Gjest Slettet-JWlLR8 Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Så det virker som jeg, etter 3 gode år på "rømmen", endelig må utføre min førstegangstjeneste , ettersom jeg er ferdig med graden min i informasjonsvitenskap. Så kom jeg til å tenke på at jeg hele tiden hører om folk som finner seg jobb gjennom forsvaret ol.. Er det noen mulighet for at jeg kan oppsøke en kariære med min grad innen forsvaret? Er spesialisert innen programmering (Java, spesifikt), og lurer bare på om noen i lignende situasjon har klart å få en god kariære mulighet ut av forsvaret? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JWlLR8 Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Liten bump. No takers? Lenke til kommentar
aklla Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Kan jo komme med litt. Jobba lenge med IT i forsvaret, også mye med utviklere der. Så vidt jeg husker var det ett veldig lite fåtall forsvarsansatte utviklere, som drev med veldig sære ting. De andre utviklerene ble leid via firmaer inn for spesifikke prosjekter. Men igjen, forsvaret er stort. Selv om jeg ikke viste om noen, betyr ikke det at de ikke finnes. Men driftsenteret hadde ingen og jeg kan ikke huske hørt snakk om det fra mine kontakter utenfor driftsenteret heller. Ut fra ren gjettning, så kan du nok få en jobb i forsvaret med graden din, men er nok ikke det letteste. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JWlLR8 Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Kan jo komme med litt. Jobba lenge med IT i forsvaret, også mye med utviklere der. Så vidt jeg husker var det ett veldig lite fåtall forsvarsansatte utviklere, som drev med veldig sære ting. De andre utviklerene ble leid via firmaer inn for spesifikke prosjekter. Men igjen, forsvaret er stort. Selv om jeg ikke viste om noen, betyr ikke det at de ikke finnes. Men driftsenteret hadde ingen og jeg kan ikke huske hørt snakk om det fra mine kontakter utenfor driftsenteret heller. Ut fra ren gjettning, så kan du nok få en jobb i forsvaret med graden din, men er nok ikke det letteste. Ah, tusen takk for svaret og innsikten! Jeg for holde øynene og ørene åpne når jeg er det. Tar gledelig imot andre erfaringer også. Tusen takk igjen! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Du vil finne utvilker-jobb i vanlig førstegangstjeneste? Høres vanskelig ut egentlig, men er så klart mulig om du får riktig stilling i førstegangstjenesten. Hva denne evt. skulle vært aner jeg ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå