Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

skal jeg miste min bonus hvis en annen har krasjet bilen min?


sånn er det!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom han var uaktsom så skal han erstatte tapet du lider, hvilket er det minste størrelsen av enten bonustap eller reparasjon utenom forsikring. Dersom dette var et hendelig uhell så må du dekke det selv.

Må vel kunne kalle det uaktsomt. Rygget jo i en stolpe man kunne ha sett i speilet. Får se hvor medgjørlig han er. Siste gang jeg låner bort bilen min hvertfall.
Lenke til kommentar

Kjedelig sak når det er noen man kjenner godt, dette var sikkert ikke hans hensikt.

Kan gjøre deg obs på hvis du har kasko og bruker dette vil det koste deg MYE i bonustapet siden du må betale høyere premie i mange år.

Det finnes kalkulatorer for dette, kort sagt så kan det å bruke kaskoforsikringen koste deg 20-30 tusen i høyere forsikring over de årene til du har bygget deg opp til maks igjen.

Lenke til kommentar

Kjedelig sak når det er noen man kjenner godt, dette var sikkert ikke hans hensikt.

Kan gjøre deg obs på hvis du har kasko og bruker dette vil det koste deg MYE i bonustapet siden du må betale høyere premie i mange år.

Det finnes kalkulatorer for dette, kort sagt så kan det å bruke kaskoforsikringen koste deg 20-30 tusen i høyere forsikring over de årene til du har bygget deg opp til maks igjen.

ja er en utrolig vanskelig sak. Har jo ikke lyst til å kreve han for penger når han skulle være grei å kjøre. Men var utrolig klønete gjort så må nok kreve litt. Kanskje best å ikke bruke forsikring i det hele tatt.
Lenke til kommentar

 

Kjedelig sak når det er noen man kjenner godt, dette var sikkert ikke hans hensikt.

Kan gjøre deg obs på hvis du har kasko og bruker dette vil det koste deg MYE i bonustapet siden du må betale høyere premie i mange år.

Det finnes kalkulatorer for dette, kort sagt så kan det å bruke kaskoforsikringen koste deg 20-30 tusen i høyere forsikring over de årene til du har bygget deg opp til maks igjen.

ja er en utrolig vanskelig sak. Har jo ikke lyst til å kreve han for penger når han skulle være grei å kjøre. Men var utrolig klønete gjort så må nok kreve litt. Kanskje best å ikke bruke forsikring i det hele tatt.
Dette må kompisen din fixe. Ikke ta det på forsikringen. Det kan da ikke være så stire skaden. Det skulle ikke være nødvendigt å be han ordne opp heller, for herper du noe, fixer du det.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dersom han var uaktsom så skal han erstatte tapet du lider, hvilket er det minste størrelsen av enten bonustap eller reparasjon utenom forsikring. Dersom dette var et hendelig uhell så må du dekke det selv.

mener du at hvis jeg vraker bilen din ved et hendelig uhell, så slipper jeg å betale deg noe som helst??
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Dersom han var uaktsom så skal han erstatte tapet du lider, hvilket er det minste størrelsen av enten bonustap eller reparasjon utenom forsikring. Dersom dette var et hendelig uhell så må du dekke det selv.

mener du at hvis jeg vraker bilen din ved et hendelig uhell, så slipper jeg å betale deg noe som helst??

 

 

Hvis du kjører bilen for et eget ærend, nei. men hvis du blir spurt om å gjøre en en tjeneste ved å kjøre bilen synes jeg det blir litt smålig også

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dersom han var uaktsom så skal han erstatte tapet du lider, hvilket er det minste størrelsen av enten bonustap eller reparasjon utenom forsikring. Dersom dette var et hendelig uhell så må du dekke det selv.

 

mener du at hvis jeg vraker bilen din ved et hendelig uhell, så slipper jeg å betale deg noe som helst??

Hvis du kjører bilen for et eget ærend, nei. men hvis du blir spurt om å gjøre en en tjeneste ved å kjøre bilen synes jeg det blir litt smålig også

bulker du, fikser du. Enkelt og greit.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt off topic, men er det slik at man helst bør la være å ta i bruk forsikring når det gjelder småskader grunnet at det blir dyrere i lengden fordi man mister bonus? Selv har jeg nå bare ansvarsforsikring.

 

Kommer ann på hvilken bonus du har og hvor dyr skaden er. Det er rent økonomisk.

Lenke til kommentar

 

Dersom han var uaktsom så skal han erstatte tapet du lider, hvilket er det minste størrelsen av enten bonustap eller reparasjon utenom forsikring. Dersom dette var et hendelig uhell så må du dekke det selv.

mener du at hvis jeg vraker bilen din ved et hendelig uhell, så slipper jeg å betale deg noe som helst??
Ja.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Dersom han var uaktsom så skal han erstatte tapet du lider, hvilket er det minste størrelsen av enten bonustap eller reparasjon utenom forsikring. Dersom dette var et hendelig uhell så må du dekke det selv.

mener du at hvis jeg vraker bilen din ved et hendelig uhell, så slipper jeg å betale deg noe som helst??
Ja.
skal være enig hvis bilen detter istykker av seg selv. Men ikke hvis det er din feil...
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva du måtte finne på å være "enig" i og ikke er da revnende likegyldig. For at noen skal bli erstatningsansvarlig kreves det ansvarsgrunnlag. Førers skade på bilen selv er ikke regulert i bilansvarslova, og det er åpenbart ikke rom for ulovfestet objektivt ansvar. Da kreves det at man har opptrådt klanderverdig. Terskelen for uaktsomhet vil nok være lav, men det kan fint være tilfeller hvor man skubber borti noe uten at det var uaktsomt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...