Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noen som har vitamin D mangel med disse symptomene her?

SmellyJelly

Anbefalte innlegg

Hei. Har siden i fjor sommer, kansje litt før slete med og vært trett og slapp og litt svimmelhet til tider, selv om jeg har sovet så er jeg trøtt og slapp. var til legen får ei stund siden, og tok blodprøver, alt såg bra ut sa legen, utenom at jeg hadde lavt D vitamin. har startet opp på Divisun 800ie, har akkurat startet opp så regner ikke med noe forskjell de første ukene akkurat.
Men det jeg lurer på, hva er symptomene? har slitt med det som jeg skrev over her, også smerter i kjeve til tider, og spessielt i høyre ben av og til, ikke store smerter men ømme smerter på en måte. Og ofte følelse av "gangsperr" i skuldrer og plaget med hodepine og litt stiv nakke også. Husker ikke helt hva vitamin d nivået låg på, men mener og huske det var ca 30, og vet de skal være over 50, men etter nye annbefalinger bør det helst ligge over 70.

Dette er noe som går utover dagene mine, så det jeg lurer på som navne på tråden: noen med vitamin d mangel som kjenner seg igjen?

Endret av omegaaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D-vitamin er egentlig et sekosteroid som regulerer godt over 1000 gener i kroppen det regulerer således veldig mye, og mangel går også ut over veldig mye.

Leger som tar noen blodprøver og sier alt er fint går det 13 av av på dusinet.

Du har muligens helt vanlige spenninger i kroppen. Tipper også du lider av stress/spenningshodepine.

Lenke til kommentar

Selv tar jeg 100 mikrogram vitamin D3 daglig, sommer som vinter.

Det er vel det samme de gir barn i Finland, så det er nok ganske så trygt.

Er man mye ute i sola rundt lunsjtider i bar overkropp om sommeren, kan man sikkert ta mindre dose den perioden.

Lenke til kommentar

4000IU tar jeg + evt kosten.

Vitaminbjørnene i norge er en vits på D.

Ja, det er bare å lese på boksen, men det er kanskje like greit når folk spiser dem som det sukkertøyet det er.

Det er mange tilskudd som burde vært lovlig. Fortell meg f.eks den pressende nødvendigheten av å regulere f.eks MSM og C-vitaminer.

Lenke til kommentar

Stemmer at flesteparten av oss lider av de, men noen har mindre en andre, og da er det ganske merkbart. Har suttet og googlet litt i kveld og funne ut at mine symptomer stemmer overens med mangel på vitamin d.
Og stemmer også de at mørkhudet folk sliter mer en hvite.

Lenke til kommentar

Evt. noen forslag til leverandører utenslands med mer tilfredstillende mengde D? Var ikke klar over at dette nærmest er en epidemi her til lands, dog føler meg ikke alene lenger etter siste besøk hos lege(og innser fra verdien jeg hadde(29nmol/L) at en liten vitaminbjørn e.l. ikke vil gjøre stor forskjell).

Endret av Vizla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...