Gå til innhold

Har alt en naturlig forklaring?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Humlen flyver den, og det er jo fysisk umulig, så enten må vi revurdere hele menneskets fysiske tenkning, eller så flyver den bare, uten en forklaring på hvordan. Den bare gjør det, selv om vekten, kroppsfasongen og de små vingene sier det imot.

Det har allerede blitt forklart hvordan den er i stand til å fly. Klokka er halv 5 på morgenen så noe referanse link får du ikke :tease:

Lenke til kommentar

Deja vu da... kanskje. Eller kornsirkler. Tenker da på ekte sirkler http://www.numerologensverden.no/kornsirkler-numerologi-og-hellig-geometri/

Det er ikke så lett å bortforklare.

En lett tenkelig løsning er at alle kornsirkler er menneskeskapte. Men skulle man så ikke tro på dette, og mene at romvesener skulle stå for dem, så gjør det ikke forklaringen unaturlig. Bare forferdelig naiv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kornsirkler finner jeg ganske spennende, lurer litt på hvorfor vitenskapen ikke er litt mer interessert i de. De er langt fra debunked, sant?

EDIT: Og det er ikke bare om det er mennesker eller utenomjordinger som har lagd de som er et spørsmål. Hvis det er menneskeskapt, hvem er denne STORE gruppen mennesker og hvordan er det mulig at ingenting har "lekket" ut?

Endret av toro5
Lenke til kommentar

Deja vu da... kanskje. Eller kornsirkler. Tenker da på ekte sirkler http://www.numerologensverden.no/kornsirkler-numerologi-og-hellig-geometri/

Det er ikke så lett å bortforklare.

Kornsirkler er et interessant fenomen, men hvis de er "ekte" så ville jo det bety at de var laget av skapninger ifra andre planeter, og det er ikke "magi", men fullstendig rotet i fysiske realiteter.

Når det gjelder numerologi og slikt så kan det forklares mattematisk.

Lenke til kommentar

Kornsirkler finner jeg ganske spennende, lurer litt på hvorfor vitenskapen ikke er litt mer interessert i de. De er langt fra debunked, sant?

Og det er ikke bare om det er mennesker eller utenomjordinger som har lagd de som er et spørsmål. Hvis det er menneskeskapt, hvem er denne STORE gruppen mennesker og hvordan er det mulig at ingenting har "lekket" ut?

det har da lekket ut for lenge siden. Men det er ikke alle som kan bevises er menneskeskapt. Og tror man det er aliens, så er man visst "forferdelig naiv?!"

En lett tenkelig løsning er at alle kornsirkler er menneskeskapte. Men skulle man så ikke tro på dette, og mene at romvesener skulle stå for dem, så gjør det ikke forklaringen unaturlig. Bare forferdelig naiv.

så at det er aliens er både naturli, logiskt og utroligt naivt?

Edit: Dobbelt-post flettet.

Endret av LiamH
Lenke til kommentar

Nei, jeg mener at hvis en haug med folk har en superhemmelighet, er det fort bare et spørsmål om tid før en buzzkill røper hele showet. Hvorfor er det ingen som har f.eks filmet det i smug, eller lagt ut en beskrivelse anonymt på nettet?

Jeg håper selvfølgelig det er "besøkende", men selv det virker litt forhastet. Først må vi finne ut om det er mulig for oss her nede å lage de.

Lenke til kommentar

Kornsirkler er mulig å lage av mennesker med enkle verktøy på relativt kort tid.

Det er mye vi ikke har forklaringer på, men som vi kan likevel kan påvise.

Som f.eks enorme steinkonstruksjoner fra oldtiden som har en presisjon som er imponerende selv i dag.

De er jo der, og vi kan måle presisjonen.

Som f.eks de enorme steinboksene under bakken:

http://www.theglobaleducationproject.org/egypt/articles/cdunn-7.php

Kunne vært morsomt å vite hvordan de egentlig bearbeidet all den granitten på den tiden, og ikke minst fraktet de enorme steinblokkene dit.

Lenke til kommentar

Det stod jo frem en kameratgjeng som hadde startet hele kornsirkelfenomenet for noen år siden.

De viste også frem hvordan de laget den, og demonstrerte det ved å lage en typisk kornsirkel med et par planker og litt tau.

Det gikk imponerende fort, og komplekse kornsirkler kan fint lages i løpet av en natt.

Problemet er at folk gjerne vil tro at noe overnaturlig, eller utenomjordisk prøver å fortelle oss et eller annet.

Edit: Dama skal jo være klarsynt, da skal hun ikke trenge å gjøre research på forhånd i det hele tatt :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

det kommer an på hva du ser på som "logisk" eller hvordan du definerer logikk, logisk sett så har vi allerede gått langt bort ifra logikk med kvantumfysikk og astrofysikk, vi er bare laget for å forstå de hverdagslige tingene rundt oss, ballen detter hvis jeg slipper den etc, men vi har laget systemer for å prøve å forstå de tingene som skjer på ekstremt stor og liten skala som vi ikke har en naturlig forståelse for.

alt har en eller annen form for forklaring, om du finner det logisk eller ikke er en anen sak.

Lenke til kommentar

Nei, jeg mener at hvis en haug med folk har en superhemmelighet, er det fort bare et spørsmål om tid før en buzzkill røper hele showet. Hvorfor er det ingen som har f.eks filmet det i smug, eller lagt ut en beskrivelse anonymt på nettet?

Jeg håper selvfølgelig det er "besøkende", men selv det virker litt forhastet. Først må vi finne ut om det er mulig for oss her nede å lage de.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Hvordan man lager kornsirkler er ikke et mysterium, så her er det ingen hemmeligheter. Det er også flere som har stått fram, så det har vi også eksempler på.

Lenke til kommentar

Nei, jeg mener at hvis en haug med folk har en superhemmelighet, er det fort bare et spørsmål om tid før en buzzkill røper hele showet. Hvorfor er det ingen som har f.eks filmet det i smug, eller lagt ut en beskrivelse anonymt på nettet? Jeg håper selvfølgelig det er "besøkende", men selv det virker litt forhastet. Først må vi finne ut om det er mulig for oss her nede å lage de.

Jeg skjønner ikke helt hva du mener. Hvordan man lager kornsirkler er ikke et mysterium, så her er det ingen hemmeligheter. Det er også flere som har stått fram, så det har vi også eksempler på.
det er ikke alle sirklene som kan (bort)forklares med dei er laget med plank og tau, som sakt..
Lenke til kommentar

Virker igrunn som om de som mener at alt har en logisk forklaring først og fremst er skråsike på dette.

Finnes det en logisk forklaring på hvorfor alt må ha en logisk forklaring?

En logisk forklaring må være at hvis alt har en naturlig forklaring, betyr det at de følger de fysiske lovene som eksisterer. Hvis noe ikke kan forklares av oss, betyr det at vi ikke har funnet lovene for deres eksistens enda.

Alt som finnes, inkludert det som kan beskrives av oss som "overnaturlig" finnes innenfor disse lovene. Per definisjon eksisterer ingenting utenfor disse lovene, derfor kan de ikke ha noe annet enn en naturlig forklaring.

Hvis man derimot mener "naturlig forklaring" som innenfor det vi har forstått av de fysiske lovene, er det fremdeles mye vi ikke vet enda, og antagelig aldri kommer til å vite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...