Kv84 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Vurdere å få meg hund, men vet jo st jeg må være mye sammen med valper, hva kan jeg gjøre når jeg har legetime? Jeg bor alene og har ingen som kan passe den i en time. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Alenetrening. Kanskje ikke ta legetimen den første uka du har valpen. 1 Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 (endret) anbefaler deg og ta den med så den får oppleve ting.. kanskje du kan binde den på venterommet? om ingen er sjokk allergisk, hehe.... om du har bil kan du jo ha den der imens. Endret 18. april 2014 av Yippee 1 Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Hver så snill å bruk noen mnd på å tenke igjennom valpekjøpet. Rase, løsninger mens du er på jobb, hvordan du vil dressere den og forme den osv. Det er så mange hunder som blir (unnskyld utrykk) SKITHUNDER pga eierne og oppdragelsen de får. Det er også svært mange som skaffer bikkje uten å innse hvor sinnsykt mye arbeid det er mens den er valp og med dresseringen de første to årene. Det er nok av hunder som blir omplasserte når folk ikke gidder ha den, eller som blir avlivet når den "plutselig blir mannevond". Husk at du har den i kanskje 15 år fremover! 1 Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 det er sant som ciklide sier! en valp er som å ha ansvar for en baby.. har to hunder selv og det krever en god del. God påske ciklide Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 God Påske til deg og! Hvilke hunder har du? Og til TS, jeg har vurdert i ett par nå å skaffe hund og nå som jeg føler meg trygg økonomisk tørr jeg skaffe en. Har holdt på siden februar og lest meg opp på raser og på å tenke ut hvordan jeg vil ha den og hvordan jeg kan få den slik jeg vil:) jeg har også lagt planer for hva jeg evt gjør hvis jeg plutselig må en plass jeg ikke kan ta den med. Det er veldig lurt. Det er ikke alle mødre som liker å få en hund dumpet i fanget helt utav det blå Planlegging er gull, og å vise litt "tough love" hva gjelder alenetreningen slik at du ikke sitter der med en hund som bare uler og piper når du er på jobb:) Min hund kommer i sommer. Jeg har tre oppdrettere jeg ser litt på. Jeg bestemmer meg når jeg har fått hilset på de vordende mødrene:) Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Takker! Jeg har en rottweiler hann på 3 år og en boerboel hann på 5 år hatt begge fra dem var 8 uker. vært endel jobb, men en får igjen for strevet. vil si begge er nær perfekte nå Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Takker! Jeg har en rottweiler hann på 3 år og en boerboel hann på 5 år hatt begge fra dem var 8 uker. vært endel jobb, men en får igjen for strevet. vil si begge er nær perfekte nå Herlig! Ser ut for at det blir langhåret Collie på meg! Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Fine hunder det! har du alltid hatt lyst på collie, eller har du vært innom noen andre raser også? Lenke til kommentar
Skrujernet Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Valper tåler fint å være alene noen timer. Lenke til kommentar
Kv84 Skrevet 18. april 2014 Forfatter Del Skrevet 18. april 2014 Ja. Den må vel være alene, kan ikke ha den med til lege?! Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 må bare spørre deg? hvor ofte er du hos legen? hva med dagene du jobber, skole andre ting? mine har vært med til tannlegen. de sover på venterommet mens jeg hyler av "smerte" i stolen. Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 18. april 2014 Del Skrevet 18. april 2014 Syns du skal vurdere om du i hele tatt bør ha hund. Lær deg endel om hund først, les og gå på kurs kanskje. Når du har lært deg endel, SÅ kan du begynne å tenke på hvilken rase som vil ha det godt hos deg - hvilken rase som du kan gi det som kreves til. 1 Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Se om du får lånt deg en hund og kjenn litt på hvordan hverdagen påvirkes. Madammen og jeg overtok en omplasseringshund for noen år siden, og det gjorde noen omveltninger i hverdagen. Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 (endret) Fine hunder det! har du alltid hatt lyst på collie, eller har du vært innom noen andre raser også? Alltid likt dem men brukte lang tid før jeg falt på akkurat den. Rette størrelsen, sporty, skarp og fluffy helig pels jeg kan jobbe med! positiv hund jeg kan ha det mye moro med. MEN en bekjent skaffet hund for en kort tid tilbake, og siden vedkommede ikke greide ut ned forje hund og gikk lei etter ett år driver jeg og følger med med halvt øye før vedkommede stikker til dyrelegen slik at jeg evt kan ta den til meg og prøve og få den til selv eller evt få den omplassert til noen som klarer det hvis den er for mye "skadet".. Ts: igjen les deg opp og ikke bare kjøp fordi du har lyst på eller på impuls slik alt for mange gjør. (Feks min bekjente som nå har gjort det flere ganger) Valpekurs er en veldig god ide. Det er uansett lurt å venne hunden til andre hunder slik at den ikke drar som en gærning når dere treffer andre på tur . Jeg kjenner folk som har drettet hunder i 20 år som fortsatt drar på valpekurs for å få input fra utenforstående og fordi man blir blind på egne metoder. Mellom 8-12 uker er de som svamper som suger til seg erfaring. Da må man gunne på og lære dem basice viktige kommandoer som å komme på kommando, bli på plassen sin og gå fint i bånd. (Dropp flexibåndet til hunden har lært og gå fint ved siden din) det er greit å ha som grunnlag for videre trening senere:) Forøvrig er det dummeste jeg ser små hunder som blir løftet opp og bært når de møter store hunder på tur.. Ikke rart småbikkjene gneldrer og er redde.. Endret 19. april 2014 av medlem-124997 Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Stilig! hvor gammel har den hunden blitt nå da trur du? du vil ikke ha en skikkelig kosebamse da? St bernard http://www.expatads.com/adpics1/2014/3/Bernard-Welpen-zu-verkaufen-5321e6d41a06d0d52e9e.jpg Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Stilig! hvor gammel har den hunden blitt nå da trur du? du vil ikke ha en skikkelig kosebamse da? St bernard http://www.expatads.com/adpics1/2014/3/Bernard-Welpen-zu-verkaufen-5321e6d41a06d0d52e9e.jpg Valpen til hu jeg kjenner er vel 12-13 uker. Min er ikke født enda en gang! St Bernard er flotte. Men litt for store:) Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 hehe nice! vet du når ting kommer til og skje da? du begynner vel å bli utålmodig nå? De er store ja, men for noen kosebamser.. Husker filmen CUJO, haha.. kosegutten blei a killer machine Lenke til kommentar
medlem-124997 Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 (endret) Cujo vaar så skummel! Utolmodig ja? Knapt paret så det er ennå leeenge til de kommer. Jeg har god tid til å velge oppdretter da. Snakka mye med ei i Askim som jeg liker veldig godt. Jeg venter tolmodig og planlegger nøye. Jeg har ventet så lenge at det går bra og vente litt til:) Endret 19. april 2014 av medlem-124997 Lenke til kommentar
Yippee Skrevet 19. april 2014 Del Skrevet 19. april 2014 Hehe, var en skikkelig hann hund det å såpass ja men det er godt at du bruker litt tid på å velge. fornuftig Askim ja, har du snakka Ellinor Svellebråten hos Chegisnik kennel da eller? de er flinke de, men jeg vil anbefale deg ta kontakt med Anita Østerbø hos beautycoll. hun kan sine saker http://www.beautycoll.no/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå