Gå til innhold

Win 7: 2 skjermer med ett bilde over begge skjermer


Anbefalte innlegg

Jeg har 2 stk skjermer jeg kjører i utvidet skrivebord. Jeg ønsker å ha ett bilde som vises over begge skjermene, ikke samme bilde på begge skjermer. Så jeg har funnet en del bilder i riktig format (5120x1440) og satt skrivebordet til å vise tiled bilder. Da blir det egentlig som ønsket.

 

MEN. Jeg ønsker å ha hovedskjermen, med startmeny, hurtigsnarveier og klokke osv på høyre skjerm, og ikke venstre. Er vant med å ha klokken nede til høyre, slik det er når man kjører 1 skjerm, og ikke midt på hele skjermen (senter av 2 skjermer). Men bildene starter automatisk å vise fra venstre side av hovedskjerm, slik at bildet blir delt i 2, og venstre del av bilde er på høyre skjerm, og omvendt.

 

Noen som vet hvordan jeg løser dette uten å ha ekstra programvare?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
stelar7, den 20 Apr 2014 - 21:41, sa:

 

Ønsker helst ikke å bruke programvare for det. Men mulig jeg kan gjøre en test. Vet om at det er ett program som ligner som får bra omtale, men det krever steam, noe jeg ikke gidder å ha kjørende på denne maskinen.

 

 

Grega216, den 20 Apr 2014 - 21:57, sa:

Jeg får vært fall opp dette når jeg høyreklikker

 

Det får man ikke i W7

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er den jeg bruker, men problemet oppstår at bildet starter på startmenyskjermen, og når jeg har den på den høyre skjermen som jeg ønsker, så blir det feil som nevnt.

 

Edit: Har forklart problemet litt mer detaljert med bilde eksempler her: http://linustechtips.com/main/topic/142505-win7-spaning-an-image-across-2-screens-correctly/?do=findComment&comment=1902105

Endret av AndersT2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...