Gå til innhold

Louis van Gaal | Sacked


Latias

  

112 stemmer

  1. 1. Bør LVG sparkes?

    • Spark nå.
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir ligagull.
      0
    • Evaluer til sommeren. Spark om det ikke blir topp 4.
    • Han ba om tre år, la han få tre år.


Anbefalte innlegg

Dobbel post:

 

Sitter på en del tanker om Kagawa. Noen mener han er for god til å benkes, men det samme kan man si om Rooney, RvP, Mata, Herrera, og til dels Januzaj. Allikevel er det jo viktig å ha solide backupspillere. Det er derfor både positive og negative sider ved å ha Kagawa i troppen for øyeblikket.

 

La oss si at vi sverger til 3-4-1-2. Da er dette sannsynligvis den beste start elleveren.

De Gea

Jones - Smalling - Evans

Rafael - Carrick - Herrera - Shaw

Mata

Rooney - RvP

 

Altså, ingen Kagawa, ingen Januzaj. Deretter skal Mata hviles. Hvem skal ta hans posisjon? Rooney, Kagawa eller Januzaj? Førstnevnte spiller jo allerede spiss, så da er det vel naturlig å beholde han og RvP på topp, og ta inn en av de to sistnevnte. Kagawa, erfaringsmessig, og kanskje kvalitetsmessig, er nok det mest naturlige svaret. Men når skal Januzaj få sjansen? Skal han omskoleres til en bred spissvariant? Vi har tross alt to spisser i backup som også vil spille. Kan Januzaj danke ut begge to?

 

For ikke å snakke om alle spillerne vi nå har som faktisk foretrekker 10'er rollen. Mata, Kagawa, Januzaj, Herrera, Rooney og Fellaini har vel alle en eller flere ganger nevnt at de ønsker å spille der. Skulle vi få skader på Mata og Januzaj, da kunne både Rooney og Herrera vært fantastiske vikarer. Kanskje vil vi se disse spillerne danke ut Mata hvis vi går defensivt ut mot gode lag?

 

Så kan man vel prøve å omskolere Kagawa til sentral midtbanespiller. Det kan i teorien fungere om han har en heeelt annen spiller enn Cleverley som makker, og i hovedsak får offensive oppgaver. men også her har vi mange spillere. Fellaini, Cleverley, Carrick, Fletcher, Anderson, Herrera, og forhåpentligvis kommer det enda en forsterkning her. Ingen tvil om at noen må gå etterhvert. I en 4-3-3 formasjon kan han vel også spille indreløper. Igjen, i teorien, men hvor ofte vil vi egentlig spille 4-3-3, til fordel for 3-4-1-2. Vel, det skjer sikkert en del ganger i løpet av sesongen. Nå begynner hodet mitt å surre, så må få avsluttet.

 

Synd å si det altså. Jeg heller i skrivende stund mot at Kagawa bør finne seg en ny klubb (tror jeg). Jeg har egentlig på følelsen at han blir, men er usikker på om det er det lureste. Det avhenger vel av hvordan han gjør det i pre-season. LvG vil nok ta flere slike avgjørelser ut i fra kampene som skal spilles før sesongstart.

 

Nei, faen heller. Vet ikke hva jeg håper på. Kagawa er en liten gullklump. Men det er Januzaj også. Og Mata er også awesome. Og Rooney viser hvor viktig han er. Okei, konklusjonen er at Kagawa må bli. Aner ikke hvordan jeg kom frem til det. Nå virker hele innlegget meningsløst...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Med "spillende" stoppere ser jeg ikke at det blir et problem. Carrick kan trekkes ned og spille "stopper", Evans har vist han kan være spillende, osv. Om man kaller det 4-4-2 med offensive vingbacker og et defensivt anker på midtbanen, eller 3-5-2 spiller ingen rolle for min del. Kan se for meg at Phil Jones også spiller "offensiv stopper" eller som dyp ryddegutt på midtbanen.

 

Vi bør derimot få inn en ny HB. Valencia synes jeg mangler litt forståelse i forhold til backspill, mens Rafael har blitt smittet av RvP. Jeg har ingen formening om Varela er god nok til å steppe inn - har ikke sett mannen spille mange sekunder.

Lenke til kommentar

Føler faktisk at det ikke finnes en eneste formasjon som passer ideelt for de spillerne vi har. Rooney og Rvp i en toer på topp? For temposvakt. Rooney bak RvP med Kagawa/Mata på kant? For temposvakt. Nani, Young, Valencia? For dårlig til å være førstevalg. Helt ærlig burde vi hatt noen opprydninger i de neste overgangsvinduene, for nå har vi for mange spillere med delvis like kvaliteter offensivt. Kjøpene av Mata og Kagawa var kjøp vi ærlig talt aldri trengte å gjøre. Det vil si, vi trengte Kagawa før RvP kom. Når RvP var på plass, ble kjøpet av Kagawa unødvendig. Selvfølgelig kunne ingen forutse det.

Lenke til kommentar

Rooney og Rvp temposvakt? Rvp har jo ikke noe særlig tempo, men Rooney er da overhodet ikke temposvak?

Robben og RvP utfylte hverandre, da Robben er lynrask og RvP god på hodet og har en fantastisk posisjoneringsevne. Rooney har mange fantastiske kvaliteter, men han er ingen hurtig spiss.

 

Og det er ikke slik at en spiller er dårlig fordi han mangler hurtighet. Det går jo på hvilke spillere han har rundt seg og hvilke kvaliteter de bringer til laget, slik at de kan spille hverandre god. Når laget ikke har en eneste hurtig spiller offensivt, så vil man merke savnet.

Lenke til kommentar

 

Getting ready for that 5-3-2, yo

Det vil vel bli mye løping opp og ned linja for Shaw, så at han får et eget treningsprogram er ikke overraskende. Samtidig så er det vanlig at alle spillere får et eget treningsprogram nå og da.

 

Liker forresten når det står 3-4-1-2. 5-3-2 ser så ufattelig defensivt ut :D

Lenke til kommentar

Håper for guds skyld at LvG ikke har tenkt å spille med tre rene stoppere. Vi har altfor mange klassespillere offensivt til å spille med fem mann i forsvar.

Dette er ikke noe stort problem. Hvilke klassespillere har vi egentlig som ikke vil få spille i en slik formasjon? Den eneste jeg virkelig vil savne er Januzaj, og han kommer til å få spille mye.

 

Det å kvitte seg med kantene er noe jeg tror er helt nødvendig, og Van Gaal er så pragmatisk at han bare gjør det. Nå kan vi få brukt ferdighetene til Rooney, RvP og Mata uten å måtte malplassere noen av dem. Ser du på stallen vår, så kan vi etter min mening oppsummere den slik:

 

- Vi har ikke gode nok midtstoppere. Derfor har vi tre av dem, så vi ikke blir så lett avslørt.

- Vi har gode backer, som kan gjøre mye av kantarbeidet (Shaw + Rafael + Valencia). Derav vingbacker.

- Vi har kantspillere som ikke har levert på mange sesonger. Var noen av oss fornøyde med Welbeck, Nani, Young, Valencia i fjor? I think not.

- Vi får sjansen til å se Rooney, Mata og Van Persie tett på hverandre, lengst fremme i banen. Rooney og Van Persie på topp MED tre midtbanespillere bak dem? OMG.

 

Når det er sagt så sier jeg ikke at vi ikke må forsterke videre. Midtstopperne våre trenger fortsatt en sjef. Midtbanen vår trenger fortsatt sårt en sjef. Om vi får inn Vidal og en glimrende stopper så er mye av jobben gjort, og jeg mener fortsatt at det er der vi må forsterke, fremfor å prøve å realisere et godt kantspill.

 

Hva Kagawa angår så håper jeg han drar nå, sammen med Chicharito/Welbeck, Anderson, Nani og Zaha/Young. Jeg elsker Kagawa, men det er ikke plass til både han, Mata og Adnan. En av dem må gå, og det blir ikke Adnan eller Mata. Det er jeg sikker på.

 

Dette laget her:

 

De Gea

 

Jones-Hummels/Vermaelen-Evans

 

Rafael-Vidal-Herrera-Shaw

 

Van Persie-Mata-Rooney

 

Tenk.

Lenke til kommentar

 

Håper for guds skyld at LvG ikke har tenkt å spille med tre rene stoppere. Vi har altfor mange klassespillere offensivt til å spille med fem mann i forsvar.

 

 

Dette laget her:

 

De Gea

 

Jones-Hummels/Vermaelen-Evans

 

Rafael-Vidal-Herrera-Shaw

 

Van Persie-Mata-Rooney

 

Tenk.

 

 

Du har helt rett i det du skriver. Fortsatt usikker på om vi har nok hurtighet i det laget, men skal ikke si at det ikke vil fungere. Ser uansett bra heftig ut med Mata bak Rvp og Rooney, med Vidal og Herrera bak Mata igjen. Helt rått.

 

Dagens tropp

 

Spisser - RvP, Rooney, Welbeck, Hernandez,

Sentral offensiv midtbane - Mata, Januzaj, Kagawa, Fellaini

Kanter - Valencia, Nani, Young, Zaha

Sentral midtbane - Herrera, Carrick, Cleverley, Fletcher, Anderson, Ny

Venstreback - Shaw, Ny reserve

Høyreback - Rafael

Midtstoppere - Jones, Smalling, Evans, M. Keane, Ny

GK - De Gea, Lindegaard, Johnstone, Amos

 

Spillere vi bør beholde

Overflødige spillere

Forsterkninger

 

Min mening. Kjeder meg tydeligvis på jobb.

Endret av G27
Lenke til kommentar

Klassespiller og klassespiller... Chicharito har et par ekstreme egenskaper, men de blir for begrenset i det lange løp. Jeg unner han en fast plass, men ikke på United. Etter min mening er både Rooney, RvP og Welbeck bedre alternativer.

 

Klassespiller ja :) Han er for god til å kun sitte på benken etter min mening. Og med Rooney, Welbeck og RvP på laget så blir man automatisk skvist ut dessverre. Håper for hans egen del at noen kjøper han og lar han spille mer fotball.

 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...