Schweppes77 Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Heisann! Jeg tenkte jeg Skulle ha en aldeles liten oppgradering, nemlig en større prosessor til mitt hovedkort. Men jeg skulle hatt litt hjelp siden jeg ikke har holdt meg oppdatert på data de siste årene. Hovedkortet mitt er et GA-970A-UD3, Socket-AM3+ og jeg har en AMD FX-4100 4-Core 3.6Ghz prosessor! Kan noen være så snill og si meg hvilken prosessor som passer til mitt hovedkort? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Noe spesielt du ønsker å oppnå med å oppgradere? Det er ikke nødvendigvis at en cpu oppgradering gir det resultatet du ønsker. Lenke til kommentar
Schweppes77 Skrevet 21. april 2014 Forfatter Del Skrevet 21. april 2014 Hei. Jeg driver på endel med fly simmer og i det siste har jeg merket meg at dataen begynner og bli litt avleggs, tenkte jeg skulle ta en midlertidig oppgradering nå og så oppgradere hele spetakkelet til neste år eller noe sånt. Simmen jeg bruker mest tid på for øyeblikket (dcs world) krever endel cpu power. Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Amd fx 8320: http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/prosessor/amd-socket-am3/amd-fx832035ghz/180743.7075/ Eller en litt billigere Fx 6300: http://www.netonnet.no/art/data/komponenter/prosessor/amd-socket-am3/amd-fx630035ghz/180745.7075/ Lenke til kommentar
Schweppes77 Skrevet 21. april 2014 Forfatter Del Skrevet 21. april 2014 Ah nydelig! takker så mye for responsen:) Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Ah nydelig! takker så mye for responsen:) No problem. Sette tråden på "løst"? Lenke til kommentar
Schweppes77 Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Den er god! Igjen takk! Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Ah nydelig! takker så mye for responsen:) Ifølge denne guiden (litt gammel nå muligens, men en god indikasjon) er det liten grunn til å skaffe seg flere kjerner, det du trenger er bedre ytelse per kjerne, og AMD har ikke klart å produsere noen reell oppgradering i enkelttrådet ytelse på 5 år... 1 Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Ah nydelig! takker så mye for responsen:) Ifølge denne guiden (litt gammel nå muligens, men en god indikasjon) er det liten grunn til å skaffe seg flere kjerner, det du trenger er bedre ytelse per kjerne, og AMD har ikke klart å produsere noen reell oppgradering i enkelttrådet ytelse på 5 år... Vell 8 kjerneren dobler 4 kjerner, mere ht og cache. Den vil hjelpe da den har flere kjerner oog fordele oppgaver på. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Ah nydelig! takker så mye for responsen:) Ifølge denne guiden (litt gammel nå muligens, men en god indikasjon) er det liten grunn til å skaffe seg flere kjerner, det du trenger er bedre ytelse per kjerne, og AMD har ikke klart å produsere noen reell oppgradering i enkelttrådet ytelse på 5 år...Vell 8 kjerneren dobler 4 kjerner, mere ht og cache. Den vil hjelpe da den har flere kjerner oog fordele oppgaver på.Når programmet ikke er skrevet for å fordele arbeidet på mer enn to kjerner har det ingenting å si om du har fire eller åtte kjerner tilgjengelig, dette er mye av grunnen til at fx-8350 er et særdeles dårlig kjøp i de fleste tilfeller. Mer cache hjelper bare så lenge det er for lite av det i utgangspunktet, AMDs problem er at de har for lite L1 og for dårlig front-end, L2 og L3 er det mer enn nok av. Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Etter hva som står rundt om på nettet så utnytter ikke dette spillet mer enn 2 kjerner, så da er det lite poeng i å utvide antall kjerner. Ideelt sett så burde han oppgradert til intelplattform. De aller fleste spill på markedet fungerer på denne måten og derfor er Intelcpuene best da de har høyest singlethreaded performance. Det finnes spill som utnytter flere kjerner men det er et lite antall pr idag. Lenke til kommentar
Schweppes77 Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Ok! så hvis jeg forstår dere rett mener majoriteten her at det er best å konvertere til Intel istedet for å oppgradere AMD cpu`en? fanden, trodde jeg skulle greie meg ennå en stund med oppsettet jeg har. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Ok! så hvis jeg forstår dere rett mener majoriteten her at det er best å konvertere til Intel istedet for å oppgradere AMD cpu`en? fanden, trodde jeg skulle greie meg ennå en stund med oppsettet jeg har. Du kan jo selvfølgelig la være å oppgradere til Intel om du syns det fungerer greit nå 1 Lenke til kommentar
Schweppes77 Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Ok! så hvis jeg forstår dere rett mener majoriteten her at det er best å konvertere til Intel istedet for å oppgradere AMD cpu`en? fanden, trodde jeg skulle greie meg ennå en stund med oppsettet jeg har. Du kan jo selvfølgelig la være å oppgradere til Intel om du syns det fungerer greit nå Er vel ikke helt fornøyd med hastigheten på pc'n nei. Så da er det vel bare å hoppe i det, har ikke hatt intel på sikkert rundt ti år nå. Har du noe og anbefale som ikke koster skjorta? må kjøpe ny Track Ir så hadde ikke tenkt å bruke all verden av penger på dette (dessuten får jeg ikke lov av kona) Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 En billig i5-prosessor er typisk det beste kjøpet fra Intel, med hovedkort og RAM pleier det å komme på 2500 - 3000 kr. Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Såklart en i5 er bedre, men siden h*n sa cpu, så tokk jeg det, Noreng kanskje tenkt at cpuen blir så belastet, at den blir treg, og at man kan fordele oppgaver? Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 (endret) Noreng kanskje tenkt at cpuen blir så belastet, at den blir treg, og at man kan fordele oppgaver? Dette gir ingen mening: spillet TS snakker om bruker en simpel form for flertråding, lyd avlastes til en ekstra tråd mens resten av spillet kjører på en tråd. Det hjelper ikke at OSet kan fordele arbeidet flere prosessortråder hvis spillet i seg selv bare har to tråder (der den ene er kjempelett og den andre er kjempetung.) Å oppgradere bare for å oppgradere uten å tenke på bruksområdet er langt mer idiotisk enn å la være å oppgradere. Endret 22. april 2014 av N o r e n g Lenke til kommentar
memberid-323818 Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 N o r e n g Jeg bøyer meg, orker ikke diskuteee, du kommer til å vinne uansett ^.^ 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå