Gå til innhold

Beklager, dere hadde rett - Den norske nasjon er ikke verdt å bevare

Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

Mange av dere kjenner meg kanskje som en ihuga innvandringskritiker, og som står på sitt og mener at innvandringen er vond for Norge. Fordi det ikke er noe godt for nasjonen at den splittes, at det norske er noe godt og burde bevares og at du ikke gjør noe godt ved å ta inn så mange, fordi det skaper økonomiske og sosiale problemer. Det er altså noe godt som resulterer i et mye større onde. Ergo noe en ikke burde sikte etter.

Men nå har jeg innsett at jeg tar helt fullstendig feil. Dere hadde hele tiden rett, jeg har sett på Norge med rosenrøde lapper foran øynene. Det er så mye vondt her også. Alle skilsmissene, barna som har lite stabilitet ellet kanskje ingen far, alle de alene, usynlige og barnløse mennene. De egosentriske kvinnene, mennene som får barn med flere kvinnet. Egoisme ovet moral, sykelige materialismen og presset kvinner og menn har på utseende. Igjen, hva var det gode jeg tenkte på? Ja, islam mye verre igjen, men heldigvis er det mye flere av de gode andre som kommer. Fra Asia, Europa, Amerika osv.

Dere hadde rett, hvorfor brydde jeg meg om nasjonen? Det var jo ikke noe å bry seg om likevel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt usikker på om jeg skal gratulere eller kondolere...

Men ja, det norske er ikke pr. definisjon godt, akkurat som det fremmede ikke pr. definisjon er ondt. Det er gode ting ved den norske kultur og skikker vi bør sloss for, uten å stenge oss inne og fornekte at det er gode og vonde ting ved all kultur.

Men hold litt på den tanken: Hva var det gode du tenkte på? Finner du det, så sloss for det, og mot det vonde, uansett kultur eller hudfarge.

Geir :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg gratulerer pasienten med å ha tatt første skritt mot helbredelse, nemlig ved å akseptere at tingene bare er sånn, og at det finnes ikke noe riktig eller feil, bare forskjellige syn på saker, som allikevel ikke lar seg styre på andre måter, enn å gjøre det beste ut av situasjonene der de oppstår.

:)

Lenke til kommentar

Det er en ting jeg lurer på: Hvordan mener dere at norsk kultur lider med innvandrere i landet? Det er vel ingen som hindrer oss i å praktisere skikker vi mener er særnorske bare fordi det bor innvandrere her som ikke føler det samme?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er interessant at de som snakker høyest om at norsk kultur står i fare for å bli utryddet av ikke-vestlig innvandring er de som snakker minst om den massive kulturimporten fra USA. Når var forrige gang en Frp-er eller documentist var bekymret over de nye "høytidsdagene" Halloween og Valentine's Day? Jeg har heller aldri hørt en Frp-er uttrykke bekymring over at den norske dagligtalen får flere og flere amerikansk-engelske ord i seg. Er det noe jeg misforstår her? Er det slik å forstår at det er greit at norsk kultur blir ødelagt, så lenge det ikke gjøres av muslimer?

Hvilke norske tradisjoner er det Frp-ere aktivt prøver å bevare, egentlig? Jeg leste en spørreundersøkelse rundt juletider, som avslørte at Frp-velgere er de som er dårligst til å holde norske juletradisjoner i hevd.

Selv den ariske Frp-prinsen Christian Tybring-Gjedde går ikke rundt treet på julaften, til tross for at han er en av de mest Bekymrede på vegne av norsk kultur. Partiet han representerer er også det partiet som er ivrigst etter å kutte offentlig støtte til norsk kultur.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er interessant at de som snakker høyest om at norsk kultur står i fare for å bli utryddet av ikke-vestlig innvandring er de som snakker minst om den massive kulturimporten fra USA. Når var forrige gang en Frp-er eller documentist var bekymret over de nye "høytidsdagene" Halloween og Valentine's Day? Jeg har heller aldri hørt en Frp-er uttrykke bekymring over at den norske dagligtalen får flere og flere amerikansk-engelske ord i seg. Er det noe jeg misforstår her? Er det slik å forstår at det er greit at norsk kultur blir ødelagt, så lenge det ikke gjøres av muslimer?

Hvilke norske tradisjoner er det Frp-ere aktivt prøver å bevare, egentlig? Jeg leste en spørreundersøkelse rundt juletider, som avslørte at Frp-velgere er de som er dårligst til å holde norske juletradisjoner i hevd.

Selv den ariske Frp-prinsen Christian Tybring-Gjedde går ikke rundt treet på julaften, til tross for at han er en av de mest Bekymrede på vegne av norsk kultur. Partiet han representerer er også det partiet som er ivrigst etter å kutte offentlig støtte til norsk kultur.

Mulig de vektlegger forskjellen mellom kulturutveksling fra ett land vi ellers ligger veldig nære, og der befolkningen blir påvirket fordi vi velger å ta til oss og omfavne den kulturen, og en kulturutveksling med kulturer som på mange måter går imot vår kultur, og som kommer som en konsekvens av at andre tar med seg sin kultur, heller enn at folk her setter pris på den kulturen.

Ikke at jeg skal ta hverken Gjedde eller Frp i forsvar, men jeg synes tross alt det er en betydelig forskjell.

Lenke til kommentar

Mulig de vektlegger forskjellen mellom kulturutveksling fra ett land vi ellers ligger veldig nære, og der befolkningen blir påvirket fordi vi velger å ta til oss og omfavne den kulturen, og en kulturutveksling med kulturer som på mange måter går imot vår kultur, og som kommer som en konsekvens av at andre tar med seg sin kultur, heller enn at folk her setter pris på den kulturen.

Ikke at jeg skal ta hverken Gjedde eller Frp i forsvar, men jeg synes tross alt det er en betydelig forskjell.

Jeg skjønner hva du mener, men det er ikke kulturutveksling når det bare går én vei. Amerikanerne tar ikke til seg noe fra norsk kultur. Det er snakk om en kulturimport fra USA til Norge.

Sannheten er vel at Tybring-Gjedde og hans medsammensvorne ikke bryr seg særlig mye om norsk kultur; de er bare motstandere av muslimsk/arabisk kultur. Jeg synes de godt kan slutte å dytte norsk kultur foran seg i denne politiske kampen når det er tydelig at de ikke er opptatt av å verne om denne kulturen. For å være ærlig tror jeg de fleste Frp-ere ville jublet dersom Norge ble annektert som USAs 51. stat i morgen.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner hva du mener, men det er ikke kulturutveksling når det bare går én vei. Amerikanerne tar ikke til seg noe fra norsk kultur. Det er snakk om en kulturimport fra USA til Norge.

Sannheten er vel at Tybring-Gjedde og hans medsammensvorne ikke bryr seg særlig mye om norsk kultur; de er bare motstandere av muslimsk/arabisk kultur. Jeg synes de godt kan slutte å dytte norsk kultur foran seg i denne politiske kampen når det er tydelig at de ikke er opptatt av å verne om denne kulturen. For å være ærlig tror jeg de fleste Frp-ere ville jublet dersom Norge ble annektert som USAs 51. stat i morgen.

Utveksling er nok ikke det beste ordet nei, men jeg tror vi forstår hverandre for det.

Ellers er jeg til en viss grad enig i at det heller er det at de missliker enkelte kulture enn at de vil bevare det norske. Samtidig er det åpenbart at enkelte former for påvirkning, og avstanden mellom kulturelle ståsteder spiller inn. En del kulturer kan påvirke den norske uten å 'snu' grunnstenene. Andre går fundamentalt mot det som i dag er norske grunnstener.

Lenke til kommentar

Utveksling er nok ikke det beste ordet nei, men jeg tror vi forstår hverandre for det.

Ellers er jeg til en viss grad enig i at det heller er det at de missliker enkelte kulture enn at de vil bevare det norske. Samtidig er det åpenbart at enkelte former for påvirkning, og avstanden mellom kulturelle ståsteder spiller inn. En del kulturer kan påvirke den norske uten å 'snu' grunnstenene. Andre går fundamentalt mot det som i dag er norske grunnstener.

Nå er ikke jeg noen varm tilhenger av kulturimport som ødelegger norsk kultur - spesielt ikke fra sterkt religiøse kulturer, men jeg ser likevel gjennom disse sjarlatanene som later som om de representerer Det Norske, mens de egentlig representerer døddstraff, V8-motorer og Ronald Reagan.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noen varm tilhenger av kulturimport som ødelegger norsk kultur - spesielt ikke fra sterkt religiøse kulturer, men jeg ser likevel gjennom disse sjarlatanene som later som om de representerer Det Norske, mens de egentlig representerer døddstraff, V8-motorer og Ronald Reagan.

Jeg tror sannelig vi er enige jeg. Nå tror jeg dovre faller!

Lenke til kommentar

Men FrP politikk har du tydeligvis null kunnskap om. Det viktigste i ditt innlegg er og få tømt mest mulig dritt ut. Forsøk til neste gang og sett deg inn i politikken, eks. kulturpolitikken før du piper.

Lenke til kommentar

At "vi"/"FrP"/"documentistene" missliker "muslimsk kultur" er kanskje fordi den synligste delen av kulturen vi har fått fra midtøsten/araberlandene/muslimske land er nettop alt det vi "hater" ved norsk kultur. En nyinnvandret muslimsk bostavtro og streng familie fra fjellene i Pakistan har rett og slett alle de dårlige sidene til bestemor, bare med mørkere hud.... "Vi" har bare såvidt rukket å bli kvitt bedehus-kulturen med strenge religiøse lover/holdninger/leveregler (ingen dans på langfredag, ingen klesvask ute til tørk på søndag, ingen puling før du er gift, kvinner holder seg på kjøkkenet, dekker håret med skaut og kler seg sømmelig, 400.000 underskrifter mot at tysklandsbrigaden skulle få utdelt kondomer, vold som straff innen familien, skremme småunger med helvete, klare holdninger til ren/uren mat og generelt strenge leveregler basert på en gammel ørkenreligion) og så får "vi" plutselig en helt ny generasjon med kloninger av bestemor og vennene fra bedehuset flyttende inn i landet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Den norske nasjon er ikke verdt å bevare

Du kan ikke bevare noe som ikke eksisterer. Det er omtrent som å gå inn for fredning av enhjørninger.

Du trenger heller ikke bekymre deg stort over at enhjørninger er i ferd med å bli utryddet. ;)

Den norske nasjon er jo de folkene som stammer fra de norske stammer, som har arvet av sine forfedre både arbeid og land, har en viss kultur, har et folkeminne osv. Klart det eksisterer, du ser det hele tiden. At jeg gjerne ønskte å bevare nasjonen, altså folket, både når det gjelder samhold, bevare landet for fedrenes etterkommere (etnisk), leveforholdsvis og lignende synes jeg er helt legitimt.

Men jeg greier ikke lenger å gjøre det, fordi jeg ikke lenger ser på nasjonen Norge som noe godt. Og da er det jo ingen vits i diskutere om folk burde la det være å ta landet deres og bevare det norske.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...