Gå til innhold

Blir mobbet på Facebook

kenpet

Anbefalte innlegg

For det første er "gruppa" bestående av folk som ikke kjenner deg, og er utenlandsk. Hva i all verden skal norsk politi kunne gjøre tror dere?

Søke opp hver enkelt og sende et krasst brev til dem i sine hjemland?

Isåfall burde halvparten av Twitter også få brev hjem til mamma for sjikane, og ikke minst alle trollene som skriker om drap og halshugging på rosablogg-kommentarfelt.

Facebook kan ordne opp i sånt selv. Lensmann Thorsen kan neppe det. Eller for den saks skyld dama i resepsjonen på politistasjonen som ber deg skrive det ned og "arkiverer" det.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første er "gruppa" bestående av folk som ikke kjenner deg, og er utenlandsk. Hva i all verden skal norsk politi kunne gjøre tror dere?

Isåfall burde halvparten av Twitter også få brev hjem til mamma for sjikane, og ikke minst alle trollene som skriker om drap og halshugging på rosablogg-kommentarfelt.

Facebook kan ordne opp i sånt selv. Lensmann Thorsen kan neppe det. Eller for den saks skyld dama i resepsjonen på politistasjonen som ber deg skrive det ned og "arkiverer" det.

Er enig med deg, tviler på at de ville ha gjort noe, men tenkte at det er verdt forsøket. Så da gidder jeg ikke ta meg bryet av sånne unger som holder på sånt. Er jo de som må ha et veldig kjett liv som bruker flere timer på å redigere bilder av meg, så de får bare holde på, og gi seg når de skjønner at jeg har kommet meg over det. :)

Endret av MadeMafia
Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest noen av kommentarene, så det kan allerede ha blitt nevnt.

Hvis rapportering til Facebook ikke funker, prøv å kontakt dem.
Du må huske at det minste stygge ordet til en person kan gi deg store problemer hvis personen føler seg krenket, og som du sier føler du deg mobbet.

Kontakt Facebook med en gang, hvis ikke det funker så burde du gå til politiet. Finn ut hvem eieren er og anmeld han. Utrolig barnslig og dårlig gjort å fortsette etter du spør fint og ordentlig om personen kan stoppe.

Mobbing på nett blir tatt utrolig alvorlig, så egentlig synes jeg det både er dårlig og utrolig rart av Facebook og ikke slette siden uten at du faktisk må kontakte dem.

Og ser rett over "kommentarfeltet" mitt "Eller må jeg gå til politistasjonen for å anmelde det? Er redd de ikke skal ta meg alvorlig." Nei, de kommer til å ta det svært alvorlig, hvis ikke kan du anmelde dem igjen. Som jeg allerede sa tidligere, er nettmobbing tatt utrolig serriøst og er noe som er svært alvorlig.

Uansett, jeg ønsker deg lykke til og håper det går din vei, hvis ikke kan du kontakte meg så kan jeg prøve selv å skrive til Facebook om å få siden ned og kanskje få anmeldt personene.

Endret av Kittystyle
Lenke til kommentar

Er det mulig å anmelde dette på nett, som for eksempel på politi.no? Der skal det gå an å anmelde saker på nett, men ser ut som man kun kan anmelde tyveri, som stjålet mobiltelefon, sykkel etc. Ser ingenting om nettmobbing (ikke når jeg googler heller). Eller må jeg gå til politistasjonen for å anmelde det? Er redd de ikke skal ta meg alvorlig.

De må ta det alvorlig. Hvis ikke, elsker VG og andre tabloider en åpenbar sak der politiet sitter på baken. Uansett har liknende, mer diffuse mobbesaker blitt tatt svært alvorlig før.

Det er større mulighet for at noe blir gjort med en anmeldelse enn ved å ikke gjøre noe. Det er mulig at nettmobbing er ulovlig i deres hjemland også. Og om det viser seg at norsk politi er fullstendig maktesløse, er det viktig at også uoppklarte anmeldelser kommer med i statistikken. Uansett koster det svært lite å levere en anmeldelse og mobberne vil ikke få vite om det før det eventuelt får en reaksjon i deres politidistrikt.

Twitter og rosablogger leser jeg ikke, men også der må ulovlig aktivitet anmeldes for at det skal få noen konsekvenser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...