IkKe123 Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 (endret) Hallo, har et par flervalgsoppgaver som jeg har fikk av læreren rett før påske.. har ikke noe fasit på dem, derfor lurer jeg på om noen her kunne fortalt meg hva som er rett.. takker stort! En kort forklaring hadde vært helt topp! Endret 21. april 2014 av IkKe123 Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Du vil antakelig få flere svar hvis du først forteller hva du tror er riktig og hvordan du resonnerte deg frem til svaret. Lenke til kommentar
IkKe123 Skrevet 21. april 2014 Forfatter Del Skrevet 21. april 2014 Du vil antakelig få flere svar hvis du først forteller hva du tror er riktig og hvordan du resonnerte deg frem til svaret. Vel, kan fort hende at folk tipper og veileder meg i feil retning.. men men Jeg svarte: f) D x) D w) B h) D v) C Lenke til kommentar
IkKe123 Skrevet 21. april 2014 Forfatter Del Skrevet 21. april 2014 Hallo, har et par flervalgsoppgaver som jeg har fikk av læreren rett før påske.. har ikke noe fasit på dem, derfor lurer jeg på om noen her kunne fortalt meg hva som er rett.. takker stort! En kort forklaring hadde vært helt topp! Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 x: graf 1 fordi samplingsfrekvensen er høyere enn signalfrekvensen. v: Hastigheten og den kinetiske energien er størst når klossen passerer likevektslinja. Ergo må graf R være kinetisk energi. Summerer man kinetisk ® og potensiell (T) energi så får man total energi. Det må bli linja Q i diagrammet. Da må alternativ D være riktig. h: Det roterende magnetfeltet vil indusere en vekselspenning. Dermed kan du forkaste alternativ A og B. Hvilket av de to siste alternativene som er riktig må jeg tenke litt mer på. f: Midt mellom lederne får vi en situasjon der den ene lederen gir et magnetfelt ut av planet og den andre lederen gir et magnetfelt inn i planet. Disse vil utligne hverandre og gi null magnetfelt akkurat der. Da kan du stryke alternativ A og C. De to lederne vil lage et ytre felles magnetfelt. Magnetfeltlinjene går altså rundt begge lederne. Magnetfeltlinjene "foretrekker" korteste vei, altså å være så korte som mulige. Det presser lederne sammen. Alternativ D er riktig. 1 Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Hva er galt med svarene du fikk i går? Jeg flytter bare det originale innlegget og svarene hit. Ingen grunn til å ha samme spørsmål i to ulike tråder. Lenke til kommentar
IkKe123 Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 x: graf 1 fordi samplingsfrekvensen er høyere enn signalfrekvensen. v: Hastigheten og den kinetiske energien er størst når klossen passerer likevektslinja. Ergo må graf R være kinetisk energi. Summerer man kinetisk ® og potensiell (T) energi så får man total energi. Det må bli linja Q i diagrammet. Da må alternativ D være riktig. h: Det roterende magnetfeltet vil indusere en vekselspenning. Dermed kan du forkaste alternativ A og B. Hvilket av de to siste alternativene som er riktig må jeg tenke litt mer på. f: Midt mellom lederne får vi en situasjon der den ene lederen gir et magnetfelt ut av planet og den andre lederen gir et magnetfelt inn i planet. Disse vil utligne hverandre og gi null magnetfelt akkurat der. Da kan du stryke alternativ A og C. De to lederne vil lage et ytre felles magnetfelt. Magnetfeltlinjene går altså rundt begge lederne. Magnetfeltlinjene "foretrekker" korteste vei, altså å være så korte som mulige. Det presser lederne sammen. Alternativ D er riktig. Helt konge, hjelper meg stort! Syntes selv h var vanskelig.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå