ostenxx Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Hvilken høytrykksvasker anbefaler dere til vask av bil (+ sykkel)? Det bør være et kjent merke som f.eks. Kärcher, og den bør ha mulighet for skumlegging av bilen. Den bør helst være noe kompakt og lett å flytte på. Er Kärcher K2 noe å satse på, eller blir denne for svak og dårlig til bruket den er ment for? Jeg har ikke et fastsatt budsjett, men tenker den bør havne på maks 2000 - 3000 kr. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 (endret) De billigeste Kärcher spylerne skal vist ikke være av den beste kvaliteten da de bruker plastikk til pumpenne sine, fungerer greit den første tiden, men om du er litt uforsiktig med oppbevaring med veldi varierende tempraturer blir plastikken fort porøs og sprekker. Personlig ville jeg sett litt mer på Nilfisk/Alto sine spylere, de bruker messing pumper på alle sine maskiner så vidt jeg vet og har dermed noe bedre holdbarhet i forhold til Kärcher maskinenne. Nilfisk/Alto C120 eller C125 kunne kansje bære noe for deg? Gode maskiner med nok trykk og helt grei vannmengde ikke koster all verden. Når det kommer til skummlegging av bilen må du nesten invistere i en separat Foam lance om du vil gå gjort dette skikkelig , da de som følger med disse høytykkspylerenne stort sett bare er noe fjas som ikke lager noe betydelig skumm til den type bruk. Tar forbehold om eventuelle feil i det jeg skriver her, da det er noen år siden jeg selv drev researchet høytrykks spylere. Selv falt valget mitt på Nilfisk-Alto E130.2 som jeg virkelig er strålende fornøyd med og har fungert i 3 år nå uten problem, samt blitt lagret i garasjen. Dette er og en høytrykk jeg vil varmt anbefale, men kan forstå om denne kansje kan bli litt i dyreste laget. Endret 20. april 2014 av Evil-Duck Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 20. april 2014 Forfatter Del Skrevet 20. april 2014 De billigeste Kärcher spylerne skal vist ikke være av den beste kvaliteten da de bruker plastikk til pumpenne sine, fungerer greit den første tiden, men om du er litt uforsiktig med oppbevaring med veldi varierende tempraturer blir plastikken fort porøs og sprekker. Personlig ville jeg sett litt mer på Nilfisk/Alto sine spylere, de bruker messing pumper på alle sine maskiner så vidt jeg vet og har dermed noe bedre holdbarhet i forhold til Kärcher maskinenne. Nilfisk/Alto C120 eller C125 kunne kansje bære noe for deg? Gode maskiner med nok trykk og helt grei vannmengde ikke koster all verden. Når det kommer til skummlegging av bilen må du nesten invistere i en separat Foam lance om du vil gå gjort dette skikkelig , da de som følger med disse høytykkspylerenne stort sett bare er noe fjas som ikke lager noe betydelig skumm til den type bruk. Tar forbehold om eventuelle feil i det jeg skriver her, da det er noen år siden jeg selv drev researchet høytrykks spylere. Selv falt valget mitt på Nilfisk-Alto E130.2 som jeg virkelig er strålende fornøyd med og har fungert i 3 år nå uten problem, samt blitt lagret i garasjen. Dette er og en høytrykk jeg vil varmt anbefale, men kan forstå om denne kansje kan bli litt i dyreste laget. Ok, men hvilken modell bør jeg sikte meg inn på dersom jeg velger Kärcher sin serie? Ønsker helst å kjøpe lokalt, og da er det vel stort sett Kärcher det går i. Unntaket er på Jula hvor de selger Nilfisk C125 som faktisk er på tilbud nå: http://www.jula.no/hoytrykkspyler-c125-3-all-inclusive-125bar-1-8kw-220103 Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Slik tilstandenne var menst jeg var aktiv innen detailer miljøet måtte en opp i K6-K7 serien for å få noe virkelig holdbart fra Kärcher. Men som sakt , er det noen år siden jeg var aktiv innen det miljøet og vet Kärcher fikk massiv kritikk både for kvalitet og kundebehandling, så at de har kommet ut med forbedrede modeller iløpet denne tiden er nok ikke umulig. Men jeg tror nok ikke du vil gjøre noen tabbe med å velge Nilfisken som de seller på Jula. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Jeg vil anbefale deg Foma 737 til bilvask. den er utrolig god, og ligger rundt budsjettet ditt Har akkurat samme, og er meget fornøyd. høy kvalitet! http://fomaforhandler.no/index.php?nr=90&case=4&id=89&idkategori=35 Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Jeg har både en K7 og en K5 fra Kärcher, og til bilvask tror jeg ikke K7'en tilfører noe som K5'en ikke kan. Er veldig fornøyd med de begge. Foam Lance til Kärcher er lett, enkel og ikke minst billig (199 kr på Coop Bygg). Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Personlig ville jeg sett litt mer på Nilfisk/Alto sine spylere, de bruker messing pumper på alle sine maskiner så vidt jeg vet og har dermed noe bedre holdbarhet i forhold til Kärcher maskinenne. Nilfisk/Alto C120 eller C125 kunne kansje bære noe for deg? Gode maskiner med nok trykk og helt grei vannmengde ikke koster all verden. Når det kommer til skummlegging av bilen må du nesten invistere i en separat Foam lance om du vil gå gjort dette skikkelig , da de som følger med disse høytykkspylerenne stort sett bare er noe fjas som ikke lager noe betydelig skumm til den type bruk. Har lest det samme som du skriver flere steder - men lurer på om det ikke er en god gammel myte: http://www.detailersclub.no/forum/topic/16761-problemer-med-nilfisk-e1402-ht/ Ser ut som aluminium - akkurat det samme som Kärcher bruker? Men jeg leser at de dyrere modellene oftere har vannavkjølt motor - det kanskje betyr mer. Min erfaring er at Kärcher er minst like gode som tilsvarende andre merker. Er enig med deg i foamlance, skaff en skikkelig sak. Lenke til kommentar
Evil-Duck Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Å si at pumpen var av plastikk var kansje noe feil formulert av meg. Toppstykket på pumpen er jeg dog ganske så sikker på at skal være av plastikk på Kärcher høytrykkene, vet jeg var innom flere tråden på detailersclub som dreide seg om at disse hadde sprukket og gått lekk, er og disse jeg mente var av messing på Nilfisk høytrykkene, men ikke umulig at jeg tok feil der. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Vi har en rimelig Kärcher og den har ofte problemer med vanntrykkbryteren. Lenke til kommentar
Mr_Spock Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Å si at pumpen var av plastikk var kansje noe feil formulert av meg. Toppstykket på pumpen er jeg dog ganske så sikker på at skal være av plastikk på Kärcher høytrykkene, vet jeg var innom flere tråden på detailersclub som dreide seg om at disse hadde sprukket og gått lekk, er og disse jeg mente var av messing på Nilfisk høytrykkene, men ikke umulig at jeg tok feil der. Prøver å finne noe konkret om at Kärcher av en eller annen årsak har valgt å lage mye dårligere motorer enn andre tilsvarende merker - men finner lite. Derimot virker høytrykksspylere gå ofte i stykker - selv om det står Nilfisk på de. Men en ting gjentar seg blant tips - skal du velge Kärcher - velg fra K5 serien og oppover, de har bedre motorer, er laget for lengre bruk enn de billigere modellene. Uansett så har vi i Norge 5 års reklamasjonsrett, 2-3 lapper for +5 års bruk av høytrykksspyleren, får du uansett hva du velger. Kanskje det viktigste er å velge en butikk nær deg - som har god kundebehandling? Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 21. april 2014 Del Skrevet 21. april 2014 Hvilken høytrykksvasker anbefaler dere til vask av bil (+ sykkel)? Det bør være et kjent merke som f.eks. Kärcher, og den bør ha mulighet for skumlegging av bilen. Den bør helst være noe kompakt og lett å flytte på. Er Kärcher K2 noe å satse på, eller blir denne for svak og dårlig til bruket den er ment for? Jeg har ikke et fastsatt budsjett, men tenker den bør havne på maks 2000 - 3000 kr. Foma 737 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå