Gå til innhold

Har alt en naturlig forklaring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan jeg spørre deg hvorfor du stiller så mange retoriske spørsmål om verden og universet? Er det en ny filosofisk nyskjerrighet?

Greier ikke la være.

Har det alltid vært slik? Hvor gammel er du?

Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Hvor gammel er du?

Ikke gammel, men over 20.

"Rescue me" ser ut til å være gammel nok til å ha oppdaget endel "problemer", men ikke gammel nok til å ha gitt opp håpet om å finne en forklaring. :)

Haha.

Jeg gjør det jeg gjør fordi jeg føler for det nå. Hvem vet hva jeg gjør senere. Endret av LiamH
Dobbelt-post flettet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Rescue me" ser ut til å være gammel nok til å ha oppdaget endel "problemer", men ikke gammel nok til å ha gitt opp håpet om å finne en forklaring. :)

Haha.

Jeg gjør det jeg gjør fordi jeg føler for det nå. Hvem vet hva jeg gjør senere.

Blir religiøs fordi du ikke orker å fundere mer fordi du holder på å bli gal.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hvis du er interessert så er det faktisk ganske mange anomalier og finurligheter i den verden vi lever i, ting som virker som de ikke fungerer som de skal men det virker som om naturen fikser de, eller rett og slett fungerer som vi hadde forventet når de blir observert men ikke når de ikke blir observert, nesten som om universet selv prøver å gjemme noe fra oss, eller kanskje observasjonen av en slik hendelse hadde vært slutten på alt.

det går fint an å se på mer konkrete observasjoner framfor ren filosofisk fundering, vitenskapen idag driver med ting som mange ville sett på som ren science fiction.

Lenke til kommentar

Hvilke type hendelser tenker du på, eksakt? Jeg håper du ikke viser til eksempelvis usikkerhetsprinsippet i kvantemekanikken, eller dobbelt-spalte-eksperimentet, for da tror jeg du har misforstått en liten del eller i alle fall forteller en liten halv-sannhet.

Lenke til kommentar

hvis du er interessert så er det faktisk ganske mange anomalier og finurligheter i den verden vi lever i, ting som virker som de ikke fungerer som de skal men det virker som om naturen fikser de, eller rett og slett fungerer som vi hadde forventet når de blir observert men ikke når de ikke blir observert, nesten som om universet selv prøver å gjemme noe fra oss, eller kanskje observasjonen av en slik hendelse hadde vært slutten på alt.

det går fint an å se på mer konkrete observasjoner framfor ren filosofisk fundering, vitenskapen idag driver med ting som mange ville sett på som ren science fiction.

Det er greit å ha et åpent sinn, men ikke så åpent at det faller ut.

Endret av LiamH
Pyramide-sitat fjernet.
Lenke til kommentar

Det er greit å ha et åpent sinn, men ikke så åpent at det faller ut.

hehe :p, vel, jeg ville vel heller ha kaldt det en liten overdrivelse som er tatt litt ut av sammenhengen for å prøve å vise et poeng.

Lenke til kommentar

Det finnes langt mer mellom himmel og jord enn det vitenskapen anerkjenner i dag.

Det finnes også måter å formulere en setning som ikke er innholdstom.

Vennligst ikke projiser hodet ditt over på min setning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...