BlooBerry Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Heisann! Jeg vurderer å gå på folkehøgskole til høsten, men jeg lurer litt på hvordan folk finansierer et slikt år. Man får vel ca. 95 000 i stipend og lån fra lånekassen, og det dekker ca. grunnprisen og evt. linjekostnader for skolene. Men hva med lommepenger? Hvor mye pleier mann å bruke når mann går på fhs? Jeg har sett på Hallingdal FHS og linjen Switch. Der er grunnprisen 72 000 og i tillegg kommer linjekostnader (tur til utlandet, heiskort, osv) på ca. 25 000. Det blir 97 000 totalt - dermed er alt fra Lånekassen brukt opp. Hvor mye lommepenger trenger jeg til de turene Switch drar på? (Surfing på Stadt, Østerrike) ... Og ikke minst utstyrslisten (terrengsykkel, sender/mottaker, osv) Hvis noen har gått på Hallingdal FHS og spesielt på Switch vil jeg gjerne høre hvordan det var og om det anbefales Tusen takk på forhånd Lenke til kommentar
Star Fox Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 De fleste bruker vel kun penger fra Lånekassen. For min del kostet folkehøgskoleoppholdet ca. 80 000 totalt og utbetalingen fra Lånekassen var på 90 000. Dette inkluderte bl.a. en tur til Kina. Lenke til kommentar
Perrern Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Jeg finansierte det gjennom lånekassen, og tok en sommerjobb sommeren før jeg startet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå