KC97 Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Ekstrem noob her!Jeg skal bygge pc som skal brukes til generell spilling.Her er det jeg har kommet opp med.... Vet ikke helt om alt er greit. Corsair Carbide 200R Corsair CX 500W PSU ASUS B85M-G, Socket-1150Intel Core i7-4771Crucial DDR3 1333MHz 8GB KIT, CL9MSI GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDAToshiba Desktop 500GB SATA 3.0 Jeg setter sammen på komplett (det er så simpelt der, vet ikke om der er bedre sider, kom bare med forslag).Trenger jeg absolutt i7?Er dette oppsettet greit? Lenke til kommentar
Megaman123 Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 (endret) Hei! Dette ser bra ut, men du trenger absolutt ikke i7 til spilling. i7 vill være nødvendig til avansert videoredigering. Får du deg en i5 4670K så er du i box, den kan du også overclocke senere om dette er noe du skulle ønske. 760 er ett supert kort. Hvis du har OCD(sånn som meg) ville jeg gått med Asus 760 for å matche hovedkortet, men det er ikke noe i veien med å bruke MSI xD. Skift harddsiken til 1TB, det er liten forksjell i pris og bruk pengene du fikk ved å gå ifra i7 til i5 på å kjøpe en SSD. 60GB holder til Windows og kanskje noen mindre spill. Samsung sin Evo 840 120GB er ett supert valg hvis du øsnker en rask oppstart av systemet og av programmer samtidig som å ha litt plass. På SSD er det to merker som skiller seg fra de andre: Crucial og Samsung, supre produsenter. Hovedkortet er mATX, jeg anbefaler heller et ATX-kort som er like stort som det største 200R kan ha. Her er tilsvarende kort bare i riktig størrelse(samme pris): https://www.komplett.no/asus-h81-plus-socket-1150/797792 Vel PSU og case er veldig gode, eier begge og er mega-fornøyd. EDIT: - Du må ett Z87 hovedkort for overklokking. Lykke til! Endret 21. april 2014 av WilliamJarbeaux 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå