Gå til innhold

Tips til kjøp av nytt stereo anlegg

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har bestemt meg for å kjøpe med et par med høytalere og en forsterker. Dette skal brukes til musikk, og vil derfor bli avspilt i 2.0 / 2.1 stereo. Mitt budjsett er på 6000kr. Jeg hører for det meste på metal og dubstep. Rommet mitt er vel på størrelsen av et vanlig rom for to personer. Det er firkanta, men jeg bryr meg ikke så mye om akustikk.

Jeg har for det meste lyden veldig lav, men jeg vil gjerne ha muligheten til å gi på litt trøkk hvis naboen skal ha krig med meg eller hvis jeg skal ta med høytalerne noe sted.

Jeg har settet opp en liste basert på research på nettet, men jeg regner med at det er noen som kan finne noe bedre til samme pris siden jeg er ganske ny på dette her.

http://gyazo.com/d5cb3e2fed6ed7f2dc6f9830c1773125

Håper på svar.

Takk på forhånd, forresten.

EDIT: Jeg sitter forrest akkurat nå på The Gathering, så jeg kan gjerne slå av en prat med dere hvis noen er interesserte :)

Endret av jonk888
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trur jeg ville kikka på cerwin vega, der får du mye trøkk for pengene :)

ikke den klareste lyden, men trøkk er det.

f.eks disse http://www.hifiklubben.no/Search/?q=CVVE12FBK&utm_source=google&utm_medium=search&utm_campaign=google%2Fshopping&utm_content=CVVE12FBK&gclid=CJuTtcCG670CFYTVcgodYmAAzg

men hvis budsjettet ditt er 6000, så får du ikke en allverden forsterker....

og en cerwin vega høyttaler krever litt over du skal spille høyt...kanskje nel en billig penge?

Lenke til kommentar

Trur jeg ville kikka på cerwin vega, der får du mye trøkk for pengene :)

ikke den klareste lyden, men trøkk er det.

f.eks disse http://www.hifiklubben.no/Search/?q=CVVE12FBK&utm_source=google&utm_medium=search&utm_campaign=google%2Fshopping&utm_content=CVVE12FBK&gclid=CJuTtcCG670CFYTVcgodYmAAzg

men hvis budsjettet ditt er 6000, så får du ikke en allverden forsterker....

og en cerwin vega høyttaler krever litt over du skal spille høyt...kanskje nel en billig penge?

Jeg har ikke hørt så mye bra om CV bortsatt fra at de kan gi fra seg skikkelig lyd. Men det at man kan spille høy musikk med høytalerne er egentlig bare et lite pluss. Jeg er mer ute etter noe med et "godt lydbilde" til den prisen jeg er ute etter. Men jeg takker fortsatt for tips og vil lese litt om de høytalerne du sendte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nå kommer det jo helt ann på hva man mener med høyt, til 6000 får man lett noe som gjør at naboen banker i veggen, men noe konsertanlegg får man ikke, jeg tror ikke det er det ts er ute etter heller.

CV virker ikke å være veien å gå.

Lenke til kommentar

Nå kjenner ikke jeg akkurat de produktene ts har satt opp, men på generell basis ville jeg funnet en billigere forsterker og lagt mer i høyttalere for å få kvalitetslyd til det budsjettet.

Man kan lese tester og diskutere erfaringer til man blir gammel uten å få utstyr man blir fornøyd med. Stikk innom en HiFi-sjappe og få hørt litt på noen alternativer. Lyd er subjektivt, og lyden blir også påvirket av rommet selv om ts "ikke bryr seg så mye om akustikk"...

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

kom heller med et forlag!

Cerwin vega for folk til å banke i veggen, spiller med trøkk. men ingen konsert.

du får ikke "et godt lydbilde" for 6000 det vet de fleste.

Men som sagt, så er ikke målet mitt å få naboer til å bli irriterte. Det var egentlig bare et lite pluss hvis anlegget kunne gjøre dette. Når jeg mente "et godt lydbilde" så mente jeg det beste lydbildet man får til 6000kr. Jeg er fult klar over at mange her er mye mer kresne enn meg når det gjelder lyd.

Lenke til kommentar

Jeg ser de har salg på Klipsch høyttalere hos Soungarden akkurat nå, tror det merket kan fylle dine behov ganske bra. Klipsch er vel ansett som den mer sofistikerte "fetteren" til CV :wee: Kombiner de med en av "entry-level" forsterkerne til NAD og du kan spille deg halvveis døv med god lydkvalitet.

Lenke til kommentar

Jeg ser de har salg på Klipsch høyttalere hos Soungarden akkurat nå, tror det merket kan fylle dine behov ganske bra. Klipsch er vel ansett som den mer sofistikerte "fetteren" til CV :wee: Kombiner de med en av "entry-level" forsterkerne til NAD og du kan spille deg halvveis døv med god lydkvalitet.

Hmmm, jeg får vel dra til elkjøp eller hifiklubben og høre på de klipsch høytalerne. De ser veldig gode ut, og det ser ut til å være et veldig godt tilbud de har på dem. Har du noen tips til hvilke modeller av forsterkere du kan anbefale?

Btw, er det noen andre ting enn forsterker og høytalere jeg trenger? Eventuelt noen kabler av noen sort.

Lenke til kommentar

Selv om Nad gjerne leverer mer kraft for prisen så tror jeg faktisk Onkyo sitt lydbilde passer bedre til Klipsch.

Elkjøp bruker tidvis å kjøre gode tilbud på Onkyo forsterkere, så man kan få mye for pengene der.

Endret av Mr. A
Lenke til kommentar

Hmmm, jeg får vel dra til elkjøp eller hifiklubben og høre på de klipsch høytalerne. De ser veldig gode ut, og det ser ut til å være et veldig godt tilbud de har på dem. Har du noen tips til hvilke modeller av forsterkere du kan anbefale?

Btw, er det noen andre ting enn forsterker og høytalere jeg trenger? Eventuelt noen kabler av noen sort.

Du trenger kabler mellom høyttalere og forsterker, dette får du på f.eks biltema eller class olson, om du ønsker å spare litt kan du kjøpe på ebay, men da må du jo vente på frakt.

Så trenger du signalkabel mellom lydkilde og forsterker, enten det er analogt eller digitalt, billig dette også, men flere ganger billigere på f.eks ebay.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...