Gå til innhold

bendiklaland.info

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke bare har du valgt en .info lenke, men du har klart å produsere et design som vil skremme en hver oppegående person. En ting er å ha noe 'spesielt', en helt annen ting er å gjøre det gjennomført slik at det ser bra ut, der har du bommet.

For all del, om du finner folk som liker bildene dine, så liker de sikkert det du har produsert her også.

ps: Stjal du dette bildet fra kjøleskaps døra mi? Det er kliss likt det poden tok med hjem fra barnehagen.

http://www.bendiklaland.info/imagery/008.jpg

• Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523

.info er riktig. Og antidesign er mot design. Følger ikke designeriske regler.

Nå vet jeg ikke hva "designeriske regler" skal bety, men om du ikke gidder å lage en nettside så de som besøker den får noe ut av den, hva er da poenget med å bruke penger på å lage en nettside i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Det fungerer helt fint uten designeriske regler. Men det er dikusjonen: Kunst vs. design, kultur vs. innovasjon, damer vs. menn, rødt vs. blått. Og det orker jeg ikke nå. La det være demokratisk all the way.

Selv om du "ikke får noe ut av den", betyr det ikke at de som leser tekster og ser på bilder i stedet for å kun holde seg konservative i forhold til designet på siden, ikke får noe ut av det.

Lenke til kommentar

Det fungerer helt fint uten designeriske regler. Men det er dikusjonen: Kunst vs. design, kultur vs. innovasjon, damer vs. menn, rødt vs. blått. Og det orker jeg ikke nå. La det være demokratisk all the way.

Selv om du "ikke får noe ut av den", betyr det ikke at de som leser tekster og ser på bilder i stedet for å kun holde seg konservative i forhold til designet på siden, ikke får noe ut av det.

Så feil kan man ta.

http://www.nngroup.com/articles/how-long-do-users-stay-on-web-pages/

Greit at siden din skal være antidesign, men den må være det på en slik måte at brukeren tolererer å være der. Når en bruker normalt blir på en side i sekunder kan du tenke deg hvor lenge de blir der når de ikke forstår hvordan siden fungerer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Bra du er demokratisk og står for deg selv. Men jeg vil ikke tvinge noe inn i folk ved å lage det på den måten snickerspapiret folk kaster i søpla. Jeg vil ikke produsere søppel. Hva er søppel? Design eller kunst? Ærlig talt.. Ikke prøv å skru til deg en grov feil igjen, nå.

Reklame som skremmer den kommersielle konsumer, er ikke reklame. Og det er slik jeg vil ha det på dette nettstedet. Punktum. Ingen designerisk snikreklame. Ingen manipulasjon.

Endret av N*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1523

Design og kunst er vel strengt talt to ganske forskjellige ting når det gjelder nettsider. Webdesign handler om å lage en best mulig brukeropplevelse så besøkende får tak i den informasjonen de er ute etter på en raskest mulig måte. Dersom du velger å skru dette over på budskap og kommersialisering fremfor det tekniske og designmessige aspektet, så er vel dette feil del av forumet å få tilbakemelding fra.

Lenke til kommentar

I Chrome på Linux så ser man nesten ikke menyen fordi den ligger over forstyrrende elementer. Er det en ting man burde ha på en nettside så er det mulighet for enkel navigasjon, ellers så finner jo ikke brukeren frem. Litt sterke farger og uvanlig design er ikke SÅ farlig, men skal man ha en meny, er det ikke no vits i å gjemme den :)

Lenke til kommentar

Elles, så kan jeg jo nevne at anti design, også er design. Og du har forsåvidt et bra talent som kusntner om det er ditt arbeid som vises der, men det er mye jobb å gjøre på selve siden. Du kan få den rette looken du er ute etter, og som du har brukt på galerisiden, uten å offre for mye lesbarhet, og jeg vil tro at siden blir mye bedre som portfolio og salgskanal om du prøver å gjøre den mer brukervennlig, og organisert.

Ellers, så er det jeg tror du du kaller design, bare grafikk. Designarbeidet gjøres lenge før det i det hele tatt snakkes om farger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje trådstarter heller burde få installert Wordpress eller noe.

Dette var vel en av de mer dårlige nettsidene jeg har sett på lenge.

Jeg håper ikke at nettsiden har mange besøkende, for da vil mange få hodepine etter hvert.

Flere som fikk vondt av å se på nettsiden?

Lenke til kommentar

Ikke for å være slem. Men det som ser fint ut i dine øyne, ser dessverre ikke like fint ut hos andre's øyne.

Jeg ville virkelig vurdert å startet helt forfra. Tenke nytt vil være smart her.

Vurdert å installere Wordpress og heller redigere på et theme der?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har ikke fått mye konstruktiv kritikk må jeg si.

For at dere skal få mer kjøtt på beinet rundt mitt valg innenfor design, kan jeg linke til ett dokument jeg har designet. Hva skal jeg gjøre for å få nettstedet mitt, aller helst i høykontrast osv. som dette dokumentet? Helvetica er en nydelig skrift.

Jeg har forresten studert forskningskunst i Bergen, frem til proffessor-grad. Så dere skal ikke bare komme her, og komme her. Hva vil jeg med designet mitt? Hvorfor antidesign? Hvordan fungerer design vs. innhold? Har noen av dere forstått innholdet mtp. Veloptive prosessers formler?

Dokumentet jeg linker til omhandler en femte grads Velopsjonsteori og formellære innenfor innovativ, vitenskaperlig metode og prosedyre. Det er beskrevet i form av tekst, som prosesserer formelen: .VPTx5

https://www.dropbox.com/s/zsbaxfegper2sl5/VPTx5_CLR%27D.pdf

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...