jae-ols Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 I går skjedde noe rart, plutselig sluttet alt å virke og jeg fikk etter hvert opp "blåskjerm" med masse tekst på. Fikk ikke med meg hva som sto der, for plutselig slo maskina seg av. Er dette noe å være urolig for, og hva kan årsaken være? To år gammel ACER. Vært merkelig i det siste, vanskelig å få opp sider. Tregt. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Det du forteller sier oss ikke noe, blåskjerm kan være så mangt. Last opp dump filer hvis du finner dem i C:\Windows\Minidump. De må pakkes med 7-Zip, Winzip etc før du laster dem opp, eventuelt kan du forandre .dmp til txt. 1 Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 21. april 2014 Forfatter Del Skrevet 21. april 2014 Det du forteller sier oss ikke noe, blåskjerm kan være så mangt. Last opp dump filer hvis du finner dem i C:\Windows\Minidump. De må pakkes med 7-Zip, Winzip etc før du laster dem opp, eventuelt kan du forandre .dmp til txt. Flott, da skal jeg ikke spørre mere. Vet bare at forrige gang det var "blåskjerm" kollapset maskina, så noe må det bety. Jeg er ingen dataekspert og skjønte ikke bæret av det du listet opp. Vet ikke hva dump fil er for noe, og greier i hvert fall ikke å finne den. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Som sagt så vil du finne dem i C:\Windows\Minidump, og de vil hete noe ala dette: 021514-4680-01.dmp. Pakk dem med 7-Zip eller Winzip og last dem opp så vi kan ta en titt. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 21. april 2014 Forfatter Del Skrevet 21. april 2014 Dessverre det kan jeg ikke gjøre , har ikke peiling. Driver mest med Internet og e-post. Kan ingen ting om pakking av filer, det er gresk for meg. Vet bare at maskina oppfører seg rart. Sist måtte de bytte harddisken. Greide ikke å gjøre "recovery" Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 21. april 2014 Forfatter Del Skrevet 21. april 2014 "Som sagt så vil du finne dem i C:\Windows\Minidump, og de vil hete noe ala dette: 021514-4680-01.dmp. Pakk dem med 7-Zip eller Winzip og last dem opp så vi kan ta en titt." Dette skjønner jeg ikke. Hvordan finner jeg dette, hvor skal jeg begynne? Hva er Winzip?? Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 21. april 2014 Forfatter Del Skrevet 21. april 2014 Fikk ikke åpnet filen. Ikke adgang. Så dette finner jeg ikke ut av. Vet bare at noe er galt. Blåskjerm er ikke normalt. Lenke til kommentar
Bjoolz Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Gå til www.speedyshare.com, merk filene du skal laste opp og bare dra dem over til nettleservinduet og slipp dem hvor som helst på siden og trykk upload. Når opplastningen er ferdig så vil hver fil få en egen link som du kopierer og poster her. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 21. april 2014 Forfatter Del Skrevet 21. april 2014 Nå var det "svart skjerm" med tekst og det sto: Ledige klynger er behandlet, og en masse tall. Tok minst en time. Jeg gikk på "kontrolere stasjonen for feil" Vet ikke hva som ble funnet. Men virker enda. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Det var nok chkdsk som tok en sjekk av hard disken. Gjorde den det, da kan det hende at du har problemer med hard disken igjen. Det er nok ikke et godt tegn dessverre. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 21. april 2014 Forfatter Del Skrevet 21. april 2014 Da er det andre gang på et år at harddisken ryker. Jeg tok diskopprydding og nå ligger alle "Debug dump files og minnedumpfiler for systemfeil" der. Til sammen over 1 GB. Skal jeg slette de filene i diskopprydding? Maskina er to år gammel og det har bare vært problemer. Hva skal jeg gjøre nå? Går den i svart til slutt? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Redd du har vert ufin med pcen din, fått seg et dunk innimellom å det tåler ikke harddisken... Så er nok sikkert den som begynner å gå til h... igjen :/ 1 Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Maskina har ikke fått en eneste smell, så det er ikke årsaken. Jeg har fått et Mandags produkt, desverre. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Gå til www.speedyshare.com, merk filene du skal laste opp og bare dra dem over til nettleservinduet og slipp dem hvor som helst på siden og trykk upload. Når opplastningen er ferdig så vil hver fil få en egen link som du kopierer og poster her. Hvordan finner jeg filene jeg skal laste opp? Kan du gi meg et tips om hvordan jeg gjør det? Hvor går jeg inn og finner de? Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 C:\Windows\Minidump Min datamaskin -> HDD -> Windows (mappe som heter det) -> Minidump (en mappe som heter dette) Her skal du da finne 1 eller flere filer, disse laster du da opp. 1 Lenke til kommentar
Papirkurven Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Grunnen er nokk at det er en ACER. hehe. Har hørt at mange som har acer sliter med slike problemer. PCen ryker relativt fort. Alle jeg kjenner som har hatt Acer har hatt bare problemer med de. Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Grunnen er nokk at det er en ACER. hehe. Har hørt at mange som har acer sliter med slike problemer. PCen ryker relativt fort. Alle jeg kjenner som har hatt Acer har hatt bare problemer med de. Og det har jeg og, bare problemer. Men det er ikke noe å le av, det er bare tragisk. Skal ikke være mulig å være så uheldig. Men det går på garantien! Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 Dette er rapport om feilmeldinga: Datamaskinen startet på nytt etter en feilkontroll. Feilkontrollen var: 0x00000116 (0xfffffa800ac5f010, 0xfffff880044b3a1c, 0x0000000000000000, 0x0000000000000002). Dump ble lagret i: C:\Windows\MEMORY.DMP. Rapport-ID: 042014-30357-01... Håper noen kan tolke dette. Det sto at operativsystemet har sluttet å virke! Lenke til kommentar
jae-ols Skrevet 23. april 2014 Forfatter Del Skrevet 23. april 2014 Jeg fant fila, men det sto at jeg ikke hadde ikke tillatelse til å åpne den. Måtte være administrator, da er jeg like langt. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 23. april 2014 Del Skrevet 23. april 2014 Du skal ikke åpne den, bare laste den opp her på forumet. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå