eplekasse Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 (endret) I begynnelsen av 2013 viste en jente interesse for meg. Jeg var ikke interessert tilbake, men dette snudde plutselig etter noen måneder. Jeg hev meg rundt og spurte henne ut, men fikk et nei. Hun ville imidlertid være venner. Etter hvert som tiden gikk, merket jeg at det ble vanskelig å bare skulle være venner med henne. Det ble ikke bedre av at jeg tolket signaler fra henne (får blikk når jeg snur meg vekk, etc etc). Tidvis kunne jeg oppføre meg rart, som å ikke bli med på aktiviteter med henne, eller ikke gi adjø-klem. Dette var altså fordi jeg ikke ble kvitt følelsene mine. Jeg tok ikke dette opp, jeg forholdt meg til at jeg hadde fått et nei, og satset på at følelsene skulle dø ut. Men hver gang jeg er med henne merker jeg at det ikke går. Jeg liker henne for godt. Dette er en relativt sjenert jente, hun har trolig ikke hatt erfaring med gutter før (jeg er 28, hun er 25), og blir lett flau. Nå er det altså gått et år siden jeg spurte. Vi har en felles kompis som mener at nok er nok, og at sannheten må fram. Han har "satt det opp" slik at vi skal treffes i kveld, kanskje 3-4 venner, også skal jeg ved en passende anledning si det som det er. At jeg har forsøkt å være venner, men ikke får det til. Kompisen min som kjenner henne påstår at han har gode vibber for dette, selv er jeg ganske negativ...men det er verdt et forsøk. Mine tanker har vært at dersom hun ikke er interessert, sletter jeg henne fra face, og kommer meg videre. Kanskje det er litt brutalt..? Noen tanker om hvordan jeg bør legge dette opp, hva jeg kan si og ikke si? Det er egentlig såre enkelt, og jeg tenker å legge kortene på bordet, for så å stikke. Ville bare høre noe mulig feedback før jeg evt går "all-in" for den jeg har likt mest hittil i livet mitt. Endret 19. april 2014 av eplekasse Lenke til kommentar
TEE Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Hvorfor stikke etter at du har lagt kortene på bordet? Större sjanse for en positiv reaksjon om du oppförer deg som en 28-åring istedet for en 14-åring. Lenke til kommentar
eplekasse Skrevet 19. april 2014 Forfatter Del Skrevet 19. april 2014 (endret) Sannsynligvis sitter vi alene (dvs de andre er gått) når dette blir sagt. Jeg ser ikke hvordan samtalen kan gå naturlig videre. Får jeg et ubestridt ja er jo det en annen sak, men sier hun nei, evt at hun skal tenke på det, føler jeg fort at det kan bli litt "presset" stemning. Kanskje jeg er litt 14 år i hodet når det kommer til det stykket. Endret 19. april 2014 av eplekasse Lenke til kommentar
€uropa Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Mine tanker har vært at dersom hun ikke er interessert, sletter jeg henne fra face, og kommer meg videre. Kanskje det er litt brutalt..? Det er helt i orden hvis du ikke er tilfreds med å være vennen hennes. Det er lov å ta hensyn til seg selv. 4 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Lykke til! Krysser fingrene før dere Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Mine tanker har vært at dersom hun ikke er interessert, sletter jeg henne fra face, og kommer meg videre. Kanskje det er litt brutalt..? Det er helt i orden hvis du ikke er tilfreds med å være vennen hennes. Det er lov å ta hensyn til seg selv. Helt riktig, hvis du er interessert og hun ikke er det helt greit å slette på face og få henne ut av livet ditt. Du trenger ikke bilder og status updates fra henne midt i fleisen hver dag hvis du prøver å glemme. Du er ikke 14 år i hodet Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Håper det gikk bra med deg. Noen sjanse for en oppdatering på hvordan det gikk? Lenke til kommentar
Slettet--- Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Håper det ordnet seg for deg! Men ja, har den tendensen selv til å slette jenter jeg liker fordi jeg ikke klarer å være venn med dem da jeg aldri glemmer ting. Og hvis jeg da hele tiden blir minnet på det, lite kult. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Å holde kontakten med noen man liker gjør bare at du mater på følelsene og at du bruker lengre tid på å komme videre. Støtter fullt å helt og slette personer man er glad i fra facebook når man ikke kommer noen vei videre. Har måttet gjøre det selv. Du er ikke fjortiss selv om du gjør det. Er hun 25 og har vært alene til nå så er det nok enda vanskeligere for henne å hoppe i det siden alle andre har holdt på i 10 år og hun ikke har begynt enda. Lykke til med å bryte ned den muren og de kyskhetstrusene. Det blir ett storarbeid. Men det er folk som har greid slike ting før deg. Lenke til kommentar
SilvioBerlusconi Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 (endret) Fasit Regelen er enkel: Hvis man er keen på en jente, men hun ikke viser interesse tilbake eller i det hele tatt ikke virker keen, glem henne og gå videre til neste jente. Det er altfor mange fisk i havet, til å henge seg opp i en, uansett hvor "perfekt" hun måtte være. "Jeg skal tenke på det" som jentas svar, funker ikke. Da er det over og ut for henne. Hun har tapt slaget. Hun er ikke keen på deg, men det er hennes tap. Ferdig. Gå videre og lev det kule livet du også har uten henne. En skal riktignok være en gentleman, men aldri la jenta styre "spillet" - du skal ha kontrollen. Det du sannsynligvis opplever fordi jeg antar at du er kommet i "friendzone", går under betegnelsen oneitis. Oneitis handler om forvirret forelskelse/kjærlighet - at det føles som om en enktelt dame faktisk er spesiell. Dette er en illusjon. Hun er den samme som de andre tre eller den andre millionen av damer. "Gå og pul ti andre damer", er den mest vanlige måten å si hvordan man skal bli kvitt denne lille "katastrofen", ettersom det fort viser hvor like mennesker egentlig er. Oneitis (engelsk): One = den ene damen itis = av ordet "disease" (katastrofe) One - it - is = disease Endret 20. april 2014 av SilvioBerlusconi Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 En skal riktignok være en gentleman, men aldri la jenta styre "spillet" - du skal ha kontrollen. "du skal ha kontrollen" delen er bare piss.. Det der driver jentene og sier til hverandre nå også. Da blir det bare en evig drakamp hvor det er om og gjøre å virke minst mulig interessert fordi man tror det vil øke interessen til den andre parten.. Jeg vet ikke med deg, men hvis jeg er på G med noen som spiller kostelig og hele tiden skal ha kontrollen så stikker jeg. Det er som du sier fler fisk i havet så hvorfor kaste bort tid på noen som legger slike heftige slagplaner? Jeg ville stukket. Ikke fordi jeg selv vil ha kontroll, men fordi det ikke skal være nødvendig. Er det full klaff med noen så er det virkelig ikke behov for å ta styringen eller spille kostelig. Da går shit av seg selv. Heldigvis. 1 Lenke til kommentar
SilvioBerlusconi Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Ikke si at det er "piss", når du ikke skjønner hva jeg mener. Det er åpenbart at du misforstår meg, frøken. Jeg gidder ikke utdype så veldig, når jeg nå skriver fra mobil, men: Jeg snakker om kontroll, som å være dominerende og ta initiativ (viser interesse da, gjør man ikke?). F. eks: "Jeg ringer deg rundt kl 18 i kveld, så snakkes vi da." "Skal vi møtes onsdag eller torsdag? Tenkte vi skulle på museum/kunstutstilling/whatever." "La oss stikke og ta oss en liten matbit!" Er det full klaff, så viser også jenta interesse og slenger seg med på ting, i likhet med gutten (som er den som bør ta initiativ, som en gentleman gjør med respekt for jentas angst for avvisning). Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Tja det hørtes litt mer dominerende ut når du brukte ordet kontroll. Som om alt skulle foregå på herrens prinsipper. Det der er jo bare selvfølgelig høflighet. Initiativ bør komme fra begge parter. 1 Lenke til kommentar
SilvioBerlusconi Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Initiativ bør komme fra begge parter En ekte gentleman tar initiativ først. 1 Lenke til kommentar
Tvillingsjel Skrevet 22. april 2014 Del Skrevet 22. april 2014 Har du pratet med henne? Kan være greit å prøve på det i alle fall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå