kent12345 Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Kan ikke finne noen oppdatert test på hw.no hva angår disker; merkelig at ikke denne komponenten er viet mere plass. I hvert fall lurer jeg på om det er noen besserweisere out there som har kjennskap til Seagate disker? mvh Kent. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Kan ikke finne noen oppdatert test på hw.no hva angår disker; merkelig at ikke denne komponenten er viet mere plass. Planen var å kjøre en roundup på disker for noen uker siden, men så gikk Komplett tom for den ene typen, og da måtte vi utsette denne. I mellomtiden begynte plutselig AMD å slippe prosessorer i hauger og lass, og da ble undertegnede overlesset med arbeidsoppgaver. Håper uansett å få til en slik test så snart som mulig. Lenke til kommentar
kent12345 Skrevet 12. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2003 Kan ikke finne noen oppdatert test på hw.no hva angår disker; merkelig at ikke denne komponenten er viet mere plass. Planen var å kjøre en roundup på disker for noen uker siden, men så gikk Komplett tom for den ene typen, og da måtte vi utsette denne. I mellomtiden begynte plutselig AMD å slippe prosessorer i hauger og lass, og da ble undertegnede overlesset med arbeidsoppgaver. Håper uansett å få til en slik test så snart som mulig. Bra! Kunne også vært artig å sett den reelle forskjellen mellom ATA133 vs S-ATA(150)... Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Alternativt (mens du venter på en test fra HW), kan du jo titte litt på denne tråden: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=1...5658&highlight= Der kan du se på mitt innlegg f.eks. Jeg har både IBM, Maxtor og Seagate. Ingen av dem er SATA eller av nyeste modell, men kan kanskje gi deg en pekepinn allikevel. På dagens disker vil du nok merke liten forskjell i ytelse - det er så marginalt at det ikke vil ha noen betydning, men for min egen del vil nok min neste disk også bli en Seagate - fordi jeg liker at Seagate- diskene er så stille. Kort og godt - det spørs hva du skal bruke disken til, og hva du legger mest vekt på av pris, varmeutvikling, støy, ytelse i RAID kontra ikke RAID osv...... Lenke til kommentar
bambam Skrevet 12. oktober 2003 Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg ville nok gå for en Seagate, har en Maxtor 80 og en Seagate 160gb. Må si at Seagaten er mye roligere, og ytelsen er det ikke all verdens forskjell på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå