Gjest Slettet+19283741 Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Jeg har en gipsvegg (vanlig tykkelse ca 11mm) hvor jeg ønsker å henge opp en Samsung tv 46" (UE8005). Den er ca 12 kg uten foten og festes som en bilderamme (en stålvaier og to festepunkter Samsung WMN1000B). Jeg har sjekket veggen for stendere, men dessverre så vises også lampen for strøm så jeg tør ikke brukere stenderne. Kan jeg feste denne tv'en kun med to festepunkt på en gipsvegg? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 (endret) Min erfaring med gipsvegg er at det ikke er lurt og henge noe rett på som veier noe særlig ikke pga at det vil dette ned med en gang men at sliter seg over tid og vil falle ned etterhvert med mindre du bruker korrekt festemiddel Ta en titt på denne PDF`n som jeg har lagt ved den er kort og forteller om hva du kan feste med og hvor mye de tåler Oppheng.pdf Endret 20. april 2014 av Eriksendrul Lenke til kommentar
hean Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 12 kg rett ned på gipsvegg er INGEN problem med rett festeutstyr... hvia man har erfaring av at ting faller ned over tid har man hengt opp for tunge ting eller gjort en for dårlig jobb. Bruk disse pluggene da skal det ikke bli noe problem... husk å skaff ett 10 mm bor og skruer som passer. http://shop.thaugland.no/main.aspx?page=article&artno=513190 Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Enig i at dette skal gå fint med riktige plugger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå