Gå til innhold

Verdi PC-er: Gaming pc og stue pc

Anbefalte innlegg

Hei,

Eg skal om 2 måneder flytte inn med min kjære og har kom fram til at pcene eg har nå kanskje vil bli noe i overkant dominerende i ein liten leilighet. Så etter litt vurdering så tror eg at eg har bestemt meg for å selge gaming pcen og kanskje stue pcen. Så det eg lurte på var om dere ville hjelpe meg med å sette opp eit prisoverslag som er innen for rimlighetens grenser både for meg og for kjøper?

PC-ene er som følger:

Gaming pc:

2x 27" eIPS(tror eg) skjermer av diverse merke fra sørkorea, begge fungerer glimrende og har ingen døde pixler som eg har lagt merke til og minnimalt med lysblødning, den ene kjøpt sommeren 2013, den andre kjøpt sommeren 2012.

Gigabyte GA-Z87X-D3H, Socket-1150
Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 8GB

Intel Core i5-4670K Processor

Cooler Master Silent Pro M2 1000W

2 Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5 i CF

NZXT H630 Ultra Tower Sort

Kingston HyperX 3K SSD 240GB 2.5"

Alt dette blei kjøpt tidlig høsten 2013

Crosair H60 CPU kjøler, 2-3 år gammel.

Har også

Logitech G710+ Mechanical Gaming KB

Creative SB Tactic3D Omega Wireless

QPad OM-75 Pro

Som berre er 2 måneder gammelt som eg vurderer å slenge med.

Kom fram til at ca ny pris på skjermene er 2000 per stk, delene er 13500, men hvor eg fekk 1000kr avslag på per skjermkort av diverse grunner, og resten av tingene er ca 1500.

Skjermene har sefølgelig ingen garanti, så rekner ikkje med eg kan kreve alt for mye for dem.

Stue-pc:

Denne pcen er i hovedsak deler som er blitt til overs fra oppgraderinger av gaming-pcen over tid, husker berre halvveis hva som er i den:

Fractal Design Define R2 Sort (tror det var R2, i allefall ein av dei første som kom)
AMD FX-8120
8GB 1333MHz minne av ukjent merke (4-5 år gammelt)
ASUS Sabertooth 990FX (ca 2år gammel)
650W PSU (Kan være den er 750W)
Sapphire Radeon HD6450 (eller noe sånn)

Ein eldre 64GB SSD disk

Til dere som lurer på koffer eg ikkje berre skrur opp stue pcen og ser hva som er i den, så er det fordi eg for øyeblikket er på påskeferie:)

Og til alle dere som er snille nok til å hjelpe meg, tusen takk:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gjør det enkelt, trekk fra 30% per år delene er brukt, ut fra ny pris.

Gamle 64 GB SSD disker har ikke så mye verdi, SanDisk Ultra Plus SSD 64 GB så er det en eldre sanforce sata 2 disk spørs det om den er verdt noe eller om noen vil betale for den.

Nå spørs vel det om noen er særlig interisert i FX-8120 siden den er en varmeovn. Kabinettet og PSU er kanskje lettere å selge i den maskinen der.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar..

Med 30% regnestykket så blir det ca 12500 for gaming maskinen høres det rimelig ut?

Tenkte eg kunne legge ut den andre mot bud og se om eg får noen interessante tilbud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...