Gå til innhold

Hjelp til valg av pc høyttalere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


On 2002-02-18 01:33, GeeZuZz skrev:

det er jo bare råtten lyd i pc høytalere da. Skaff deg heller skikkelig forsterker og høytalere, slik at du kan høre på musikk og se på film også.


 

En litt bombastisk uttalelse kanskje? Det finnes faktisk PC-høyttalere som er fullt på høyde med et "vanlig" stueanlegg! Men som alltid; Det er spørsmål om hva man er villig til å betale.

Om du får anledning til å bruke ørene dine på et GODT anlegg for PC, så tror jeg nok du vil endre oppfatning?

Men ok, utgangspunktet var jo et anlegg til under tusenlappen, og da blir jo ikke lyden allverdens. Men noen klarer seg godt med slike også :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-18 15:51, LarsC skrev:

Hva enn du gjør, unngå BOSE! De låter som telefonhøyttalere. BOSE = Better Off with Something Else


Creative 5.1 5300 er god lyd for lite penger. Klipschene er heller ikke så verst, men de overskrider grensen din....


Bose er best!

Det finnes jo en grunn til at de koster 16000,-!

Trenger ikke Forcefeedback har Bosesub-feedback :wink:

Lenke til kommentar

Virker som om de fleste her misforstår grundig. Han som la ut denne diskusjonen spurte etter høyttalere til maks et "laken". Da er det ikke interessant med bose-greier (som forøvrig har fint design, men lyden er dårlig, mangler mye av frekvensområdet. Har hatt slike selv) og andre lignende dyre saker. Jeg anbefaler at du kjøper ett sett fra creative eller altec lansing, alt annet rundt en tusing har for dårlig kvalitet. En ting som er viktig er at subben er av tre. Plastkassene lager bare en masse gjenlyd og vibrerer mer enn selve elementet (!). Dette 4.1 settet fra altec lansing (http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info&p=15616&t=865&l=2&AvdID=1&CatID=11&GrpID=2&s=pl) er bra til prisen. Dette er et bra 2.1 sett:(http://www.komplett.no/k/k.asp?action=info&p=6825&t=865&l=2&AvdID=1&CatID=11&GrpID=2&s=pl), hvis det kan være interessant. Creative sitt 2.1 digital-sett er også bra. Av andre 4.1 sett så er Inspire 5.1 5300-settet fra creative bra.

Det man ikke kan regne med for rundt en tusing er et 5.1 sett. Hvis det finnes så er kvaliteten altfor dårlig. En viktig regel man bør tenke på er: "Kvalitet fremfor kvantitet". Det beste kjøpet under 1000 kroner må være ett 2.1 sett eller et av de overstående 4.1 settene.

Lenke til kommentar

Heisann

 

Altec Lansing eller Videologic er veldig bra ja

 

Jeg har Altec Lansing ADA880

 

Men, kunne gjerne ha solgt dem å kjøpt

 

Altec Lansing ACS641 til 3140 kr i stedet

 

Apropos, så er det bare tullinger som blander PC høytalere og Andre Høytalere (beregnet på anlegg)

 

Har du bra anlegg, greit nok, men hva skal man med anlegg, når man har bra pc høytalere

 

Så fremt man ikke er lydfreak da (å bruker 1000 vis av kroner på musikkanlegg)

 

[ Denne Melding var redigert av: tintin77 på 2002-02-18 20:21 ]

Lenke til kommentar

Har Videologic Sirocco Crossfire.

http://www.videologic.com/Products/VL-6038...roduct=VL-60386

 

Er kjempefornøyd med dette systemet, det spiller helt utrolig til å være så lite. Fikk dette for litt over et "laken" på bidlet.no for en tid tilbake :smile: , tror de koster ca 3700,- i butikken.

Koster litt over det du er ute etter, men jeg vil absolutt anbefale deg å kjøpe noe som gir skikkelig lyd. Videologic sine produkter anbefaler jeg på det varmeste. Videologic Digitheatre ble forøvrig testet av hw for en tid tilbake: http://www.hardware.no/tester/lyd/videolog...atre/index.html

 

Gå for videologic!! :smile:

Lenke til kommentar

Gå for Klipsch ProMedia 5.1.

Dette får topp-karakter i alle tester, og låter ofte like bra eller bedre enn 10000-kroners stue-anlegg.

 

Skal visstnok vært ultrabra lyd.

 

Si ifra hvis du finner et sted som selger dem. Er på utkikk selv.

 

(I den linken som nevnes over, nevnes Klipsch som referanse; det alle prøver å strekke seg etter)

Lenke til kommentar

Anbefaler på det sterkeste Labtec LCS0120 til 95 kroner, KONGE Lyd!!!, nei.. Har selv Creative Desktop Theatre til 3400 kr...Synes kanskje i etter tid at jeg ikke fikk noe bedre en da jeg hadde Creative FPS 1500 til 800 kroner, men jeg får jo i hvertfall spilt av dvd filmene mine i Dolby lyd..

Mitt tips er kjøp Creative FPS 1600 for kroner 695, tror det folder hvis du bare skal bruke det til spill!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-18 18:02, MX5 skrev:

Var det Creative SoundWorks 320 du hadde ToBi? Er på jakt etter et 2.1-system selv, kunne passe med noe sånt.

Har tenkt å bruke de kun til spill, har egen kabel til stereo-anlegg for musikk/DVD.


 

 

Det er Creative SoundWorks Digital (Kostet 734kr hos PSdata) Du får også med en ledning til DVD eller TV eller noe slikt i tillegg

Lenke til kommentar

Er klar over at han som startet denne tråden ikke skulle legge så mye penger ut på høyttalere men men. Håper du har mer penger på bok mr phenomenon en en tusenlapp.

 

Har selv Klipsch Pro Media 2.1.

Hadde tidligere Creative 2500 Digital (tror jeg de het), kosta ca 2500,-

Tro meg! Creative sine høytalere kan ikke sammenlignes med Klipsch.

Høytalersystemene fra Creative og Klipsch tilhører to verdener.

Bedre høyttalersystem for pc en Klipsch Pro Media finnes ikke i dag, ferdig med det.

 

For å banne litt, du tror det **** ikke før du har hørt det!

 

Dette med å kjøpe forsterker og høytalere kan fort bare bli tull. 99% av disse høytalerne er konstruert slik at du i lytter posisjon skal sitte noen meter i fra dem. Å plassere disse på pc-bordet/pulten er etter min mening lite smart.

Jo da, det blir mye lyd, men svært usymmetrisk og rotete.

 

PS: Pro Media 2.1 kan bygges ut til et fullblods 4.1 system (da med 2 sub’er). Jeg er j… nærme en slik investering. Gamle Johan 3 hus nedenfor meg klager på spillinga allerede men men :smile:

 

http://www.klipsch.com/images/productmedia...ge/76_large.jpg

 

Distributør:

Audiocompaniet

Darresgate 2

Oslo 0175

TLF: 22116870

 

Rune.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-22 19:20, Kina bill skrev:


Er klar over at han som startet denne tråden ikke skulle legge så mye penger ut på høyttalere men men. Håper du har mer penger på bok mr phenomenon en en tusenlapp.


Har selv Klipsch Pro Media 2.1.

Hadde tidligere Creative 2500 Digital (tror jeg de het), kosta ca 2500,-

Tro meg! Creative sine høytalere kan ikke sammenlignes med Klipsch.

Høytalersystemene fra Creative og Klipsch tilhører to verdener.

Bedre høyttalersystem for pc en Klipsch Pro Media finnes ikke i dag, ferdig med det.


For å banne litt, du tror det **** ikke før du har hørt det!


Dette med å kjøpe forsterker og høytalere kan fort bare bli tull. 99% av disse høytalerne er konstruert slik at du i lytter posisjon skal sitte noen meter i fra dem. Å plassere disse på pc-bordet/pulten er etter min mening lite smart.

Jo da, det blir mye lyd, men svært usymmetrisk og rotete.


PS: Pro Media 2.1 kan bygges ut til et fullblods 4.1 system (da med 2 sub’er). Jeg er j… nærme en slik investering. Gamle Johan 3 hus nedenfor meg klager på spillinga allerede men men :smile:




Distributør:

Audiocompaniet

Darresgate 2

Oslo 0175

TLF: 22116870


Rune.



 

Må bare si meg fullstendig enig!! Lydopplevelsen fra Klipsch MÅ oppleves! Synd at ingen(?) har et demo-rom for PC-høyttalersystemer!

Audiocompaniet har en hjemmeside også: http://www.audiocompaniet.no/ men la det være sagt med én gang; Høyttalerne fungerer adskillig bedre en web´en! Heldigvis...

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-18 17:52, SpirreVipp skrev:

Har selv både Logitech og Altec Lansing system. Begge er meget bra, men jeg vil spesielt fremheve Altec Lansing. Dette er meget bra lyd!





 

Strømforsynigen i Altec Lansing høyttalerene har for høy Motstand!

Hadde et ACS 45.1 før

Det ga 5watt per sat pluss 20watt til subben og systemet trekte 120W in fra strømnetet!

forsterkeren røyk på grund av for høy varme-utvikling!

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-26 00:06, Bose skrev:

Quote:


On 2002-02-18 17:52, SpirreVipp skrev:

Har selv både Logitech og Altec Lansing system. Begge er meget bra, men jeg vil spesielt fremheve Altec Lansing. Dette er meget bra lyd!





 

Strømforsynigen i Altec Lansing høyttalerene har for høy Motstand!

Hadde et ACS 45.1 før

Det ga 5watt per sat pluss 20watt til subben og systemet trekte 120W in fra strømnetet!

forsterkeren røyk på grund av for høy varme-utvikling!

 

Ikke noe problem med mine Altec Lansing Høytalere som jeg har hatt siden feb 99 og brukes så å si hver dag

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-26 21:54, tintin77 skrev:

Quote:


On 2002-02-26 00:06, Bose skrev:

Quote:


On 2002-02-18 17:52, SpirreVipp skrev:

Har selv både Logitech og Altec Lansing system. Begge er meget bra, men jeg vil spesielt fremheve Altec Lansing. Dette er meget bra lyd!





 

Strømforsynigen i Altec Lansing høyttalerene har for høy Motstand!

Hadde et ACS 45.1 før

Det ga 5watt per sat pluss 20watt til subben og systemet trekte 120W in fra strømnetet!

forsterkeren røyk på grund av for høy varme-utvikling!

 

Ikke noe problem med mine Altec Lansing Høytalere som jeg har hatt siden feb 99 og brukes så å si hver dag

 

 

Tror jeg kjøpte mine omtrent på den tiden jeg også og jeg har ikke merket noen varmgang. Sitter jeg å spiller lenge (og høyt) så kan jeg merke at trekassen (legg merke til dette: TREkassen!) er litt varmere enn vanlig på ene siden. Det vil si at den holder vel kanskje kroppstempratur eller der om kring. Ikke noe alarmerende m.a.o. Systemet mitt heter forresten (ett øyeblikk, må bare krabbe litt) ACS 54 (fysj så støvete det var der!). Eneste "problemet" jeg har hatt med det var at jeg mistet ene bakhøyttaleren til tider. Etter noen uker fant jeg til slutt ut at det var i koplingen til lydkortet at feilen lå. En runde med Contact Cleaner og det har vært problemfritt frem til nå (bank i bordet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...