Gå til innhold

Tandberg Troll


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Trenger en lille forsterker, har da lyst å få tak i Tandberg Troll.

Har egentlig lyst å betale ganske lite penger ;) , så brukt er et meget bra alternativ.

Har sjekket på ebay.com/co.uk, qxl.no/dk , men finne den ikke.

Noen som vet om en plass denne selges, eller kjenner noen som har og vil selge?

Vet at Akers Mic har den på sine hjemmesider, men idag får man en bedre forsterker til 2000,- , særlig når jeg tenker på å kjøpe brukt i tillegg.

 

Hvis det ikke er link noen plass, men en privat person, ta det over PM, så slipper dette å utvikle seg til et bruktmarked.

 

Setter pris på all tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er egentlig strøm trekket jeg er ute etter.

Så pga ytelse/størrelse/pris(?) var kanskje den best, ellers så måtte kanskje blitt en digital forsterker, men de er vel svindyre enda?

 

Hadde en link til en artikkel om det, ettersom de skulle ha en nytteverdi på opptil 75% av strømtrekket mot 25% som på en konvesjonell forsterker. Lenge siden jeg har holdt på med dette, så jeg må friskes opp.

Alle konstruktive forslag tas som takk.

Gjerne forslag om andre forsterkere også.

 

Pris under 3000, må ha bra ytelse vs. strømtrekk.

 

edit:

Fant link til ITAvisen hvor dette med digital forsterkere er nevnt her! (for jeg tenket ikke på Dolby Digital/DTS)

Litt mer info her!

Lenke til kommentar

HAr en Troll som begynte å tøyse seg med lyden etter min far klarte å miste den i gulvet, har fått en bror av en kamerat av meg til å se på den, men det spørs når han får sjansen til dette. Den klarer fint å drive "småhøyttalere" med 6" bass/mellomtone og 1" discant (noen gamle Tandberg jeg har liggende) og den driver de godt. Vet ikke om det er noen måter å måle det du lurte på, men gir du meg noen tips så kan jeg sjekke det.

Lenke til kommentar

Bang og Olufsen har kommet med en ny type digital forsterker som har ekstremt høy ytelse vs strømtrekk. 1000watts forsterkermodul i en boks på størrelse med en pakke røyk. Men jeg vet ikke om den selges løst.

 

Ellers har Norsk Audio Teknikk i Oslo en digital forsterker, men den koster 6-8000, så det blir lett mer enn du vil betale..

 

I et tidligere nummer av det nå nedlagte Audio ble det bygget og testet en liten forsterker(både fysisk og i effekt) med god lyd: NVA AP-10X Personal Amp. Dette var i Audio nummer 42. Kanskje du kan finne denne forsterkeren på ebay.

 

NVA.jpg

 

 

 

Hva med Cambridge A500 til 2300 kroner på Hifi-klubben. Litt stor, men er på 2x65 watt og veier 7 kilo.

Ellers har du lillebroren, A300, på 2x35watt og 6,5 kilo. Koster 1500kroner.

 

Ellers kan du legge inn en annonse på www.audioforum.no , www.hifisentralen.no eller www.lydogbilde.no

 

Så kan det godt hende at du får tak i en liten rimelig forsterker.

Lenke til kommentar

Takk for svar, skal sjekke ut de forsterkerne du har postet.

Etter litt ekstra søking på nettet har det begynt å gå litt sport i det, har lyst på et nytt prosjekt (alltid!) og tror kanskje dette er nå offisielt blitt mitt høst prosjekt, ved siden av de 5 eller 6 andre prosjektene som er halveis påbegynte.

Philips har noen moduler som allerede er ute til utviklere, som denne siden her har for eksempel. Philips Semiconducters har hele listen sin ute i både html og pdf på de forskjellige tingene.

 

Er det bare jeg som syns dette er morro eller?

Lenke til kommentar

Joa, nå skal ikke jeg si at en jalla jalla modul som snekres sammen på hobby kommer i nærheten av noe som blir kommersielt produsert.

Men må ha noe å gjøre mens jeg venter på det "riktige" kjøpet.

 

Hadde tenkt å kjøpe forsterker uansett. Kjøper den først, så må jeg velge høytalere etterpå, synes det er lettere for da har du mulighetene åpne litt lengre. CA forsterkerne virket veldig bra, skal sjekke å se om noen selger det brukt, evt noe NAD.

 

(Søkte på NVA (etter den forsterkeren) på ebay, så hvis jeg noen gang trenger utstyr fra vietnam og korea krigen vet jeg hva jeg skal søke på...(var en pre-amp NVA, men leter etter amp))

 

edit:

Fikk mail av akersmic der de bekfrefter at Akers Mic (Sandnes) solgte dem ut for 999,- , men det de har resterende på lager blir solgt for 1995,- Da må jeg unektelig innrømme at forslaget ditt om CA er umåtlig bedre Alseth hvis ikke noe dukker opp brukt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vel, nå har jeg fått kjøpt meg anlegg. Droppet det med digital amplifier, men hvis noen skal kjøpe må jeg anbefale LCAudio sin ZAPpulse.

 

På meg ble det en Thule IA100 for 3500, 2mndr med org. emb og kvittering.

Høytalere er SONY SS-LA500ED som forhåpentlig kommer med UPS idag, koster 3100 inkl frakt.

CD/DVD ble en Sony DVP-NS900V til 1800.

 

Budsjettet mitt var 5000,- som ble sprengt uten problem.

Kabler skal jeg bort på TopSound HiFi og spørre om de har noen demokabler eller brukte som jeg kan få til en lille slant penger.

 

(Det er ikke lett å kjøpe anlegg når det skal stå i en stue og du er i et kjæreste forhold. Pris/Ytelse blir ikke opprettholdt. *sigh*)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...