Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Elkjøp's idiot forsikring

Anbefalte innlegg

Hei,

Var så uheldig at jeg veltet en colaboks over min Mac. Den er relativt ny men har "idiotforsikring" hos Elkjøp. Har lest litt igjennnom avtalen men sliter litt med å tolke den.

Macen fungerer (den var død istarten) men funker nå. Men 80% av tastene er blitt direkte harde og alle henger igjen. Dekker denne forsikringen denne skaden? For produktet er jo fungerende men på et annet vis er det ikke det.

Så:

*Veske skade, men produktet fungerer men tastaturet er vansklig å bruke. Tastene er harde og lager kneppe lyd når du trykker ned samt sitter delvis fast der nede.

* Vil forsikringen dekke dette?

http://www.elkjop.no/cms/s-BqWsGQVpsTwAAAExz4IpYPVl/trygghetsavtale

Anonymous poster hash: 8544b...049
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Står tydlig at den dekker væskeskade, så ja.

http://elkjop.scene7.com/is/content/tubby/2_9_1_Elkjoppdf

Ja, men står også at det ikke dekker skaden hvis produktet fungerer?

Anonymous poster hash: e499b...62f

Den funkerer jo ikke som den skal. Produktet behøver ikke være død for at de skal ta imot den.

De vil sikkert utføre rensing av maskinen.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Står tydlig at den dekker væskeskade, så ja.

http://elkjop.scene7.com/is/content/tubby/2_9_1_Elkjoppdf

Ja, men står også at det ikke dekker skaden hvis produktet fungerer?

Den funkerer jo ikke som den skal. Produktet behøver ikke være død for at de skal ta imot den.

De vil sikkert utføre rensing av maskinen.

Okei takk for hjelpen!

Lenke til kommentar

Å oppfordre til forsikringssvindel vil jeg tru er imot forumets retningslinjer, mulig det er straffbart også. Forsikringssvindel er iallefall straffbart og kan straffes med fengsel og bøter.

Forsikringen dekker ikke kosmetiske feil så lenge produktet fungerer ellers. F.eks riper på toppdeksel vil ikke bli dekket. Brus i tastatur er ikke en kosmetisk skade.

• Liker 1
Lenke til kommentar

jeg kjøpte pc skjerm på elkjøp og betalte 239 eller 339 kroner ekstra ( husker ikke ) og da sa de at du får ny skjerm uansett hva som skjer om du er uheldig det første året, jeg fikk ny pc skjerm til jul 2013 og da skøyt jeg pil med pil gjennom den gamle skjermen (pil og bue ) og levere den på elkjøp og sa jeg hadde mistet den da jeg bærte den og fikk ny som jeg solgte til en venn for noen få hundre kroner , Det var 9 månder og 16 dager etter kjøpet . altså det var bare 14 dager igjen av den "forsikringen". Men de gjorde som de sa da jeg kjøpte den.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Uansett hva som skjer, så kunne du vel levert den med pilen i.

Så en mac til 16 løk bli pakket opp på julaften og personen hadde sett på den i 1 sek før han klarte å velte en halvliter cola over den i oppakkingen.

Bra det var kjøpt med forsikring.

Lenke til kommentar

Uansett hva som skjer, så kunne du vel levert den med pilen i.

Så en mac til 16 løk bli pakket opp på julaften og personen hadde sett på den i 1 sek før han klarte å velte en halvliter cola over den i oppakkingen.

Bra det var kjøpt med forsikring.

Jeg tenkte på det :p men de sa uansett hva som skjer om den blir sølt på eller brent opp så jeg hadde litt lyst og se hva de hadde sagt om jeg hadde levert den med pil

Lenke til kommentar

Jobber deltid i en kjede selv og så at service på mobiler skyter opp i været med mange hundre prosent samme uke som neste modell kommer på markedet.

Dette er da mobiler med idiotforsikring.

annen fun-fakta er at 80% av innleveringene uten om dette skjer når det er 1 uke igjen av forsikringen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...