webdesign_flatåsen Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 I fjor høst fikk jeg ca $1000 USD i sjekk fra clickbank i USA. Da kontaktet jeg fokus bank, sparebanken midt-norge, forex her i Trondheim. men ingen kunne hjelpe meg. Heldigvis så kunne min affiliatemanager overføre pengene direkte når jeg forklarte om mine problemer. Har lyst til å prøve amazon.com sitt affiliate program, men det tilbyr ikke direkte overgøring til bank i Norge. Så hvordan hever jeg en sjekk fra USA? Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 (endret) Banken skal ta imot det, men det koster penger å få hevet. Vanligvis rundt 100-150 Kr, men det kan fort koste mer siden bankene tar forskjellige behandlings gebyrer osv. Endret 18. april 2014 av AvidGamer Lenke til kommentar
webdesign_flatåsen Skrevet 19. april 2014 Forfatter Del Skrevet 19. april 2014 Men jeg har allerede sjekket de største bankene i norge og de tar ikke sjekk fra utlandet lengre. husker ikke hvorfor men kan hende pga sikjerhet, nye EU regulativ eller at tjenesten ble lagt ned da elektronisk bdtaling var mulig. Mulig danskebank/fokusbank kan gjøre det. men den servicen jeg møtte var til å få grå hår av. Der måtte jeg opprette konto (det var greit). Men så krevde dem at jeg satte inn et beløp tilsvarende verdien på sjekken. Var jo nesten blakk da så sette inn det beløpet virket umulig. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 (endret) Vet ikke hvor du bor, men her i byen har vi disse "sleipe" money money plassene. De låner ut penger. Kanskje slike plasser tar imot? SR banken lister "heving av sjekk" på dems sider, men står ikke noe om utenlandsk. https://www.sparebank1.no/sb1/web/common/prisliste/visPrisliste.jsp?bankId=1114600102948&title=SpareBank%25201%2520SR-Bank Endret 19. april 2014 av AvidGamer Lenke til kommentar
Zash Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Nordea tar i mot! http://www.nordea.no/bedrift/betalinger/inn-+og+utbetalingstjenester/betaling+fra+utlandet/968832.html Lenke til kommentar
Titanic Skrevet 28. april 2014 Del Skrevet 28. april 2014 I 2007 fikk jeg en sjekk på noen tusen kr i storbritannia. Jeg sendte den til DNB-hovedkontor i Oslo tror jeg. Fikk pengene minus et gebyr på 150 kr eller noe inn på konto 5-6 bankdager senere. Men det begynner jo å bli en stund siden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå