde Moyes like mange poeng etter 21 kamper?
Lenke til kommentar

Ting har på en måte blitt snudd på hodet mtp sånn det var i starten av sesongen. Nå funker forsvaret OK men angrepet er meh. Med 442d for flere måneder siden funket ting bra fremover men bakover var det veldig åpent. Syntes det dog er rart å bare peke på formasjonen...

Lenke til kommentar

Æsj, jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Synes egentlig vi totalt sett har vært nokså elendige i hele sesongen jeg, med unntak av noen kamper. I den store seiersrekka vi hadde i Desember var vi jo grusomme i mange av kampene hvor vi gang på gang ble reddet av De Gea.

Eneste som jeg føler har forbedret seg siden starten av sesongen er det defensive, men hva hjelper det når det offensive har blitt totalt fraværende? Sukk...

Lenke til kommentar

Det har jo med at den totale formasjonen ikke fungerer... Problemer har den uvanen av å forplante seg.

Hvordan problemer? Forsvaret ser virkelig bra ut akkurat nå. Offensivt har det faen ikke fungert under verken SAF, Moyes og LVG i: 442, 442d, 352, 4411, 433 eller 4231 - de siste 5-6 årene.

Vi har problemer forover og det har vi hatt i mange år nå. Det er ikke LVGs feil, og det er ikke hans taktikk som slår feil - det er noe som ikke stemmer med spillerne, det må være det med tanke på hvor elendige vi har vært offensivt i årevis nå. Kan ikke forstå annet.

Lenke til kommentar

Med tanke på pengebruken burde en kunne forventet at det var tatt mer poeng på nåværende tidspunkt enn det var under Moyes på samme tidspunkt.

Det var jo fra januar og ut det gikk gale under Moyes, så får vi se hvordan det går i samme periode under LVG med de enorme summene han har brukt på spillere.

Det er forøvrig like kjedelig å se United spille med LVG som sjef som det var med Moyes som sjef.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...