007CD Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Op Linksys routeren din, plugg deg inn med kabel i en av de blå portene, spiller ingen rolle hvilken, bare velg den du synes ser tøffest ut men vær sikker på at kabelen fungerer, bak på datamaskinen skal dett lyse 2 lys på selve nettverkskontakten du bruker. Nå antar jeg at routeren din har en IP av 192.168.1.1, du får korrigere dette i testingen din om det ikke stemmer. På kommandolinja om du kjører "ping 192.168.1.1" og ikke får noe svar, så antar jeg at routeren din har problemer. Som en liten backup test som jeg også antar skal feile, så får du ikke opp noen form for innlogging om du åpner nettleseren og peker adressefeltet til "192.168.1.1" Sjansene er da store for at routeren din har takket for seg, Lynet som ISP hva er det de leverer forresten? Fiber eller DSL? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Han har fiber inn i blokka og nettverkskontakt rett i veggen. Og han har sjekka at han ikke får nett hvis han kobler rett i veggen uten ruter. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 20. april 2014 Forfatter Del Skrevet 20. april 2014 (endret) Ping fungerer fint, og jeg får vært inne på menyene i routeren! Edit: de leverer fiber, så vidt jeg vet.. Endret 20. april 2014 av Bone Lenke til kommentar
007CD Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 (endret) Synes fortsatt det var merkelig om ikke routeren svarer på ping, den skal holde kjeft for Kina menn, men ikke for de som er på LAN siden. EDIT: Da stemmer hele greia, da er det bare en ting igjen for deg å gjøre og det er å legge deg på telefonen imorgen til Lynet, antar fiber terminatoren deres eller annet utstyr er kaputtski, uansett det er deres bord. Endret 20. april 2014 av 007CD Lenke til kommentar
Bone Skrevet 20. april 2014 Forfatter Del Skrevet 20. april 2014 Okei! Takk for svar og hjelp! Man blir litt amputert uten skikkelig nett! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Om det er DSL på TN sentral, med forbehold om at jeg kanskje ikke husker helt rett: send "kmf 2 <sambandsnummer>" til 05000 Du får da en tilbakemelding på linjestatus, samt fargekoder, Green=link ok, Red=link ikke ok Gray=Problemer på sentral, sentral offline ect. Om jeg husker rett. Gjelder kunn fysisk forbindelse og ikke problemer med trafikk på ok fysisk linje. Det var vel et dårlig forslag når ts har fiber... Det er da ikke godt å vite når ts ikke skriver noe om det. Jeg ser TS har en isp som heter Lynet, aldri hørt om dem før jeg søkte dem opp nå. Er det ikke da litt dumt å svare på noe du ikke aner betingelsene for? Det står et lite hint i første post: "modem har vi ikke, kun vegguttak" og da er det ikke xDSL. Jeg vet hva Lynet er og hva og hvor de leverer. Derfor svarte jeg før ts begynner å gjøre noe og spør hva sambandsnr er. Hva mener du med "aner betingelsene for?" PS: Hva er problemet med å holde seg på et høflig nivå? Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Om det er DSL på TN sentral, med forbehold om at jeg kanskje ikke husker helt rett: send "kmf 2 <sambandsnummer>" til 05000 Du får da en tilbakemelding på linjestatus, samt fargekoder, Green=link ok, Red=link ikke ok Gray=Problemer på sentral, sentral offline ect. Om jeg husker rett. Gjelder kunn fysisk forbindelse og ikke problemer med trafikk på ok fysisk linje. Det var vel et dårlig forslag når ts har fiber...Det er da ikke godt å vite når ts ikke skriver noe om det. Jeg ser TS har en isp som heter Lynet, aldri hørt om dem før jeg søkte dem opp nå. Er det ikke da litt dumt å svare på noe du ikke aner betingelsene for? Det står et lite hint i første post: "modem har vi ikke, kun vegguttak" og da er det ikke xDSL. Jeg vet hva Lynet er og hva og hvor de leverer. Derfor svarte jeg før ts begynner å gjøre noe og spør hva sambandsnr er. Hva mener du med "aner betingelsene for?" PS: Hva er problemet med å holde seg på et høflig nivå? Jeg mener ikke å være uhøflig. Men jeg blir litt oppgitt når folk gir feil råd eller råd som ikke har noe relevans. Hvis man ikke vet hva Lynet er og hva de leverer, så mener jeg at det er tre alternativ: Sjekke før man svarer, spørre eller ikke svare. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Takk for svar! Da har jeg testet, med en bærbar oppunder taket.. Fungerer ikke det heller! Takk for hjelp! For sikkerhets skyld: Brukte du samme nettverkskabel som du vanligvis har i ruteren? En kabel skal jo ikke bare ryke, men kan være lurt å prøve en annen for å være 100% sikker. Det løser ikke problemet, men er litt nysgjerrig på om det lyser/blinker på nettverkskontakten "internett" på ruteren eller på laptopen da du testet med den? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 21. april 2014 Forfatter Del Skrevet 21. april 2014 Her blinker alt! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 (endret) Bare for å informere hvis interessert.. Akkurat snakket med support, og de var klar over saken.. Ifølge han jeg snakket med hadde det vært hærverk og noen hadde klippet av kabler.. Møkkafolk, ass.. De var allerede på saken.. Håper det ordner seg raskt! Endret 22. april 2014 av Bone 1 Lenke til kommentar
007CD Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Klippet fiber kabler? Jeg trodde de reiste for det meste under bakken og dermed vanskelig å komme til. Det er ikke tilfeldigvis noe gravearbeid på gang i nabolaget? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Det ble sagt hærverk på telefon.. Og det gjaldt visstnok bare vår oppgang.. For, når jeg nevnte området jeg bodde i, kommenterte supportmannen nummeret på oppgangen (blokka har flere oppganger) uten at jeg hadde nevnt verken gate eller blokk (finnes flere). Så tydeligvis bare noe som rammet bare oss! Så, virker som om det er ett eller annet sted hvor folk (sikkert fra vår oppgang også), har fått klart å få tak på noen slike ledninger da.. Mer vet jeg egentlig ikke.. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Det er vel et teknisk rom i oppgangen med switch(-er) og/eller patchepanel hvor noen uvedkommende dessverre har hatt det "gøy"... Håper Lynet er så raske som navnet tilsier og fixer dette lynraskt så dere kommer på nett igjen. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Hehe.. Vi får håpe det! Lenke til kommentar
Bone Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 ...and, we're back! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå