ProphetSe7en Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Siden jeg nå skal bli ett nytt og bedre menneske med løpeturer så trenger jeg lyd på øret. Ser for meg at rundt 600,- kroner er en grei pris. Det viktigste er at de tåler vann når jeg er ute, at de sitter godt på, og at de kan brukes til å motta samtaler. Så er der noen som kan anbefale noen gode headsett/plugger som ikke faller ut til stadighet? Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 (endret) Hei hei jeg bruker disse når jeg trener, driver med kampsport, og hopper og spretter mye. disse har ikke falt ut engang enda. er også meget god lyd for pengene https://www.komplett.no/philips-action-fit-neckband/761764#!tab:reviews Endret 18. april 2014 av Yippee Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 18. april 2014 Forfatter Del Skrevet 18. april 2014 Supert. Leste om de i lyd og bilde, så har de under vurdering sammen med disse. http://www.netonnet.no/art/lyd-og-hodetelefoner/hodetelefoner/in-ear/audiotechnica-ath-ckp500bk/193375.3196/ Tror nok de med bøyle bak gjør at de sitter bedre, men har frem til tirsdag og bestemme meg grunnet påsken Lenke til kommentar
y tho Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Støtter de Yippee linka. Har dem selv og ekstremt gode å løpe med. Glemmer noen ganger at jeg har de på meg til tider og ekstrem god lyd til en billig penge Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Ja bøylen gjør nok det meste av jobben der, men skal sies at proppene i seg selv er også veldig gode de koster heller ikke mye som imbrakkie sier du får veldig mye for pengene. God påske folkens Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 19. april 2014 Forfatter Del Skrevet 19. april 2014 Men det er ikke mikrofon på disse. Det er jo greit å kunne svare en samtale på en enkel måte når en er ute å løper. Litt for mye styr å skulle koble fra headsetå ta tlf frem i fra armbåndet. Jeg får lete litt til, finner jeg ikke noen bedre alternativer så blir det nok de. Lenke til kommentar
y tho Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 http://www.netonnet.no/art/lyd-og-hodetelefoner/hodetelefoner/in-ear/philips-shq421710/176032.3196/ Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 (endret) Men det er ikke mikrofon på disse. Det er jo greit å kunne svare en samtale på en enkel måte når en er ute å løper. Litt for mye styr å skulle koble fra headsetå ta tlf frem i fra armbåndet. Jeg får lete litt til, finner jeg ikke noen bedre alternativer så blir det nok de. Sjekk ut linken til imbrakkie Endret 19. april 2014 av Yippee Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 19. april 2014 Forfatter Del Skrevet 19. april 2014 Ja jeg så på den. Virker å være nøyaktig hva jeg er ute etter. Sitter å ser på noen med trådløs tilkobling, men tror jeg lander på de dere har tipset om. Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Det er bra De du linket til kommer bare til å dette av. lyden er ikke store forskjellen, og de koster mye. kos deg på trening! Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 19. april 2014 Forfatter Del Skrevet 19. april 2014 Da ble det SHQ4217, 200 kroner hos DataHandel Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 gratulerer med et godt valg! du kommer til å bli fornøyd! Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 3. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2014 Det stemmer, jeg er fornøyd med de, men jeg angrer meg på at jeg ikke kjøpte trådløse med en gang. Mikrofon på de har jeg funnet ut at ikke er en prioritering i det hele tatt lengre, men jeg vil nå gå til innkjøp av ett par trådløse headset til trening. Så kriteriene er nesten som før: - Sitte godt, selv når en løper - Trådløs - God lyd - Tåler vann - Under 1000,- Tror det står mellom disse to: - Plantronics BackBeat Go 2 - Denon AH-W150 De koster ca 800,- kroner, og gjør det forsåvidt greit i ulike tester, men har til gode å finne en test der de begge er med. Lenke til kommentar
Switched Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Du må også tenke på at et trådløst headsett betyr at du kan løpe midt i skogen og plutselig gå tom for strøm. Prøv å finne et med en kabel også, så du kan ha det som reserveløsning hvis batteriet går tomt. Lykke til! Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 3. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2014 Altså, det ser jeg ikke på som ett veldig stort problem. Går det tomt så går det tomt og jeg får klare meg resten av den turen uten Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Eg løper kun med trådløst headsett. Byttet for noen år tilbake og kommer aldri til å gå tilbake til kabel igjen. Batteritid er en utfordring. Men, på ei økt er det sjeldent at en løper så lenge at det blir ett problem. Eg bruker i tillegg mobilen til å tracke treningen, så den bruker GPS til å finne ut hvor eg løper, internett til å fortelle om hvordan det går(og hente kart), blåtann til lyd og så spiller den av musikk mens eg løper. En del som sluker batteri der, men allikevel klarer eg meg fint på 30-120 minutters økter med trådløst headsett. Selvfølgelig er risikoen der, men eg får beskjed i forkant av når batteriet er tomt så da setter eg mobilen i lavforbruksmodus og kutter ut blåtann+musikk til eg er ferdig. Har skjedd to ganger maks Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 3. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2014 Hvilket headset bruker du? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 Tidligere har eg brukt ett Jabra Sport Wireless. Dette tok eg knekken på i heftig regnvær med resultat at ikke alle funksjonene fungerte, og til slubb var det av og til god lyd og andre ganger dårlig lyd. Headsettet var uansett veldig behagelig å løpe med og satt som støpt. Kanskje litt dårlig rekkevidde, men gikk stort sett veldig bra. Nå bruker eg JayBird Bluebuds X. Vesentlig bedre lyd, bedre rekkevidde og bedre batterilevetid. Men, det tok tid å bli vant med å bruke det og eg var nødt til å kjøpe inn nye tupper til ørepluggene for at de skulle sitte skikkelig. Men nå sitter de behagelig, men sannsynligvis hakket dårligere enn Jabraen under de mest heftige aktiviteter, men dette er nok veldig individuelt. Lenke til kommentar
ProphetSe7en Skrevet 3. juli 2014 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2014 Ja jeg hadde det til vurdering også, men alt jeg leste om det tilsa at det satt dårlig på øret og var ubehagelig i bruk. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 3. juli 2014 Del Skrevet 3. juli 2014 En må ta seg tid til å finne rett kombinasjon av tupper. De fleste som gjør dette blir fornøyd, og de fleste tester påpeker akkurat dette. Headsettet er såpass lett at det kan sitte fast alene i tuppene om man har rett ørefasong. Eg har ikke det, og måtte ha nye tupper og bruke "ankere" som følger med. Ett alternativ til er å snu headsettet slik at ledningen går over øyrene. Da sitter de og bedre, men man mister muligheten for å snakke samtidig. Skulle eg hatt nytt i dag hadde eg kjøpt Bluebuds på nytt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå