Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har noen erfaring med å leve i sølibat?

jae-ols

Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med å leve i sølibat? Jeg har levd slik de siste tjue årene, og det har gått fint. Det jeg får bekreftet er at trangen til sex er mindre en lysten til å holde seg unna fysisk kontakt. Jeg har levd stort sett hele livet i avholdenhet, frivillig, og med tankene på andre ting. Særlig trening og holde kroppen i topp stand. Jeg har prøvd sex, men det er ikke i nærheten av en flott tur ut i naturen. Jeg skjønner godt at noen velger å ha sex for å lage barn, det er naturen sin gang. Jeg tror ikke jeg har gått glipp av så mye. :closedeyes:

Til og med dyr lever ikke i sølibat .. bare tull.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har noen erfaring med å leve i sølibat? Jeg har levd slik de siste tjue årene, og det har gått fint. Det jeg får bekreftet er at trangen til sex er mindre en lysten til å holde seg unna fysisk kontakt. Jeg har levd stort sett hele livet i avholdenhet, frivillig, og med tankene på andre ting. Særlig trening og holde kroppen i topp stand. Jeg har prøvd sex, men det er ikke i nærheten av en flott tur ut i naturen. Jeg skjønner godt at noen velger å ha sex for å lage barn, det er naturen sin gang. Jeg tror ikke jeg har gått glipp av så mye. :closedeyes:

Jeg har alltid vært av typen som foretrekker få, men lange forhold i stedet for mange korte, useriøse forhold. En one-night stand er helt uaktuellt for meg. Resultatet er at jeg bare har hatt to forhold, og begge varte i ca ett års tid. Nå er jeg godt over tretti, og har levd frivillig alene i lang tid. Vil ikke si jeg lever i sølibat (det er nok 100% avholdenhet), men selv om tanken på sex har streifet meg gidder jeg ikke gjøre noe ut av det. Har hatt både god og dårlig sex, og er enig i at lite slår den gode varianten.

Problemet er bare prisen man må betale for det. God sex varer en time eller to, og du finner få som vil ha sex mer enn tre, fire ganger i ukten etter å ha vært sammen i flere måneder. Hva gjør du resten av tiden? Når du har en dame å drasse på er du konstant blakk, fordi det koster noe sykt å være i et forhold. Frihet kan du bare glemme. Du kan jo selvsagt besøke venner og så videre, men store deler av tiden vil du tilbringe hjemme, om enn ikke i samme rom som din utkårede. Poenget er å være tilgjengelig for henne hele tiden. Ferie? Bare sammen med henne. Jul? Drit i å drikke deg dritings og våkne på sofaen. Her går det i familiemiddag, kanskje en tur i kirken om hun føler for deg, og samling rundt juletreet mens du prøver så godt du kan å late som om du blir overlykkelig for de teite ullsokkene tante Augusta sendte deg. Her kommer også den nevnte økonomien inn i bildet. Dyr julegave til deg selv? Glem det. Du har ikke råd etter å ha kjøpt gaver til en drøss slektninger du ikke ante eksisterte engang. Du får kose deg foran TVen med ett eller annent teit juleprogram mens du stapper i deg kaker og julebrus mens du ennå kan.

Så ja, du går absolutt glipp av mye ved å ikke være i et forhold. Regelmessig sex er en del av det, og ja, du vil gå glipp av mye god sex du ikke engang trenger å gjøre en innsats for å få. Men du vil også få mange "vondt i hodet i dag, kjære", mye dårlig sex og veldig mye "hva faen har jeg gjort nå?". Og det før barn kommer inn i bildet. Da er det god natt og takk til deg. Håper du liker familielivet med null frihet, dårlig økonomi og konstant mas, for du vil møte dette minst til alle ungene er flyttet ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Så svaret ligger i det mange faktisk gjør i dagens samfunn, skaffe seg en pulevenn/partner.

Endret av Bruker-182691
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg har ett veldig avslappet forhold til sex, og hvis jeg tenker over hvor mange ganger sex har vært vidunderlig godt, så klarer jeg kanskje å huske ett par tre ganger hvor alt fungerte optimalt samtidig. Resten av kostestundene var mest bare tidsfordriv og kanskje en slags felles avtale om at: ja nå har vi det godt, antar jeg ...

Så er det også litt pussig å se hvor trigget enkelte sex avhengige blir når man sier at sex er for det meste bare kreativ faking, og at det rett og slett ikke er godt nok

Lenke til kommentar

Tror det har mye med at det er så ekstremt mye fokus på sex over alt at folk tror de må ha sex jevnlig for å være "normal". Dermed får man ting som fuckbuddies, dvs to folk som gir blaffen i hverandre, men møtes en gang i blandt for å ha sex og føle seg normale. Synes det er en rimelig trist utvikling når selv sex blir totalt meningsløst for alt for mange.

Lenke til kommentar

Dert kom det inn en vittigper som tror at alt er bare tull. Det sier litt om kunnskapsnivået til innsender. Han bør heller holde kjeft isteden for å komme med slikt sprøyt. Dette er utrolig viktig, og det gjelder mange flere en vi aner. Det er som en har vist til, mange er ikke intresert i sex og har heller ikke noe utbytte av det. Det må må noen nettroll her inne akseptere. Man lider ingen nød uten sex, heller tvert i mot.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hehehehehe, FOTBALL, det er omentrent like interessant som å se maling tørke.. :p

Karen er helt umulig å diskutere med.

Han er også en av de som finner gleden i å så maling tørke.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1573780&page=1

Noen mennesker er lite seksuelle av seg, TS er tydeligvis slik, det at han heller ikke viser forståelse for at andre ikke synes sex er like lite stas som han selv gjør bidrar godt til å styrke tankene om stereotypen fotballsupporter. TS, det er greit at du ikke synes sex er noe å drive med hele tiden, folk er forskjellige, gjør det du synes er kjekt å gjøre :)Anonymous poster hash: 7276d...fb4

Hohohohoh! Der gikk du i fella! Tenk deg hvor lenge han har ventet på det!

Der er nok et nettroll som bare er ute etter å lage faenskap. Synd det er så mange idioter her. Få kastet ut slike troll. Mange er aseksuelle men det greier ikke denne lille karen å forstå. Det er vel vettet som hefter.

Lenke til kommentar

Bare fordi jeg lurer - for du noen form for seksuell tenning med gjevne mellomrom? Tenker ikke noe perverst her nå - men om du av til kjenner at du er kåt og da fysisk velger å "dytte" det vekk ?

Eller går dagene normalt uten at du tenker over det i det hele tatt ?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Bare fordi jeg lurer - for du noen form for seksuell tenning med gjevne mellomrom? Tenker ikke noe perverst her nå - men om du av til kjenner at du er kåt og da fysisk velger å "dytte" det vekk ?

Eller går dagene normalt uten at du tenker over det i det hele tatt ?

Ja, det hender, men den følelsen forsvinner "av seg selv" straks den blir "gjenkjent" .. Når man ser direkte på "selve følelsen" uten å legge noe som helst personlige meninger eller verdier i den, så er den altså bare tom og meningsløs

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Sex er ikke viktig i den store sammenheng. Når vi ser på hva som skjer i verden, blir sex underordnet. Og jeg er enig i at "å skyve bort lyst" er en enkel sak. Man må ikke ha sex, det er lov og mulig å stå over. Det er jo tusenvis av andre muligheter livet gir. Tenk på alt som gir glede, familie, jobb, ferier og f. eks. idrett er positivt. Jeg kjenner nesten aldri på følelser som handler om lyst. Å beherske seg er det muliges kunst. Mange tusen lever i sølibat tenk over det. Og ikke gjør narr av mennesker som ikke ønsker sex.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er ingen glede eller positivitet i sex. Det er bare negativt og sløsing med tid og ressurser. Så slipper du å menge deg med andre mennesker. Bare fordeler med andre ord. Nest etter reising er sex mest oppskrytt. Men skjønner at enkelte synes det er ok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Greit nok at folk ikke skal gjøre narr av folk som er aseksuelle, men så må du huske på at det samme gjelder andre veien. Vi har skjønt at du har dårlige erfaringer med sex, og er litt over gjennomsnittet interessert i naturen og bøker, men at du nesten ikke forstår at mange har glede av sex bekymrer meg litt. Hvordan sløser sex mer tid og ressurser enn en skogstur liksom?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Greit nok at folk ikke skal gjøre narr av folk som er aseksuelle, men så må du huske på at det samme gjelder andre veien. Vi har skjønt at du har dårlige erfaringer med sex, og er litt over gjennomsnittet interessert i naturen og bøker, men at du nesten ikke forstår at mange har glede av sex bekymrer meg litt. Hvordan sløser sex mer tid og ressurser enn en skogstur liksom?

Nei jeg forstår ikke at folk har glede av sex, det er totalt ubegripelig. Som du sier da er det bedre å se maling tørke. Poenget med tråden er å belyse at veldig mange ikke har sex i det hele tatt. Heldigvis er vi forskjellige. Det jeg undrer meg over at enkelte blir pottesur når jeg sier at jeg ikke liker sex. De personene må ha personlige problemer. Ta et søk på Google så får dere se.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-lYlo5C

Det virker nesten som du er bitter for du ikke har noe sexlyst.Jeg tror ikke det er veldig mange som hater tanen på sex, men noen er det alltids.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...