Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygd maskin kræsjer etterhvert? >:(

Anbefalte innlegg

Heia, Den 15/2 2014 så bugde jeg meg en ny maskin (I5 4670K,780 Classy, 8gb ram, Samsung Evo 250gb osv)

Men jeg spilte ganske lenge Assassin Creed, (ca 4timer, + 2 timer på standby)

Regner med at en pc kan være belastet 100% lenge? Idag spilte jeg et spill osm heter Cube world. Litt mineraft aktig, Og den belastet pc`en værre en prime95? + jeg kjørte en cube world server? cpu usage var mellom 70-85% selv bf4 online tar ikke så mye cpu usage? Uansett så er RAM`en fra seint 2012 (brukt fra mitt forrige build) Kan prøve å re-installere win8, Men helst ikke. Noen som har en løsning? Når pc`en kræsjer så fryser den helt. Ingen respons, Får heller ikke feilmld på oppstart.

EDIT: max temp på Gpu er 78 (Høyere en når jeg stresstester :eek: , Samme med Cpu tempen er 64¤ høyere en prime :confused: ) så max temp er Ok.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva har du overklokket? Skjermkort og systemet ellers? I så tilfelle kan du jo først senke skjermkortet til stock og se om det hjelper på. Hjelper ikke det kan du senke klokken på cpu (stock) også og se om det løser seg da. Ett par enkle ting å gjøre samtidig som du får spilt for å sjekke ut hva som er årsaken :)

Endret av otl
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...