Gå til innhold

Bondegård

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du "synder" her mot et par av komposisjonsreglene, dvs midtstilling samt det å komme nær nok motivet.....men du formidler på en utmerket måte et lite gårdsbtuk plassert i svært karrige omgivelser. Tankene spinner da videre på hvordan noen kunne bygge en gård her og hvordan livet kunne arte seg for de som skulle leve av driften.

Bildet beskriver et miljø og forteller en historie på en utmerket måte. Derfor syns jeg det er et bra bilde.

Lenke til kommentar

Du "synder" her mot et par av komposisjonsreglene, dvs midtstilling samt det å komme nær nok motivet.....men du formidler på en utmerket måte et lite gårdsbtuk plassert i svært karrige omgivelser. Tankene spinner da videre på hvordan noen kunne bygge en gård her og hvordan livet kunne arte seg for de som skulle leve av driften.

Bildet beskriver et miljø og forteller en historie på en utmerket måte. Derfor syns jeg det er et bra bilde.

Takker for tilbakemelding Eriknor.

Det jeg prøvde å få fram var et gårdsbruk som er "omringet" av fjell. Hadde jeg gått nærmere så ville jeg ikke fått med fjellandskapet rundt gården. Skulle nok prøvd med gården ned mot en av sidene i bildeflaten. Men men, leksa lært til neste gang.

Lenke til kommentar

Erik forklarer det godt, synes jeg.

Historien bildet forteller er slående, og viser hvordan mennesker så (måtte se) muligheter i et stenete land.

Det får mange betraktere til å forestille seg hva som går der oppe. Hvor mange og hvilke dyr kan man ha, hva får man til å vokse av mat, hvor mye virke (skog) kan man høste etc

Hadde du zoomet inn det hele, ble fortellingen en helt annen, og mindre på sett og vis.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...