Megaoctane Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Kjøpte meg to oppgraderings pakker for win 8 ved lansering. Da kostet dem 250kr eller noe. Når mediecenter kom så oppgraderte jeg til dette og fikk to nye produktnøkler. Har så gått over til mac og nå etter 1 år, tilbake til windows. Har bygget meg en NUC og mine windows 8 produktnøkler fungerer ikke lenger. Sier at disse er brukt. Ringte microsoft, de sa dette var upgrade versjoner og må gå via windows 7 først. Installerte win 7 og så oppgraderte til windows 8 men samme problem... Hva er mine alternativer? Hvor kan man få kjøpt nye produktnøkler for win8 full versjon billig? Lenke til kommentar
otl Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 (endret) Hvilke nøkler bruker du? For mediacenter eller Windows 8? At en egentlig må oppgradere fra Windows 7 er helt riktig, men det finnes måter å unngå dette på. Har en misstanke at du prøver å bruke mediacenter nøkkelen, selv har jeg aldri fått lignende beskjed, men enkelte ganger har jeg fått beskjed at jeg må aktivere Windows. Da har jeg ringt MS sin automatiske tjeneste for aktivering. Ingen behov for å kjøpe seg ny lisens i alle fall. Men nå bruker da jeg nøkkelen for Windows 8 og ikke for mediacenter Endret 20. april 2014 av otl Lenke til kommentar
myhken Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Problemet ligger nok garantert i at du prøver å bruke Media Center nøkkelene. Prøv å bruk de lisensene du fikk på eposten da du kjøpte Windows 8. Lenke til kommentar
otl Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Ok. Tar kontakt i løpet av neste uke hvis jeg ikke får det til. Er det upgrade lisens eller full versjon? Vil helst ikke installere windows 7 først og så windows 8. Har akkurat samme lisens som deg. Det går fint an å legge inn Windows 8.1 hvis en er litt kreativ. Hvordan du laster ned Windows 8.1 beskrives her http://winsupersite.com/windows-8/windows-81-tip-download-windows-81-iso-windows-8-product-key. Så legger du Windows over på en USB minnepenn med dette programmet http://www.microsoftstore.com/store/msusa/html/pbPage.Help_Win7_usbdvd_dwnTool Deretter oppretter du en ei.cfg fil og legger den inn på minnepennen som beskrevet her http://www.techmesto.com/install-windows-8-1-without-product-key/ Selv byttet jeg ut VL 0 med VL 1. Det du må huske er når du lagrer filen at du lagrer som alle filer og ikke tekst dokument. Nå har du lagd en bootbar windows 8.1 på usb minnepenn som du kan bruke hver gang du skal installere Windows. Denne krever ingen aktiveringskode under installasjonen. Etter Windows 8.1 er ferdig installert går du i søk feltet og søker etter pc informasjon, trykker på den og legger til Windows nøkkelen din. 2 Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 20. april 2014 Forfatter Del Skrevet 20. april 2014 Cred gitt. Skal prøve det ut:) Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 20. april 2014 Forfatter Del Skrevet 20. april 2014 da er USB laget. PS! hva er forskjellen mellom VL 0 og 1? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Moderatormelding Kjøp/salg er ikke tillatt på forumet. Noen innlegg er slettet Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 (endret) NUC mottatt. SSD disk og RAM montert. Windows 8.1 installert. Skal prøve å aktivere snart......... Done. Den godtok ikke nøkkelen først. Måtte ringe aktiveringstelefonen og taste masse tall. Så leste den opp en hel masse tall. Og da var det gjort. Endret 22. april 2014 av Megaoctane Lenke til kommentar
otl Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 NUC mottatt. SSD disk og RAM montert. Windows 8.1 installert. Skal prøve å aktivere snart......... Done. Den godtok ikke nøkkelen først. Måtte ringe aktiveringstelefonen og taste masse tall. Så leste den opp en hel masse tall. Og da var det gjort. Godt å høre at det ordnet seg Gjør det litt enklere når en skal legge inn Windows ved en senere anledning. Selv om en kanskje blir nødt til å taste inn masse tall. Tungvindt å ta Windows 7-->8.0-->8.1 metoden. Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Det hjalp veldig ja:) Start8 installert inntil ordentlig start meny dukker tilbake. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Start8 er løsningen på hele Windows 8.x Lenke til kommentar
Megaoctane Skrevet 22. april 2014 Forfatter Del Skrevet 22. april 2014 Skjønner kritikken mot metro start menyen. De burde holdt seg unna metro apper etc og landet win 8 som windows 7,5. Hadde blitt en slager med tanke på alle ytelsesforbedringer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå