NuB Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Som jeg skrev i en tråd under her skulle jeg koble fra maskinen/ruteren for en periode, og spurte om dette var trygt. Så for meg humrende eksperter foran skjermen mumle "selvsagt". Men etter at jeg koblet til igjen går det faktisk mye saktere- internett er enormt seigt og selv om IT-speedometeret viser 500 kbps ned (skal være 2000) virker det faktisk tregere enn da jeg hadde det gode gamle 56kmodemet. FTP-forsøk viser ustabile nedlastningshastigheter fra mellom 150- 700kbps i forhold til vanligvis over 2000. Hva kan årsaken til dette være? Kontakter skulle jo ikke være noe problem, for enten så sitter de riktig i og det er kontakt med nettet, eller de sitter feil i og linjen er død. Kan det være at modemet har lastet ned feilaktige opplysninger om tillatt hastighet ved gjenoppstart? Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Quote: On 2002-02-17 22:41, NuB skrev:Men etter at jeg koblet til igjen går det faktisk mye saktere- Hva kan årsaken til dette være? Kan jo være at du har fått ny IP på et nett som er mer trafikk på (eller av andre grunner er treigere)? Lenke til kommentar
NuB Skrevet 17. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2002 OK. Prøver å koble av/på igjen. Dette er ikke til å holde ut. Lenke til kommentar
NuB Skrevet 17. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2002 Dette funket ikke. Den grønne DSL-lampen på modemet lyser mer ustabilt enn før (slår seg av innimellom). Lenke til kommentar
NuB Skrevet 17. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2002 ADSL, Delta fra NGT. Ethernett-indikatoren lyser kun når maskinen er på, og blinket ved oppstart. Husker ikke hvordan dette var før, men trodde det skulle lyse hele tiden selv om maskinen er av? Merker meg også at vanligvis stabile Win2000 plutslig bruker hundre år på å slå av og også treg på. [ Denne Melding var redigert av: NuB på 2002-02-17 23:46 ] Lenke til kommentar
Xizor Skrevet 17. februar 2002 Del Skrevet 17. februar 2002 Gå inn på http://www.broadpark.no og finn ut hva hastigheten modemet er satt opp med nå. Gå inn på DINSIDE og trykk på "Oppsett av ADSL-router". Der trykker du på "Vis feillogg" Jeg har måttet ringe 4 ganger til NGT siden oktober fordi hastigheten ble satt ned til 640kbit. [ Denne Melding var redigert av: Xizor på 2002-02-18 00:00 ] Lenke til kommentar
NuB Skrevet 17. februar 2002 Forfatter Del Skrevet 17. februar 2002 Puuuh, etter diverse rykking i ledninger og fysisk flytting av modemet en halv meter fungerer det i vanlig fart. Livet smiler igjen...(for nå) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå