Instigator Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Hvis jeg starter x med startx, og åpner en ikke x applikasjon i f.eks. xterm, så vil applikasjonen åpne seg i det displayet som jeg kjørte startx fra. Hvordan kan jeg starte en ikke x applikasjonen i et xterm vindu i x displayet mitt? Jeg vil altså ha _en_ kommando som først åpner xterm og som igjen åpner en console applikasjon, f.eks. python, i xterm vinduet. Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 xterm -e <program> tror jeg. -e er det iallefall med aterm. Lenke til kommentar
Instigator Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2003 Utmerket! Fint at du skjønte hva jeg mente :-) Er det forresten mulig å starte en app i et annet display en det man er i? Lenke til kommentar
iDude Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Utmerket! Fint at du skjønte hva jeg mente :-) Er det forresten mulig å starte en app i et annet display en det man er i? Jupp, i bash noe a la: export DISPLAY="enellerannenmaskin:0" xterm i (t)csh: setenv DISPLAY enellerannenmaskin:0 xterm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå