Simkin Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 (endret) Bor i en leilighet på 60kvm. Ferdigstilt 2014 med balansert ventilasjon m/varmegjenvinner. Har soverom i andre etasje på kansje 10kvm hvor vindu er vendt mot soloppgang, og sola står på ganske tidlig om morran. Jeg er av typen som må ha det mørkt og kjølig på soverommet, så jeg snuser litt på muligheter for kjøling av soverommet mens vinduet er lukket igjen. Er det noen som har erfaringer med varmepumpe på soverom hvor man har en sval konstant temperatur? Er det mye bråk fra disse? Mobile AC anlegg vil jeg prøve å unngå, da jeg vil ha noe som kan stå på på natta utenatt det bråker så fælt. Endret 21. april 2014 av FiveInline Lenke til kommentar
War Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Mobile AC kan du bare ikke ha, så det gjør du rett i. Ikke bare støyer de, men den kaster ufattelig mye luft ut av huset via slangen og den luften må hentes et sted og alle rommene blir det trekk i og dørene sitter fast i vakuum. 1 Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Har soverom i andre etasje på kansje 10kvm hvor vindu er vendt mot soloppgang, og sola står på ganske tidlig om morran. Jeg er av typen som må ha det mørkt og kjølig på soverommet.. Du har jo ikke ettermiddagssol så soverommet ditt bør være bra temperert. Lys stenger du ute vha gardiner. Lenke til kommentar
PROuser Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Utvendige persienner stopper solvarmen effektivt. Så det vil nok hjelpe betraktelig. Lenke til kommentar
TheKims Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Jeg har lagt film på soveromsvinduet som stenger ute både varme og lys ganske så effektivt. Bruker også en AC som jeg starter noen timer før legge tid å har det kaldt og godt hele natta. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 (endret) Utvendige persienner eller en Screen skal jeg få opp. For å hindre sollys nå idag, har jeg provisorisk hengt opp noen svarte plastposer og dette blir jo glovarmt selfølgelig, men gardiene fanger ikke opp sollyset så derfor har jeg gjort det slik. en varm Norsk sommer kan være plagsomt nok for min nattesøvn, så en varmepumpe som kjøler høres utrolig behagelig ut. Endret 22. april 2014 av FiveInline Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå