Gå til innhold

Bitdefender og MS Essential på samme pc mulig?


Anbefalte innlegg

Ønsker å få noe bedre sikkerhet på win 7 pc.

Kjører idag kun MS essential.

 

Tenkte å kjøre en av versjonene til Bitdefender i tillegg for også å få firewall.

Vet ikke om disse vil fungere sammen uten å klusse til for hverandre?

 

Hva er den beste løsningen for antivirus og spyware idag?

 

Må kjøre windows pga silverlight og netflix etc. Så linux er ikke et alternativ per dags dato.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo være at MSE plutselig glimter til å kommer tilbake til gamle høyder, pluss at det kan være nyttig å ha to verktøy om den ene er for treg med å oppdatere bibliotekene sine. Det var nå tanken bak, og verken MSE eller Bitdefender trekker jo særlig systemressurser.

 

Hva med de gamle spybot o.l duger de fortsatt eller er de helt ute?

 

Hvem er best på malware, rootkits etc nå om dagen?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JWlLR8

Min erfaring er ikke så veldig bra med anti-virus program i det hele tatt, men vis du først må, så er ikke NOD32 (eller ESET, eller hva enn de kaller seg nå) så verst.

 

I spyware kategorien er Spyware Doctor den mest nøyaktige jeg har brukt, men også den som spiser mest ressurser. Vis du velger å gå for SD, anbefaler jeg deg å kjøre den en gang når du trenger det, og ikke la den ligge å dure for seg selv.

 

I bunn å grunn er det aldri lurt å ha to forskjellige anti-virus programmer.

 

Se for deg en by med to helt forskjellige politi-grupper, med helt forskjellige lover og rammeverk, som begge prøver å fange samme skurk.

Endret av Slettet-JWlLR8
Lenke til kommentar

Ønsker å få noe bedre sikkerhet på win 7 pc.

Kjører idag kun MS essential.

 

Tenkte å kjøre en av versjonene til Bitdefender i tillegg for også å få firewall.

Vet ikke om disse vil fungere sammen uten å klusse til for hverandre?

 

Hva er den beste løsningen for antivirus og spyware idag?

 

Må kjøre windows pga silverlight og netflix etc. Så linux er ikke et alternativ per dags dato.

Som andre sier, kjør kun ett antivirusprogram. Å bruke flere er å be om trøbbel.

 

Hva som er det beste antivirusprogrammet blir man aldri enig om. Det er alltid flere som er best i test et eller annet sted og folk du spør har forskjellige erfaringer. Bruk et du stoler på og litt sunn fornuft når du er på nett. ;) I tillegg bør man bruke f.eks. Malwarebytes. Enten gratisversjonen og skanne manuelt med jevne mellomrom eller kjøpe fullversjon som er "selvgående".

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-JWlLR8

 

Min erfaring er ikke så veldig bra med virus-program i det hele tatt...

De aller fleste har vel dårlig erfaring med virus-program. Det er derfor vi bruker antivirusprogram...

 

 

Haha, den var flau å overse.

 

Rettet!

Lenke til kommentar

Det som du kan gjøre er å kjøre Malwarebytes anti-malware sammen med MSE, ev. et annet lignende program som kan kjøre sammen med antivirusprogrammet.

 

Husk også at om du har nettbank har du med stor sannsylighet tilgang til en komplett sikkerhetspakke helt gratis.

 

Din nettleverandør er også verdt å sjekke ut.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Så kanskje jeg heller skal gå for ubuntu 14.04.....

Skal sjekke linkene du postet så kanskje jeg slipper noian.

Du kan jo starte med å kjøre dual-boot. 15GB er plenty med plass for *buntu. Xubuntu har blitt veldig bra hvis du ønsker et "tradisjonelt" skrivebord. *buntu leser og skriver NTFS og FAT32, så egne filer kan du lagre på Windows-partisjonen. Husk swap-partisjon minst like stor som mengden RAM dersom du skal bruke suspend (to RAM). Du kan bruke EaseUS Partition Master Free for å frigjøre plass til Linux-partisjoner http://www.easeus.com/partition-manager/epm-free.html

 

Edit:

Hvis du vil starte med Ubuntu-familien / Linux Mint er følgende sider greie å følge med på for hint / tips:

http://www.webupd8.org/

http://www.noobslab.com/

http://www.omgubuntu.co.uk/

Endret av Omnithunder
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...