Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan unngå svetteringer på skjorter

eplekasse

Anbefalte innlegg

Har tidligere vært plaget med at deodorantene jeg brukte ikke hjalp, dvs de holdt ikke en dag, slik at jeg måtte smøre på flere lag flere ganger daglig. Dette bedret seg da jeg begynte med et par deodoranter fra Sterlian og L'oreal.

Men selv om lukt ikke lenger er et problem, er det et problem at jeg får svetteringer når jeg går med finskjorter. Det lukter ikke, men ser ikke særlig bra ut. Noen som har tips til å unngå dette? Har brukt t-skjorte under, men det hjelper faktisk ikke. Har hørt at man kan få kjøpt aluminiumklorid på apoteket, vet ikke om dette skal brukes i tillegg til vanlig deo? Har hørt at for mye aluminium ikke er bra, og dette er allerede i de deodorantene jeg har fra før.

Er altså kun et problem med skjorter. T-skjorter etc blir aldri våt, bortsett fra når jeg trener da selvsagt.

Endret av eplekasse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes jo såkalte "anti-perspiranter" som hindrer at du svetter. Er vel i bunn og grunn aluminiumklorid. Har ikke brukt det selv, men vet at det fungerer. Er forøvrig skeptisk til at vanlige deodoranter inneholder aluminiumklorid da de ikke stopper svette, kun maskerer svettelukten.

Lenke til kommentar

Mener jeg kom over en tråd hvor det ble poengtert at Yerka var en blanding med aluminiumklorid som faktisk funket. Har ikke noe erfaringer med det selv, men det kan jo være til hjelp.

Ellers har vel Sterilan en 'extreme' antiperspirerende deodorant også.

Lenke til kommentar

Jeg bruker en deo som heter Aco extra effective (kjøpes på apotek), den er parfymefri og fungerer veldig bra mot svette. Merker ikke noe til verken "fukt" eller lukt etter jeg begynte å bruke denne.

Brukes ca annenhver dag, tas på om kvelden og forhindrer svette i mellomtida (føltes veldig rart å ikke ta deo under armene om morgenen i starten). Anbefales!

Lenke til kommentar
  • 4 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...