Jajakanskjedet Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Hei! Jeg trenger sårt hjelp til valg av studiested. Jeg ønsker å jobbe med mediaproduksjon, nærmere spesifikt film. Det står hovudsakelig mellom disse tre: Mediefag/digital medieproduksjon ved høgskolen i Hedmark - Rena Media, IKT og Design ved høgskolen i Volda FIlm - Norges Kreative Høgskole (fagskole) Og kanskje Medieproduksjon ved HIG (har ikke undersøkt så mye her) Jeg sliter med å velge hvilke jeg skal prioritere av disse linjene. Noen som har gått på de, eller har venner som har gjort det? Kanskje hørt noe om de forskjellige skolene? Filmutdanningen ved NKH virker veldig interessant, men vet ikke hvor lurt det er å sikte meg rett inn på en egen filmutdanning, istedet for en litt mer generell medieutdanning. I tilleg koster jo det 52000 pr semester. Linjen i Rena synest jeg virker veldig interessant, men jeg har aldri hørt om denne skolen før, så vet ikke hvor god den er. Alle erfaringer tas imot med takk. Volda er jo hovudsakelig en journalistikkskole, så er redd for at det blir for mye fokus på journalistikk ved Media, IKT og Design. Blir veldig takknemlig om noen kan hjelpe meg med denne avgjørlelsen. Jeg kjenner ingen som går på de forskjellige linjene, så er vanskelig å velge hvilke passer best for meg. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 Ingen som har noen tips? :/ Lenke til kommentar
deleted Skrevet 29. april 2014 Del Skrevet 29. april 2014 (endret) Ville ihvertfall ikke valgt film ved NKH. Det er på fagskolenivå (er likevel mulig å hoppe rett på sisteåret bachelor i USA). Det er også unødvendig dyrt, og skolen lider generelt av meget dårlig rykte. Bare å google nkf + erfaringer/forum så finner man bare så mye dritt at... Nå er ikke film det tryggeste karrierevalget heller, så da hadde jeg ikke risikert 200k i skolepenger på NKH. Endret 29. april 2014 av Deleted 1 Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 29. april 2014 Forfatter Del Skrevet 29. april 2014 Ville ihvertfall ikke valgt film ved NKH. Det er på fagskolenivå (er likevel mulig å hoppe rett på sisteåret bachelor i USA). Det er også unødvendig dyrt, og skolen lider generelt av meget dårlig rykte. Bare å google nkf + erfaringer/forum så finner man bare så mye dritt at... Nå er ikke film det tryggeste karrierevalget heller, så da hadde jeg ikke risikert 200k i skolepenger på NKH. Takker for svar! Søkte opp NKH - Film og erfaringer, og ser at linjen har et negativt rykte på seg. Så da står det nok mellom Rena og Volda. Rena vet jeg veldig lite om, både linjen og plassen. Jeg bor og vokste opp en drøy halvtime fra Volda, og har derfor et ganske enkelt syn på høyskolen der. Så vidt jeg har forstått har skolen sterkt fokus på lærerstudiet og journalistikk - ikke akkuratt de områdene jeg sikter meg på. Jeg er derfor redd for at fokuset ved linjen Media, IKT og Design ikke treffer meg. Noen som vet mer enn meg om disse to linjene/skolene? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå