Kral Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Hei alle sammen. Jeg skal ta privatist eksamen i Fysikk 1, men lurer på hva som er viktigst. kunne noen sagt noe om dette? Hvilke kap er viktigst og hva som er viktigst. Takker på forhånd Lenke til kommentar
GXT Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Det er forsåvidt ikke så enkelt å si hva som er viktigst å kunne, ettersom at nesten alt du lærer i FY1 er relativt relevant stoff. Det beste er jo selvfølgelig å ha god forståelse for det sentrale i hvert kapittel. Har du en lærebok står det gjerne noen mål i starten av hvert kapittel. Pass på at du har kontroll over disse som et minimum. Se også på Udir.no sin læreplan. I det minste gå kjennom kompetansemålene. Å ramse opp det viktigste fra hvert kapittel får noen som har tilgang på en lærebok gjøre(den har jeg ikke liggende for øyeblikket). Jeg går utifra at du også har kontroll på potensielle forsøk. Lenke til kommentar
Kral Skrevet 20. april 2014 Forfatter Del Skrevet 20. april 2014 Det er forsåvidt ikke så enkelt å si hva som er viktigst å kunne, ettersom at nesten alt du lærer i FY1 er relativt relevant stoff. Det beste er jo selvfølgelig å ha god forståelse for det sentrale i hvert kapittel. Har du en lærebok står det gjerne noen mål i starten av hvert kapittel. Pass på at du har kontroll over disse som et minimum. Se også på Udir.no sin læreplan. I det minste gå kjennom kompetansemålene. Å ramse opp det viktigste fra hvert kapittel får noen som har tilgang på en lærebok gjøre(den har jeg ikke liggende for øyeblikket). Jeg går utifra at du også har kontroll på potensielle forsøk. ja, skjønner. Takk for info'en. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Jeg vil si at alt er viktig. Men det aller viktigste for din del er å få kontroll på de praktiske forsøkene, da dette som regel utgjør en stor del av eksamen. Det ser ut til at det varierer lokalt om du faktisk må utføre forsøket eller om du bare slipper unna med å forklare hvordan du ville utført det. Du må uansett kunne det. Kontakt stedet du skal ta privatisteksamen for å finne ut hvilke som er relevante. Mener på at det kun var 6 forsøk som var aktuelle når jeg skulle opp. Ellers anbefaler jeg deg å regne gjennom alle oppgaver bak i boken, i hvert fall de enkleste og moderat vanskelige. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå