Gå til innhold

Hva er temperaturen på ditt system med WaterChill?


Anbefalte innlegg

Har nå endelig gått til innkjøp av WaterChill og venter spent på pakken fra 3dfxcool.no, men mens jeg venter i spenning lurte jeg litt på hvilke temperaturer dere med WaterChill har på deres system...

Hadde satt pris på hvis dere kunne skrevet opp litt om systemet, temperatur, CPU-hastighet osv....

 

For eksempel slik:

Hovedkort: Epox 8RDA+

CPU: XP 2100

Overklokket til: 2405.44 Mhz

Ramtype (fsb): Twinmos 512mb, 3200 m/w-bh5 (200)

Temperatur: 43'

[/b]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mitt oppsett kjøler skjermkort og CPU, specs ser du i signatur. Jeg har en idle temp på 28 grader på CPU, 30 på skjermkort, 28 på utsiden av radiator og 26 grader vanntemp. I følge kjøleskapet mitt var romtemperatur ca. 20 grader, mulig litt kaldere der jeg sitter. På load har jeg ca. 40 på CPU, 42 på GPU og vanntemp på 30-35. Glemte å nevne at CPUen min kjører på 1,575V.

Lenke til kommentar

For eksempel slik:

 

Hovedkort: Epox 8RDA+

CPU: XP 2100

Overklokket til: 2405.44 Mhz

Ramtype (fsb): Twinmos 512mb, 3200 m/w-bh5 (200)

Temperatur: 43 <-- Dette gjør meg rystet!

 

Om dette er systemet du har, er det noe rart ?

Du kan lese i signaturen min hva slags system jeg har, og jeg idler på 29 grader .. Kjøleren jeg har er riktignok luftkjølt, men den er veldig rolig .. Høyeste temp. jeg kommer opp i er 40, etter en time med Battlefield.

 

:-?

Lenke til kommentar
For eksempel slik:

 

Hovedkort: Epox 8RDA+

CPU: XP 2100  

Overklokket til: 2405.44 Mhz

Ramtype (fsb): Twinmos 512mb, 3200 m/w-bh5 (200)

Temperatur: 43 <-- Dette gjør meg rystet!

 

Om dette er systemet du har, er det noe rart ?

Du kan lese i signaturen min hva slags system jeg har, og jeg idler på 29 grader .. Kjøleren jeg har er riktignok luftkjølt, men den er veldig rolig .. Høyeste temp. jeg kommer opp i er 40, etter en time med Battlefield.

 

:-?

 

Dette leser du av med hva? Mine er lest av med Digital Doc 5.

Lenke til kommentar
For eksempel slik:

 

Hovedkort: Epox 8RDA+

CPU: XP 2100  

Overklokket til: 2405.44 Mhz

Ramtype (fsb): Twinmos 512mb, 3200 m/w-bh5 (200)

Temperatur: 43 <-- Dette gjør meg rystet!

 

Om dette er systemet du har, er det noe rart ?

Du kan lese i signaturen min hva slags system jeg har, og jeg idler på 29 grader .. Kjøleren jeg har er riktignok luftkjølt, men den er veldig rolig .. Høyeste temp. jeg kommer opp i er 40, etter en time med Battlefield.

 

:-?

 

Har enda ikke mottat vannkjølinga, ligger på 43' med luft, var bare ment som et eksempel!

Lenke til kommentar
For eksempel slik:

 

Hovedkort: Epox 8RDA+

CPU: XP 2100  

Overklokket til: 2405.44 Mhz

Ramtype (fsb): Twinmos 512mb, 3200 m/w-bh5 (200)

Temperatur: 43 <-- Dette gjør meg rystet!

 

Om dette er systemet du har, er det noe rart ?

Du kan lese i signaturen min hva slags system jeg har, og jeg idler på 29 grader .. Kjøleren jeg har er riktignok luftkjølt, men den er veldig rolig .. Høyeste temp. jeg kommer opp i er 40, etter en time med Battlefield.

 

:-?

 

 

 

Har enda ikke mottat vannkjølinga, ligger på 43' med luft, var bare ment som et eksempel!

 

AHA! Da så - Trodde du hadde 43 grader MED vannkjøling ;)[/b]

Lenke til kommentar
har fortsatt viftakjølinga til xp 2500+.

 

kjører den som en xp3200+ vcore 1,65, åpent kabinett 36 grader idle.

 

har du kabinettet åpent hele tiden? :o

det er veldig bad idea. kabinettet er ikke laget for at det skal være åpent. du får faktisk bedre luftsirkulasjon med et lukket kabinett. bedre luftstrøm, lavere temperatur..... :woot:

Lenke til kommentar

Dette er egentlig litt offtopic, men min barton xp2500+ kjører jeg på 10x200 (1.65 vcore) og var nede i 28 grader på IDLE med luftkjøling. Var da 17 grader inne i kabinettet. Lurer litt på om føleren til termostaten min er litt "rar". Men da jeg kjente på Ribba var den kald. Men stoler ikke helt på HK, selv om jeg har nice stepping.

Lenke til kommentar
Dette er egentlig litt offtopic, men min barton xp2500+ kjører jeg på 10x200 (1.65 vcore) og var nede i 28 grader på IDLE med luftkjøling. Var da 17 grader inne i kabinettet. Lurer litt på om føleren til termostaten min er litt "rar". Men da jeg kjente på Ribba var den kald. Men stoler ikke helt på HK, selv om jeg har nice stepping.

Er ikke sikker det!

Når jeg har alt på standard så kommer jeg fint ned i 26-27 grader IDLE og 30-32 grader LOAD.

romtempratir på ca 22grader

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...