Gå til innhold

Ny operatør - fortsatt binding hos nåværende


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Har bestemt meg for å bytte operatør fra Telenor til OneCall. Jeg vil beholde mitt gamle nummer, men har fortsatt noen mnd binding hos telenor.

 

Kan jeg da bare bestille hos OneCall, så fikser de resten med portering av nummer, slik at jeg får sluttfaktura med bruddgebyr av telenor, eller må jeg selv ringe telenor, betale bruddgebyr og bestille nytt abbonoment?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, alt du trenger er å bestille abonnement hos ny operatør, men er du sikker på at det vil lønne seg? Man kan vel kanskje slippe unna bruddgebyr med tanke på at Telenor begynner å ta betalt for Bank-ID fra 1. mai, og på denne måten selv bryter avtalen om at prisen ikke kan endres til kundens disfavør i bindingstiden. Noen som har prøvd dem på dette?

Lenke til kommentar

Ja, alt du trenger er å bestille abonnement hos ny operatør, men er du sikker på at det vil lønne seg? Man kan vel kanskje slippe unna bruddgebyr med tanke på at Telenor begynner å ta betalt for Bank-ID fra 1. mai, og på denne måten selv bryter avtalen om at prisen ikke kan endres til kundens disfavør i bindingstiden. Noen som har prøvd dem på dette?

Ettersom bankinnskudd kun er en tillegstjeneste tviler jg på at man slipper sluttfaktura.

Lenke til kommentar

om det lønner seg veldig vet jeg ikke, men ble så irritert over at de skal kreve betaling for bankID så bytter av prinsipp.

 

Har ikke tenkt på at de faktisk bryter en avtale når de begynner å ta betalt for bankID, står dette noe sted? Kan ikke si jeg har sett det, kan jo være verdt ett forsøk, hvis man får dokumentert dette godt nok

Lenke til kommentar

Personlig ville jeg nok valgt noe annet enn OneCall, Nedprioritert datahastighet når man roamer på Telenor, samt at man hele tiden hopper fra mellom Mobile Norway og Telenor's nett. Dette trekker både ekstra batteri og fører til brudd. For å straffe Telenor mest bør du benytte en operatør på Netcom's nett, men sjekk dekningskartet først om de tilbyr tilfredsstillende dekning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Chess er nok det beste valget, onecall bruker Telenors nett der de ikke har dekning og dermed vil du fortsatt indirekte betale til Telenor. Onecall har også eget nett, men kunder blir også ofte hengende litt for lenge på dette nettet selv om Telenor har bedre dekning, noe som igjen resulterer i dårligere dekning og redusert batterikapasitet.

Endret av mlan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

har tittet litt på de generelle avtale vilkårene til telenor.

 

er dette noe jeg kan benytte meg av ?

 

16. Endringer i priser og vilkår

Telenor har rett til å foreta endringer i priser og i vilkår. Når endringer er av en viss betydning og til ugunst for kunden, skal Telenor varsle kunden på hensiktsmessig måte, og senest en måned før endringen trer i kraft. Varslingskravet etter denne bestemmelsen gjelder kun i forbrukerforhold. Kunden kan vederlagsfritt si opp avtalen med Telenor hvis endringen er til ugunst for kunden.

Prisendringer kan gjennomføres med kortere varsel hvis de skyldes økning i offentlige avgifter, endringer i valutakurs, skatter og avgifter eller andre lignende omstendigheter, som for eksempel endringer i prisene fra underleverandører, som påvirker Telenors sluttbrukerpriser og som ligger utenfor Telenors kontroll. I slike tilfeller kan kunden ikke vederlagsfritt tre ut av en eventuell bindingsavtale i avtaleperioden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...