Gå til innhold

AVG antivirusprogram krever omstart

Anbefalte innlegg

Det har skjedd noe i mitt AVG program, brukt det i flere år og ikke opplevd dette før. Etter siste scanning, (fast hver fredag), og en Up-date jeg tok, fikk jeg beskjed om at Up-date'n krevde omstrart. Gjorde det, men den ga seg ikke, nå har den fått 4-5 omstarter - men jeg går ut ifra den vil fortsette å kreve det. (Kjørte også CCleaner for rens av Coocies og på register for å se om det hjelper.) Leste noe om denne "feilen" på et annet forum, og det ble sagt noe om en fil som skulle fjernes, men det var for lite info der. Noen som har vært borti dette og har en enkel løsning - (ellers blir vel løsningen å avinstallere AVG og ta inn en ny, vil helst unngå det)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du bruker gratis AVG hadde jeg fjernet det og lagt inn Microsoft Security Essentials (MSE) isteden.

Det er nok at AVG prøver å oppdatere, men blir hindret, muligens pga. den filen du nevner. Da vil den prøve på nytt ved neste oppdateringstid. Å avinstallere og hoppe til den nyeste fra installasjonsfil vil nok løse det.

Lenke til kommentar

Takk skal du ha for greit svar - ja det er gratisversjonen, brukt den uten problemer i mange år, og det er første gangen dette skjer - aner ikke hva som foranlediget det. Jeg noterer meg den MSE, har tenkt på den ja - men så er det dette at jeg stadig hjelper noen nabo-venninner med data, og de har AVG, lettere å hjelpe når jeg har samme selv. Nå skal jeg - om jeg må fortsette å irritere meg over dette - først ta av og på en versjon. Jeg har denne versjonen: 2013.0.3466. I neste omgang blir det MSE. Nå har den faktisk ikke spurt på/krevd omstart siden den 5. omstarten - kanskje den har gitt seg.....

PS. Ser av tester at AVG går for å være ett av de beste gratis-programmene

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Den testen er fra før MSE kom ut, samt gammel generelt.

Ikke misforstå, AVG duger.

2014.0.4355 Er nyeste versjon av AVG FREE, det tar absolutt ikke lange tiden å avinstallere og installere på nytt, er snakk om 5-10min, ville gjort det slik at du vet den fungerer som det skal

Lenke til kommentar

Da er det gjort, men jeg brukte ikke den remover-linken for jeg fant ikke min versjon (2013.0.3466) på listen der. Jeg avinstallerte fra Kontrollpanel, det har alltid fungert greit. Takk for hjelpen. Håper den nye versjonen er feilfri nå da.

Lenke til kommentar

Får opp noe beskjed nå i forbindelse med mail, vet ikke om det er nødvendig å gjøre noe med det, beskjeden er noe slikt:

...."unable to scan mail, because encrypted..." - gå til en eller annen side og...etc

PS. Dette oppsettet synes jeg ble nokså omfattende, håper det ikke gjør noe om jeg dropper det, jeg har flere post-servere så det blir ikke så enkelt heller

Endret av RandiA
Lenke til kommentar

Takk Sampson, kom så langt at jeg enabled mail-serverne mine i AVG oppsettet, men jeg ville ikke gå videre og sette opp en egen port for AVG, slik at det ble en slags mellomstasjon. Tar ikke sjansen på å rote til mail-oppsett - det kan skape mye styr - men ser nå nede i høyre hjørne at når det kommer inn mail, dukker den "plakaten" fra AVG opp, litt irriterende det. Tror at den for utgående sier at mailen er scannet, så jeg har vel fått det til på et vis der da...

Lenke til kommentar

Nå scanner den ut, og varsler "encrypted" og greier på det som kommer inn, så får jeg tåle de "plakatene" som dukker opp - om jeg blir lei av de, så kommer de vel bprt om jeg i AVG oppsettet switcher over til disable i stedet for enable.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...