Skatteflyktning Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014   Den norske nasjon er ikke verdt å bevareDu kan ikke bevare noe som ikke eksisterer. Det er omtrent som å gå inn for fredning av enhjørninger. Du trenger heller ikke bekymre deg stort over at enhjørninger er i ferd med å bli utryddet. Den norske nasjon er jo de folkene som stammer fra de norske stammerTilnærmet sirkulært, dog bør det påpekes at konseptet "norsk" oppsto under nasjonalromantikken på 1800-tallet. Dog muligens henviser du til germaniske stammer, ettersom dette nok er det siste vi så av "stammer" på den skandinaviske halvøya. , som har arvet av sine forfedre både arbeid og land, har en viss kultur, har et folkeminne osv.Det meste av norsk "folkeminne" og "kultur" er oppspinn fra 1800-tallet, ja selve det "norske" språket er en kunstig konstruksjon fra denne tiden, på lik linje med nynorsk. Klart det eksisterer, du ser det hele tiden.Jeg har sett det like ofte som jeg har sett enhjørninger, hvilket er aldri. At jeg gjerne ønskte å bevare nasjonen, altså folket, både når det gjelder samhold, bevare landet for fedrenes etterkommere (etnisk), leveforholdsvis og lignende synes jeg er helt legitimt.Det kommer an på hvor om du ønsker (at Staten skal) bruke vold (eller trusler derav) mot andre for å oppnå dine mål. Men jeg greier ikke lenger å gjøre det, fordi jeg ikke lenger ser på nasjonen Norge som noe godt. Og da er det jo ingen vits i diskutere om folk burde la det være å ta landet deres og bevare det norske.Som påpekt er der intet "norkst" å bevare. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå