- Cre8or - Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 (endret) Hei. Skal bygge kasse til 2xDD512B elementer. Bruker WinIsd, men det optimale kassemålet er alt for stort i bilen min. Hva er det best å gjøre da? Finne det maksimale det er mulig å få til? Da blir vel porten også redusert iht WinISd, selv om jeg ikke kunne se at den endret seg til tross for at jeg endra kassemåla.. Kurven på det siste bildet er etter optimale kassemål, jeg ikke har plass til. Noen tips her? Er det flere verdier som er nødvendig, som jeg ikke har tastet inn? (på det ene bildet) Endret 19. april 2014 av MariusSR Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Du trenger da ikke så lav tuning til de elementene?? Prøv å sett tuningen til 30-35hz og endel mindre kasse du Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 19. april 2014 Forfatter Del Skrevet 19. april 2014 Nei det var det jeg akkurat stussa på, det med den lave hz'n. Maks mål jeg kan ha i bilen er: H: 45-60cm (45cm v/toppen av seteryggen) L: 99cm (Maks 1m) D: 70 - 80cm (Avhengig av høyden, helst så nærme 70cm som mulig) Ønsker å få utnytta elementene så mye som mulig, Dette er jo lettdrevne elementer som er lagd for dypbass. Minsker jeg kassevolumet, øker jeg jo hz'n. Åssen ville dere gjort det på best mulig måte? Hvis dere mener 30-35hz er mer optimalt i dette tilfellet, hva blir kassevolumet da? Tatt i betrakting at jeg bruker 25mm MDF m/skillevegg og riktig port(er). (Skrev 22mm i WinIsd, men det var skrivefeil). Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 19. april 2014 Forfatter Del Skrevet 19. april 2014 (endret) http://abtec.co.nz/blog/digital-designs-dd-512-d4-x2-hit-a-staggering-151db/ Har og sendt de en mail ang hva de anbefaler. Det skal ikke konkurreres med, kun spilles musikk. Endret 19. april 2014 av MariusSR Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 19. april 2014 Forfatter Del Skrevet 19. april 2014 Du trenger da ikke så lav tuning til de elementene?? Prøv å sett tuningen til 30-35hz og endel mindre kasse du Jeg må bare se helt bort fra WinIsd ikke sant? For om jeg endrer kasse-mål eller hz der, så endrer ikke liter-volum eller port-størrelse seg automatisk. Har prøvd iallefall. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Neida, winisd funker helt fint. Bare tast inn hz der, og ønsket kassevolum, så får du størrelsen på rørene. Med målene du oppgir over her, så har du plass til kasse på rundt 260 liter, og det er jo aaaalt for stort i tilfelle. Lenke til kommentar
- Cre8or - Skrevet 20. april 2014 Forfatter Del Skrevet 20. april 2014 (endret) Trodde kassemålet bestemte hz'n jeg? Da kan jeg jo ikke taste inn begge deler. Eller er det porten som bestemmer hz'n? Skal jeg da ikke taste inn t/s-parametere, og kun gå utifra kassevolum for å få ønsket hz? Da trenger jeg isåfall jo isåfall ikke WinIsd.. Endret 20. april 2014 av MariusSR Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. april 2014 Del Skrevet 20. april 2014 Jo, du må bruke T/S parametrene, og det er en kombinasjon av volum og rørstørrelse som gjør fekvensen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå