PMnormal Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 (endret) Hotel Opera -Foven FTW! Bildet er fjernet. Endret 19. april 2014 av PMnormal Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Og velkommen tilbake!! Liker balansen i bildet også! 1 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 19. april 2014 Forfatter Del Skrevet 19. april 2014 Takk skal du ha, Trondster. Balansen er god, selv om resepsjonen er full av asiater som skal sjekke ut. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Welcome back Et interessant valg av platform - jeg synes at Foveon sensoren har en del for seg - skulle vært morsomt med en DP2M. Bildet er jo et godt eksempel på hva som sensoren er kapabel til. Jeg er noe usikker på fargebalansen, men ettersom jeg ikke har vært inne i fojaen til dette hotellet, så kan det jo faktisk være at det er de fargene som er der. Det er et godt bilde med fin balanse, men jeg ville ha croppet litt, både på venstre og høyre side, for å fjerne den hvite lysstripen på venstre side, og det gule gjenskinnet nede til høyre.De elementene forstyrrer for meg. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 27. april 2014 Forfatter Del Skrevet 27. april 2014 Jeg har selvsagt vurdert crop, men finner ikke noen av detaljene forstyrrende selv. Er enda mer opptatt av å fange verden slik den er i dag enn for få år siden, og opplever dermed ikke selv at noen trenger croppes bort her. Men som alltid setter jeg pris på andre måter å se bilder på enn mine egne, det er jo derfor jeg legger dem ut. Takk skal du ha, Tomsi. Det er litt fint å være tilbake, selv om jeg ikke kommer til å bli like aktiv igjen. Har savnet mange av dere her inne. Det var forresten et litt magisk lys der inne den morgenen som jeg følte kameraet fanget ganske godt. Foveon er fra og med denne generasjonen blitt avhengighetsdannende. Å se TIF-er fra rawkonverteren er bare rått. Av alle tilsvarende filer jeg har hatt å sammenligne med er det bare D800E med det beste av fastoptikk som har vært bedre, og jeg forventer at Leicas siste generasjon også slår Foveon Merrill-gen. Det finnes ingen vei tilbake til Bayer som er mindre enn FF og med en oppløsning som er lavere enn 24mp for meg. Etter at tiden har gått og oppløsningen på sensorer har kommet opp imot 40mp på småbildeformat har jeg forandret oppfatning om høy oppløsning. Det skjedde noe i generasjonsskiftene de siste årene. Blant annet er endelig digitalt småbildeformat blitt godt nok til kritisk sorthvitt med fullformat med høy oppløsning, Leica Monochrome og Foveon Merrill. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 Velkommen tilbake - dette ser interessant ut, fargene passer til atmosfæren - en stilren komposisjon med et raffinert old-fashioned look. - Tror ikke jeg ville croppet noe mer på sidene av det der - kanskje bortsett fra en smal bit på venstre side som tar bort den lysende grønne stripen. 1 Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 3. mai 2014 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2014 Det blir en slåsskamp mellom Cartier-Bresson filosofien og kravet til det teknisk 100% perfekte her, RandiA. Og jeg er glad du er enig i at det er unødvendig å foreta noen crop, selv om også jeg ser den lyse stripen i venstre bildekant. Men i denne omgang vant C-B. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg