Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Har noen erfaring med å leve i sølibat?

jae-ols

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det å aktivt gå for sølibat ser jeg på som litt rart, hvorfor nekte seg selv den gleden hvis situasjonen skulle passe til det?

Det å derimot ha ett passivt forhold til sex er noe jeg kan forstå godt, sex er ingen magisk aktivitet som alltid er best, noen ganger vil man bare sitte i sola med ett glass kald cola og ikke ha sex(noe som var tilfellet for meg en dag denne påsken).

Sex er jo tross alt bare en aktivitet, det er ikke noe magisk involvert, og hvor mye man nyter en aktivitet kommer da bare ann på egene preferanser.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes sjølvsagt dei som ikkje får noko glede ut av sex. Ein treng kanskje ikkje definere alle som aseksuelle av den grunn, sidan det er gradvise forskjellar frå ein som er nymfoman til ein aseksuell.

Problemet i diskusjonar som dette, er at dei som svarar baserer seg på personlege erfaringar. Ein kan rett og slett ikkje førestille seg korleis hjernen og kroppen til andre fungerer. Difor blir det feil å påstå at TS går glipp av noko og aldri har hatt "god" sex (som er eit subjektivt).

Dei fleste her i verda trur eg vil ha eit seksualliv, men det betyr ikkje at alle må ha det. Eg har ingen problem med å akseptere at TS finn ein tur i skogen meir tilfredsstillande enn sex, og at han vil velje det vekk for å unngå så intim kontakt med andre menneskje.

Me kan sjølvsagt ikkje vite om TS har hatt dårlege erfaringar, og ville fått eit betre forhold til sex om han fekk andre erfaringar, men det må vere opp til han å avgjere om han vil utforske eller ei. Dersom TS er ute etter aksept for sitt val her i livet, så kan eg gjerne gje han det. Lev livet og bruk kroppen din alt etter som det fungerer best for deg. Med eller utan eit seksualliv. Ein kan for øvrig utøve seksuelle aktivitetar utan å ha ein partner. Dei som er glad i den fysiske delen av sex, men ikkje den emosjonelle og medemenneskelege, kan få utløp for sine lyster på eiga hand. Eventuelt med nokon som er der kun for handlingen.

Lenke til kommentar

Noen mennesker er lite seksuelle av seg, TS er tydeligvis slik, det at han heller ikke viser forståelse for at andre ikke synes sex er like lite stas som han selv gjør bidrar godt til å styrke tankene om stereotypen fotballsupporter. TS, det er greit at du ikke synes sex er noe å drive med hele tiden, folk er forskjellige, gjør det du synes er kjekt å gjøre :)

Anonymous poster hash: 7276d...fb4
Lenke til kommentar

Lett å la seg lure, enkelte liker ikke at fotball gir større nytelse en kvalm sex. Men slik er det bare. Takk og pris så er vi forskjellige. Sex har ingen ting med glede eller nytelse å gjøre.

Ikkje for deg, men for mange andre, så har det det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Lett å la seg lure, enkelte liker ikke at fotball gir større nytelse en kvalm sex. Men slik er det bare. Takk og pris så er vi forskjellige. Sex har ingen ting med glede eller nytelse å gjøre.

Ikkje for deg, men for mange andre, så har det det.

For noen kanskje , men for mange gir det ingen ting. Takk og pris for at vi er forskjellige.

Lenke til kommentar

Det er mange flere en vi tror, er helt normalt. Ikke alle ønsker sex med en annen person, og godt er det. Og du slipper mye prakk.

Det er nok store mørketall. Jeg er ikke aseksuell selv, men det skal ikke mye fantasi til for å tenke seg at det kan være vanskelig å stå frem med at man er det. Det er nok mange som ikke forstår eller som ikke vet noe særlig om det og da er det nok ikke så lett å offentliggjøre at man er det.

For dem som er aseksuell er det nok like vanskelig å forstå at andre vil ha sex som det er for oss å forstå at de ikke vil ha :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hehehehehe, FOTBALL, det er omentrent like interessant som å se maling tørke.. :p

Karen er helt umulig å diskutere med.

Han er også en av de som finner gleden i å så maling tørke.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1573780&page=1

Noen mennesker er lite seksuelle av seg, TS er tydeligvis slik, det at han heller ikke viser forståelse for at andre ikke synes sex er like lite stas som han selv gjør bidrar godt til å styrke tankene om stereotypen fotballsupporter. TS, det er greit at du ikke synes sex er noe å drive med hele tiden, folk er forskjellige, gjør det du synes er kjekt å gjøre :)Anonymous poster hash: 7276d...fb4

Hohohohoh! Der gikk du i fella! Tenk deg hvor lenge han har ventet på det!
Lenke til kommentar

Der kom det inn en figur som trodde han hadde et poeng, snakk om å dumme seg ut. Det som er like kjedelig som å se maling tørke er å ha sex. Det er så lite givende og så bortkastet tid. Alt annet er mye bedre. Der er herved ballen lagt død. Vi kommer ikke lengre her. Noen synes sex er greit og andre hater det. Og noen uvitende personer er ikke i stand til å forstå at mange synes sex er heslig. TS er herved ferdig med dette emnet. Nå blir det fotball.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen tema må man bare være enig om å være uenig om :)

Helt enig med deg, men for meg er sølibat et riktig valg :-)

:)

Noen menn har dessverre svært lite testosteron og dermed lav sex-drift

Anonymous poster hash: 7276d...fb4

Det har i denne sammenheng veldig lite med det å gjøre. Heller en angst og frykt for kontakt. Ikke greit å bli for nære. Mange hater det.

Lenke til kommentar

Det finnes sjølvsagt dei som ikkje får noko glede ut av sex. Ein treng kanskje ikkje definere alle som aseksuelle av den grunn, sidan det er gradvise forskjellar frå ein som er nymfoman til ein aseksuell.

Problemet i diskusjonar som dette, er at dei som svarar baserer seg på personlege erfaringar. Ein kan rett og slett ikkje førestille seg korleis hjernen og kroppen til andre fungerer. Difor blir det feil å påstå at TS går glipp av noko og aldri har hatt "god" sex (som er eit subjektivt).

Dei fleste her i verda trur eg vil ha eit seksualliv, men det betyr ikkje at alle må ha det. Eg har ingen problem med å akseptere at TS finn ein tur i skogen meir tilfredsstillande enn sex, og at han vil velje det vekk for å unngå så intim kontakt med andre menneskje.

Me kan sjølvsagt ikkje vite om TS har hatt dårlege erfaringar, og ville fått eit betre forhold til sex om han fekk andre erfaringar, men det må vere opp til han å avgjere om han vil utforske eller ei. Dersom TS er ute etter aksept for sitt val her i livet, så kan eg gjerne gje han det. Lev livet og bruk kroppen din alt etter som det fungerer best for deg. Med eller utan eit seksualliv. Ein kan for øvrig utøve seksuelle aktivitetar utan å ha ein partner. Dei som er glad i den fysiske delen av sex, men ikkje den emosjonelle og medemenneskelege, kan få utløp for sine lyster på eiga hand. Eventuelt med nokon som er der kun for handlingen.

Riktig, tror ikke jeg har gått glipp av noe som helst. Har prøvd det, men det ga ingen mersmak. Mere vondt og hæslig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...