Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

[Løst] Ubegrenset nett på hytta

Anbefalte innlegg

Akuratt nå sitter jeg og skiver dette fra hytta, med ice nett. Det som er problemet er at det er dødstregt og har en kvote på 12 gb i måneden, som blir litt i det laveste laget for meg. Finnes det noen som har ubegrenset bruk? Og ikke fart på 0,1 mb/s.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Netcom hadde 50mbit ubegrenset som kampanje for et år eller to siden, men de fant jo fort ut at dette var en rimelig dårlig ide da de godt kan tyne mer ut av folket, kan ikke ha for gode tilbud heller vet du ;)

http://xn--mobiltbredbnd-zfb.org/

Som du ser benytter de fleste seg av det samme røtne trikset ved å si ubegrenset, og så er det egentlig begrenset ved at de struper nettbruken din ved en gitt kvote.

Lenke til kommentar

ICE har den beste dekningen, så det vil kanskje være lurt å vurdere til hyttebruk, du vil slippe å betale 1000,- i måneden hvis du bytter til ubegrenset abonnement, det de gjør er at de kveler hastigheten du får etter kvoten er nådd, ikke kutter slik at du må utvide ved kjøp.

om det er verdt det må du nesten vurdere selv, men dette er dessverre som ved bredbånd, monopol og gode forhold for tilbyderne gir de gode ballegrep rundtom.

Endret av Sampson
Lenke til kommentar

ICE har den beste dekningen, så det vil kanskje være lurt å vurdere til hyttebruk, du vil slippe å betale 1000,- i måneden hvis du bytter til ubegrenset abonnement, det de gjør er at de kveler hastigheten du får etter kvoten er nådd, ikke kutter slik at du må utvide ved kjøp.

Jeg vet det, men vis de kveler hastigheten, er det så vidt at jeg klarer å laste inn vg, tar et par minuter:P

Lenke til kommentar

Jeg vet det, men vis de kveler hastigheten, er det så vidt at jeg klarer å laste inn vg, tar et par minuter:P

Den tiden vi hadde ICE trengte de ikke kvele noe hastighet for at det skulle ta ett par minutter å laste inn en nettside. Beste er jo å sitte å vente og få denne beskjeden: Denne siden kan ikke vises...

Lenke til kommentar

Den tiden vi hadde ICE trengte de ikke kvele noe hastighet for at det skulle ta ett par minutter å laste inn en nettside. Beste er jo å sitte å vente og få denne beskjeden: Denne siden kan ikke vises...

Haha, sant. Hvilken har dere nå?

Lenke til kommentar

60/60 fiber :)

Det at vi hadde ICE var at vi bodde ett sted hvor det ikke var noe alternativ. Men kunne jo like så greit tatt det gjennom mobilnettet. Hadde vi ringt kundeservice hos ICE og klaget på hastigheten hadde de mest sannsynlig sagt at det ville løse seg med den nyeste boksen. Slik de har gjort til mange andre, men like vel har de like "raskt" nett.

Lenke til kommentar

Akuratt nå sitter jeg og skiver dette fra hytta, med ice nett. Det som er problemet er at det er dødstregt og har en kvote på 12 gb i måneden, som blir litt i det laveste laget for meg. Finnes det noen som har ubegrenset bruk? Og ikke fart på 0,1 mb/s.

Har du sjekket dekningskartene til Telenor og Netcom for å sjekke om det i det hele tatt er noen alternativer til Ice? Når du ikke forteller hvor hytta er, så kan ingen svare på spørsmålet om hastighet. Eller så kan du jo flytte hytta til et område hvor det er fiber... ;)

Ellers så høres dette ut som et så stort problem med dårlig hastighet og bare 12 GB at det beste kanskje hadde vært å bli hjemme...

Lenke til kommentar

Har du sjekket dekningskartene til Telenor og Netcom for å sjekke om det i det hele tatt er noen alternativer til Ice? Når du ikke forteller hvor hytta er, så kan ingen svare på spørsmålet om hastighet. Eller så kan du jo flytte hytta til et område hvor det er fiber... ;)

Ellers så høres dette ut som et så stort problem med dårlig hastighet og bare 12 GB at det beste kanskje hadde vært å bli hjemme...

Er et sted oppi gok, har ikke så lyst å si hvor hytten min er hvis du forstår. Får bare overleve med 12gb og treg hastighet, blir nok noen helger hjemme ;) Hadde vært greit med fiber på hytta ja, men dessverre har ikke tilgang:(

Lenke til kommentar

Har full forståelse for at du ikke vil fortelle hvor hytta er. Det var derfor jeg spurte om du hadde sjekket dekningskartene til Telenor og Netcom. Du funker ikke spørre om alternativer hvis det ikke er alternativer...

Netcom hadde ikke deking der, men telenor hadde EDGE dekning der, som er 0,1-0,2 mb/s. Hvis jeg kjøper denne https://nettbutikk.telenor.no/MobiltBredb%C3%A5nd/telenortr%C3%A5dl%C3%B8sbredb%C3%A5ndsruter4g,dwr956#! sendes signalet slik at 3g blir tiljengelig?

Lenke til kommentar

En ruter hjelper jo ikke hvis det ikke er dekning. Hvis det er 3G-dekning i nærheten kan man prøve med en stor antenne og se om man har flaks... Hvis det bare er EDGE-dekning kan du vel likegodt bruke det du har. Et nytt alternativ nå er satellittbredbånd. Jeg har ingen kunnskap om det, men kan kanskje være et alternativ..?

• Liker 1
Lenke til kommentar

En ruter hjelper jo ikke hvis det ikke er dekning. Hvis det er 3G-dekning i nærheten kan man prøve med en stor antenne og se om man har flaks... Hvis det bare er EDGE-dekning kan du vel likegodt bruke det du har. Et nytt alternativ nå er satellittbredbånd. Jeg har ingen kunnskap om det, men kan kanskje være et alternativ..?

Tror faktisk dette kan være alternativet, hytta er et stykke opp på fjellet med god sikt rundt seg, vi har parabol tv med gode signaler, skal ta en nærmere titt på dette, var jo høye hastigheter også! Endret av pca9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...