Stifi Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 (endret) Hei. Skulle starte opp maskinen i dag, og får følgende melding: "oxc000000e Boot failed-required device is inaccessible" Har ikke gjort noen endringer på maskinen i den form av software eller hardware, før jeg fikk den meldingen. Litt teknisk informasjon:Har OS på en Samsung SSD / (ACHI-mode) er aktivert i BIOS. MB: Asus P8 Z68-V OS: Windows 7 Prof. 64bit. Det jeg opplever er at SSD dukker fint opp i BIOS, men ikke i systemet. Som gjør da at jeg får denne feilmeldingen, når systemet ikke finner noen plasser å boote fra. Alle andre disker dukker fint opp i systemet. Det jeg har prøvd så langt uten resultater: Bootrec /fix i command prompt (men blir vanskelig når jeg ikke finner disken) Kjørt repair som følger med OS-DVDen. Har flere troubleshooting metoder på lager, men vil høre hva dere sier først om denne problemstillingen. Takker på forhånd for alle innslag. Bare for å oppdatere saken: jeg som har sett litt feil, er bare HDD som dukker opp i BIOS og ikke OCZ (SSDen). Har prøvd å bytte SATA-port, men hjelper ikke. Regner jo nesten med at SSDen er død da. 3år gammel for å nevne det. Endret 21. april 2014 av Stifi Lenke til kommentar
Nickless Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Se om noen av disse metodene kan hjelpe: http://superuser.com/questions/469793/the-boot-selection-failed-because-a-required-device-is-inaccessible-0xc000000e Lenke til kommentar
Stifi Skrevet 21. april 2014 Forfatter Del Skrevet 21. april 2014 Takk. Ref.: til den linken: Ser det samme som på dette bildet: http://i.stack.imgur.com/yrYYc.jpg og prøver de commandoene, men får bare "error" og at den ikke finner "file specified" Forslag? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Ikke Samsung SSD altså , men OCZ. :o Og 3 år... Syns ikke i bios... Da kan vi nok konkludere med at den har dødd , er kaputt , ferdig. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå