Valotunk Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 (endret) Huff og huff... det der er noe av de vemmeligste jeg har sett siden www.arngren.no Nettsider som skremmer vettet av meg og får meg til å navigere bort i løpet av brøkdelen av et sekund. Endret 16. mai 2014 av Valotunk Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 16. mai 2014 Del Skrevet 16. mai 2014 (endret) Noen av bildene i galleriet er faktisk litt kule. Jeg ser hva du går etter ihvertfall. Du må tenke på at dette er ikke et kunstforum. Når du produserer såpass spesielle greier at markedet for dem som setter pris på slikt kanskje er 1% eller mindre av befolkningen så må du regne med at du får ikke fryktelig mye ros fra et forum som i beste tilfelle bare et gjennomsnitt av befolkningen når det gjelder kunstofrståelse. Her finner du med andre ord hovedsakelig nerder, ikke kunstentusiaster. Hvis du er fastsatt på å ha et så eksperimentellt design så kan jeg ikke jeg si at det er "feil" (for det er alt smak og behag når alt kommer til alt) men du burde da kanskje spørre et kunstforum om råd på utseende og så heller spørre her i forhold til tekniske detaljer. Min personlige mening: - Noen av bildene i galleriet kan jeg sette pris på (selv om det er den type abstrakt kunst som jeg bare setter pris på iveldig små doser siden det er såpass skrikende). Andre slik som "brain science" ser ut som barnekruseduller for meg selv om jeg setter all mulig velvilje til. Smak og behag kanskje, men dette tror jeg som sagt det er veldig malt markdet for bare som en rask reality-check. - Jeg forstår at du går for en high-constrast aproach, men du ender opp med å se ut som en typisk amatørside av aller aller værste sort. Bildegalleriet i seg selv går ann siden det er noen slags struktur til det, men forsiden spesiellt ser direkte GRELL ut. Du må enten ha noen mer struktur til det eller vurdere å ha noe i bakgrunnen. Jeg tror det aller værste er neonfagene mot totalt hvit bakgrunn. Eksperimenter med ha en myk og ikke-distraherende tekstur i bakgrunnen eller i det eller minste en gråtone eller noe... neonfarger er en ting, men slik forsiden ser ut nå så gjør det nesten vondt å se på den. - Du trenger ikke gå overboard med tekstørrelsen. Å øke tekststørrelsen som en kur for at fargekombinasjonen er så ekstrem-kontrast at det gjør vondt å se på er som å sette plasterlapp på en avrevet arm. Når du har revurdert enten fargevalget eller ihvertfall har noen slags bakgrunn som demper det litt så kan du sikkert redusere noe av teksten til litt mer normal størrelse - spesiellt siden du har såpass mye tekst på siden. Å ha plass til 5 linjer på skjermen om gangen er bare irriterende. Å skrive alt i stort er igjen en av de tingene som (for meg ihvertfall) bare ser ut som om siden er produsert av en total amatør. Det som fungerer som kunst på lerret eller plakat fungerer ikke nødvnedigvis som en webside må du ha i tankene. Det er vanskelig å si noe mer enn det før du implementerer noen av endringene tror jeg. Å vurdere noen annen bakgrunn enn 100% hvit tror jeg kan være nøkkelen. Lykke til... og vurder som sagt å kanskje diskutere selve utsende på siden med andre som driver med kunst i samme sjanger som deg - for du må nesten regne med at de fleste her på forumet vil synes dette ser fælt ut... EDIT: Alternativt til bruke en bakgrunn eller i kombinasjon med - erstatt hele toppen av forsiden med et bilde (lag noe kult i din stil som et bilde der menyvalgene er en del av bildet) og bruk clickzones på bildet. Eksempelvis en murvegg med grafitti-style menyvalg, da du virker å være kjennt med den slags stil fra før. Høykrontast neonfarger fungerer som sagt kun dersom det er noen slags ramme/struktur (slik som i bildearkivet ditt) og ved å lage alt innbak i et bilde så kan du selv lage denne rammen/bakgrunnen slik at det fungerer litt mer visuellt. Ikke lag det så abstrakt at folk ikke forstår at de er ment til å klikke på valgene dog... restrain yourself =P Største ufordelen med dette vil være at det er vanskelig å redigere senere, men det kan være en måte å få din stlart til å fungere i webside-format. Dette er så mye postivt kritikk jeg tror jeg kan gi for øyeblikket. -Stigma Endret 16. mai 2014 av Stigma Lenke til kommentar
Valotunk Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Merk at jeg i mitt forrige innlegg sikter til designet på websiden og ikke selve bildene og kunsten. Flere av bildene kan faktisk appelere til meg og er stilige, men jeg får litt vondt av måten de blir presentert på. Stigma har forøvrig mye fornuftig i sitt innlegg over her. Lenke til kommentar
N* Skrevet 17. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2014 -snip- Tusen takk for herlig kritikk, Stigma! Har endret en del på den. Og jeg sier meg ferdig med dette nettstedet. Om ingen skulle ha noe interessant i mot akkurat det. www.bendiklaland.info Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 (endret) Førsteinntrykket mitt er at jeg blir møtt med en vegg av tekst når jeg går inn på siden. Jeg føler ikke at webhåndarbeidet er på nivå med kvaliteten på bildene dine. Men det kan hende dette oppleves veldig individuelt. Jeg tror ikke antidesign fungerer uten design når det kommer til websider, rett og slett fordi design er det samme som funksjonalitet. Ingen ønsker nettsider med dårlig funksjonalitet, så derfor må man ha ett design. Endret 17. mai 2014 av rockPaperScissors() 1 Lenke til kommentar
N* Skrevet 17. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2014 Design = Funksjon? Ja, jeg kan forsåvidt se en funksjon i all reklameposten jeg får. Den går rett i papiravfallet, og blir trykkt opp til mer søppel. Altså, gutta! Jeg vil ikke ha en side som på noen måte minner om søppel/reklame! Antidesign på web, er forresten 100% funksjon. 0% design. Antidesign er likevel design. - Og en ting til: Jeg var en respektert webdesigner her på forumet som kid. På tiden med lokaltog, polecat osv. Ja, jeg laget klassisk design! Masse. Jeg har designet nettsidene for bla. FHM, Cryoteknikk i Amerika, spillsider osv. Masse. Jeg kan jo dette! Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 Design = Funksjon? Ja, jeg kan forsåvidt se en funksjon i all reklameposten jeg får. Den går rett i papiravfallet, og blir trykkt opp til mer søppel. Altså, gutta! Jeg vil ikke ha en side som på noen måte minner om søppel/reklame! Men designet ditt bruker jo ganske sterke farger og alt konkurrerer oppmerksomhet, det er jo en reklameeffekt selv om du sier at det ikke var intensjonen. Det blir overdøvende. Selve innholdet på siden virker jo ellers bra, men drukner i støyen. Lenke til kommentar
N* Skrevet 17. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 17. mai 2014 Reklamen bruker farger på sin måte. Antidesign på en annen. Jeg nekter å tro at siden ser ut som reklame! Jeg merker forresten null støy. Lenke til kommentar
rockPaperScissors() Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 (endret) Ah, ok. Du vet sikkert mer om antidesign og reklame enn meg da, men resultatet blir likevel at siden blir litt voldsom for å holde oppmerksomheten min til jeg kommer til godsakene. Endret 17. mai 2014 av rockPaperScissors() Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 17. mai 2014 Del Skrevet 17. mai 2014 (endret) Design = Funksjon? Ja, jeg kan forsåvidt se en funksjon i all reklameposten jeg får. Den går rett i papiravfallet, og blir trykkt opp til mer søppel. Altså, gutta! Jeg vil ikke ha en side som på noen måte minner om søppel/reklame! Antidesign på web, er forresten 100% funksjon. 0% design. Antidesign er likevel design. - Og en ting til: Jeg var en respektert webdesigner her på forumet som kid. På tiden med lokaltog, polecat osv. Ja, jeg laget klassisk design! Masse. Jeg har designet nettsidene for bla. FHM, Cryoteknikk i Amerika, spillsider osv. Masse. Jeg kan jo dette! Da burde du også vite at denne siden ikke er spesiell mobilvennlig, den er tungvind å navigere på, utrolig slitsom for øynene. fargevalg, tekstvalg, bildebruk og navigasjon er viktige elementer i ett god webdesign. Bildene dine er fine, men nettsiden din er virkelig ikke mye fin eller enkel. Jeg skjønner at du er veldig antidesign, at du ikke vil være som reklamen, men jeg tror ikke det er så mange andre enn deg som har vært innom denne tråden som tenker så mye på det. Forsøk deg på en bootstrap template og rediger CSS, kan bli tøft antidesign det også. Gratulerer med dagen alle sammen! Endret 17. mai 2014 av JanTerjeRiisOttoJohansen Lenke til kommentar
N* Skrevet 27. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2014 *bump* Jeg endret fonten fra Helvetica, til Deja Vu Monospace. Kjører alt i caps. Jeg la til en fargerik og stor "3D-bord", rett under sidetittelen. Har også endret ett par bilder. - Jeg har litt kodetrøbbel: Hva er galt med borden rundt .mainimgbig? Den blir litt større nederst; i Chrome. Og hvordan får jeg thumbnailsa på Veloptive_art.html til å floate mot venstre 100%? - Og for all del: Kom igjen gutta! Og lukk dere mer opp for nyheter, avantgarde, og kreative løsninger. Jeg vet dere digger utseendet på siden, slik den er nå! Bare innrøm det! Jeg tenkte å forsøke å få siden inn en plass som f.eks: Designrelated.com. Noen som kan linke til flere slike sider? Jeg har glemt alle! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Hvorfor vil du ha en antidesign-side inn på en design-side? Er ikke poenget at den skal være det motsatte av design, dermed ville det vært mot sin hensikt å få den inn på en side for design? Personlig klarer jeg ikke mer enn 10 sekunder inne på siden, så du har vel gjort en god jobb med antidesign, styggest mulig og vanskligst mulig å lese... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523 Skrevet 28. juli 2014 Del Skrevet 28. juli 2014 Rent teknisk sett: du bør benytte deg av Google Fonts eller en annen webfont-tjeneste for å få inn DejaVu Mono, for sånn som det er nå faller den bare tilbake på en vanlig skrifttype fordi DejaVu Mono ikke er installert på min side. Du trenger en webfont om du vil at alle skal se det du ser i dette tilfellet. Utover det: designet fungerer fortsatt ikke. Det suger eselballe. That is all. Lenke til kommentar
N* Skrevet 28. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2014 Jeg la til Google Fonts, og sentrerte alt sammen. Begynner å bli en greie på det nå, hva? www.bendiklaland.info Lenke til kommentar
N* Skrevet 10. august 2014 Forfatter Del Skrevet 10. august 2014 Hvorfor vil du ha en antidesign-side inn på en design-side? Er ikke poenget at den skal være det motsatte av design, dermed ville det vært mot sin hensikt å få den inn på en side for design? Personlig klarer jeg ikke mer enn 10 sekunder inne på siden, så du har vel gjort en god jobb med antidesign, styggest mulig og vanskligst mulig å lese... Haha! Den ble nominert! Lenke til kommentar
aklla Skrevet 10. august 2014 Del Skrevet 10. august 2014 (endret) Selv om jeg er sikker på at du lyver, så hvorfor prøvde du få den nominert? Hvor ble den nominert, evt hvor kan jeg lese at den ble det? Er forresten som å prøve å lage tidenes dårligste film, samtidig prøve få nominasjonen beste film... Endret 10. august 2014 av aklla Lenke til kommentar
N* Skrevet 10. august 2014 Forfatter Del Skrevet 10. august 2014 (endret) http://www.csswinner.com/details/bendiklalandinfo/7702/ Slo tydeligvis ikke helt an, men... Hehehe Endret 10. august 2014 av N* Lenke til kommentar
N* Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2015 Snekra ny side! Bendiklaland.info Lenke til kommentar
N* Skrevet 17. mars 2015 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2015 øuh nøue! Jeg la merke til at det er vanskerlig å fokusere på bildene mens man scroller. På den annen side, gir det effekten av at kunden "må streve" litt osv. Så det er kanskje bra? De blir tvunget til å "ville se" bildene mine. Reklame? :/ Lenke til kommentar
Dan-Levi Skrevet 18. mars 2015 Del Skrevet 18. mars 2015 (endret) øuh nøue! Jeg la merke til at det er vanskerlig å fokusere på bildene mens man scroller. På den annen side, gir det effekten av at kunden "må streve" litt osv. Så det er kanskje bra? De blir tvunget til å "ville se" bildene mine. Reklame? :/ Tror ikke du skal legge mange kjeppene i hjula for kundene dine. Det som bekymrer meg mest er markedsføring og søkemotoroptimalisering. Adwords, Analytics much? :-) Edit Det som bekymrer meg mest etter å ha sett litt er hvordan du priser deg. -,1.000 Euro - ,1 euro, gir du bort 0,1 euro pr. salg? Til hvem? :-) Endret 18. mars 2015 av JanTerjeRiisOttoJohansen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå